Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 6878
Sitat av jumpr Vis innlegg
Annbefaler Samsung Galaxy S2, ikke så dårlig batteri som alle skal ha det til. Sykt kamera, veldig rask og rå skjerm.
Vis hele sitatet...
Hadde iphone 4, men kjøpte meg Galaxy S2, angrer ikke

Har jobb som det kanskje ikke egner seg med touch tlf, mye olje på fingrene,støter borti ting å tang når jeg kliver ut å inn av gravemaskin, men jeg VET S2'n tåler det bedre enn iphone'n.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Da vil jeg tørre og påstå at du er en idiot? Du kan ikke bare gå etter spesifikasjoner, da Android kunne hatt en fire-kjerne CPU på 2Ghz uten at det ville kjørt smooth, Android er rett og slett ikke skikkelig optimalisert. WinPhone7 og iOS kjører MYE bedre på lavere spesifikasjoner enn det Android gjør. Det er null vits i å diskutere på den saken, for jeg har hatt flere Android mobiler siden det først kom til Norge...
Vis hele sitatet...
Takk, da lærte jeg noe nytt i dag og
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Jeg skal kjøpe meg HTC Sensation over jul, du burde søke den opp og sjekke litt ut.
Grunnen til at jeg velger den er fordi den har stor skjerm som ikke er for stor, den har et bra kamera, det er en kraftig telefon med Android, det er ikke Apple så.. du kan faktisk endre litt på ting! Det første jeg skal gjøre er å sette min venn sin latter som meldingstone.

Hvis du vil ha noe enkelt; kjøp iPhone.
Ikke kjøp den nyeste iPhonen, kjøp 4G eller 3GS, de er 1/3 prisen og 99% den samme mobilen.
Vis hele sitatet...
Anbefaler deg å kjøpe Sensation XE istedenfor. Har bedre batteri, og sånn ca samme tiden. Sitter selv på en Sensation og er storfornøyd, utenom batterilevetiden når jeg surfer hele tiden.
Herre gud, mye inkompetanse i denne tråden her.

Det er tre mobiler som jeg vil si er "best" og som finnes på markedet.

Galaxy Note:
Som nevnt tidligere så er praktisk talt alt av spesifikasjoner bedre enn iPhone 4S. Mange mener spesifikasjoner ikke er alt, noe som ofte kan stemme. Men, den har en fantastisk og STOR skjerm med veldig god oppløsning, mulighet for å bruke en medfølgende penn som kun fungerer på denne telefonen i stedet for fingrene (Veldige fint nå når det er sesong for votter og hansker ), telefonen har også et enormt batteri, men skjermen er nok ikke vennlig på strømmen den trekker.
13 hours of talk time on 2G, 4.6 hours of talk time on 3G, 370 hours of standby time on 3G and 570 hours on 2G.
Vis hele sitatet...
Dette er dog i teorien, blir som regel en håndfull prosent lavere enn det.

Prisen på denne ligger vel på rundt 5300, du kan få den for mer eller mindre. Den har ikke offisielt kommet til Norge enda, men du kan få den hit til en pris under 5 lapper, og det er porto, toll og moms inkludert.

Galaxy Nexus S
Denne kan du vel se på som en lillebror til Note, så jeg lager bare en liten oppramsing.

Den er mindre, og har en mindre skjerm, men oppløsningen er veldig lik eller helt lik, og den kommer jo fra samme produsent, så skjermen er nok like fantastisk som Note sin.
Alle de generelle spesifikasjonene er litt lavere en Note sine. (En slik skjerm som den Note har krever også kanskje litt mer)
Telefonen er billigere
Den kommer uten Samsung sitt eget brukergrensesnitt, og kommer til å få oppdateringer rett fra Google.

iPhone 4S
Trenger ikke akkurat å si så veldig mye om denne.

Det er ingen tvil om at dette er en veldig god telefon, men det er noe som trekker ned for veldig mange, inklusivt meg.
Da tenker jeg mest på hvor låst den er, hvor lite frihet du får i forhold til Android. Noen trenger absolutt ikke denne friheten, mens andre gjør det.
Det andre jeg tenker på er størrelsen, litt liten for meg.
Det tredje er hvor mye du får for pengene, den ligger i samme prisklasse som Note, men jeg vil si at du får mindre for pengene.
Og sist er det det med hvor lite den tåler, som er nevnt tidligere. Er heller ikke så billig å fikse.

Sitat av SemiColon Vis innlegg
Har selv hatt Android siden det først kom til Norge, og det er et kronglete og tregt OS. WinPhone7 og iOS er mye bedre optimalisert etter min mening. Jeg hadde veldig troa på Android i starten, men når jeg er utviklingen og hvordan de hiver ut oppdateringer hele tiden, mens produsentene ikke gidder å oppdatere det. Har rett og slett gitt opp Android. WinPhone7 er mye bedre, da de slipper å være avhengige av at produsentene skal optimalisere OS'et for sin telefon. Der er det Microsoft som sender ut oppdateringer, og slik jeg har hørt og sett så fungerer det mye bedre.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv hatt Android lenge, og jeg vil si meg enig i at WP7 og iOS er bedre optimalisert, men:

iOS kjører på langt færre typer hardware enn det Android gjør. Noe som gjør optimaliseringen mye enklere.
Microsoft har lang og god erfaring med det å støtte mange forskjellige typer hardware med sine operativsystemer, selv om produsentene også gjør sitt. Jeg vil si Microsoft sett og slett er bedre, fler resurser, bedre erfaring etc.

Jeg har aldri hatt noe som helst problem med noe ustabilt operativsystem, jeg hadde ikke mye mindre med problemer med iPoden min, der var det istedet andre irritasjonsmomenter og problemer. (iTunes feks)

Du kan bare absolutt ikke si at iOS eller WP7 bare er bedre enn Android.
1. Smak og behag.
2. Alle operativsystemene har side fordeler og bakdeler, Andoid sine bakdeler ble nok for mye for deg, du kan også ha vært ganske uheldig. Android sin optimalisering og slik de har gjort med oppdateringer har vært en bakdel, mye større for deg en for meg virker det som.

Sitat av SemiColon Vis innlegg
Da vil jeg tørre og påstå at du er en idiot? Du kan ikke bare gå etter spesifikasjoner, da Android kunne hatt en fire-kjerne CPU på 2Ghz uten at det ville kjørt smooth, Android er rett og slett ikke skikkelig optimalisert. WinPhone7 og iOS kjører MYE bedre på lavere spesifikasjoner enn det Android gjør. Det er null vits i å diskutere på den saken, for jeg har hatt flere Android mobiler siden det først kom til Norge...
Vis hele sitatet...
Da vil jeg tørre å spørre om hvilke mobiler du har hatt?

Du setter eksemplene dine litt langt på spissen her, det er flere Android mobiler som har kjørt knirkefritt, selv om mange ikke har det, og det er en god grunn til at iOS ikke krever like høye spesifikasjoner. Det er fordi Apple skreddersyr hver versjon til hver av sine dingser, i tillegg har alle sammen veldig lik hardware, selv om ting har beveget seg fremover.
Sitat av SemiColon Vis innlegg

Da vil jeg tørre og påstå at du er en idiot? Du kan ikke bare gå etter spesifikasjoner, da Android kunne hatt en fire-kjerne CPU på 2Ghz uten at det ville kjørt smooth, Android er rett og slett ikke skikkelig optimalisert. WinPhone7 og iOS kjører MYE bedre på lavere spesifikasjoner enn det Android gjør. Det er null vits i å diskutere på den saken, for jeg har hatt flere Android mobiler siden det først kom til Norge...
Vis hele sitatet...
Så flott da. Greit at det ikke er noe poeng i å diskutere?

Man kan si hva man vil. Android kan lagge ut av en annen verden om man ikke vet hva man holder på med. Men det kan gli glatt som en barnerumpe også... Apple vel. Det bare fungerer, uten at man trenger å tenke noe spesielt(og bra er det for de som liker det) og mister du tyggispakken oppå telefonen så sprekker den da.

Med android har du betydelig mer frihet til å tilpasse som du vil og ikke bare slik Steve Jobs vil.

Så kan du jo kalle folk for idioter så mye du vil, jeg velger å ikke kalle deg for en idiot, fordi det ikke er noe hyggelig å si om folk. Selv om man er veldig uenige.
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Du setter eksemplene dine litt langt på spissen her, det er flere Android mobiler som har kjørt knirkefritt, selv om mange ikke har det, og det er en god grunn til at iOS ikke krever like høye spesifikasjoner. Det er fordi Apple skreddersyr hver versjon til hver av sine dingser, i tillegg har alle sammen veldig lik hardware, selv om ting har beveget seg fremover.
Vis hele sitatet...
Grunn til at jeg setter eksemplene litt langt på spissen Har hatt HTC Hero, HTC Desire og prøvd en rekke telefoner. LG Optimus 2X kjører ganske så smooth, men er ikke helt den opplevelsen jeg har med WinPhone7. Oppdateringene har heller ikke vært noe problem, da jeg rootet fra dag 1, og oppdaterte med en gang en ny versjon kom ut.

Selvsagt skreddersyr Apple OS'et sitt, men du kan ikke klandre de for det? Det er mye mer kvalitet over en iPhone enn diverse Android telefoner. Jeg er ikke fanboy for noe OS, jeg er åpen for iOS, Android og WinPhone7, men liker til dags dato WP7 helt klart best.

Microsoft skreddersyr på en måte OS'et og, men de har litt flere HW konfigurasjoner å ta hensyn til. Android er et kaos, det er ingen minstekrav (noe som jeg mener virkelig trengs), dårlig optimalisert for det meste av produsentene.
Du veit at Custom ROMS ikke alltid er like stabile? Noe som han ha noe å si på helhetsinntrykket.

Jeg hadde selv en Nexus one, og kjenner en del pluss at jeg har et par familiemedlemmer med Desire, jeg merket ganske fort hvor mye glattere min Nexus kjørte i forhold. Disse telefonene har jo nesten helt identisk hardware.

Hovedgrunnen til treige oppdateringer er jo at produsenter absolutt skal ha et eget brukergrensesnitt, noe som ikke er gjort på noen timer.
Som mange har sakt tidligere. samsung galaxy s2
Liker ikke iphone jeg heller. De ser ser ut som antikk når jeg holder den vedsiden er min s2. Mange iphone brukere som går glipp av god teknologi fordi dem har tunnel syn.
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Du veit at Custom ROMS ikke alltid er like stabile? Noe som han ha noe å si på helhetsinntrykket.

Jeg hadde selv en Nexus one, og kjenner en del pluss at jeg har et par familiemedlemmer med Desire, jeg merket ganske fort hvor mye glattere min Nexus kjørte i forhold. Disse telefonene har jo nesten helt identisk hardware.

Hovedgrunnen til treige oppdateringer er jo at produsenter absolutt skal ha et eget brukergrensesnitt, noe som ikke er gjort på noen timer.
Vis hele sitatet...
Custom ROMs av Cyanogenteamet og av andre flinke utviklere var faktisk mer stabil og raskere enn stock.
Den mobilen jeg ville hatt per dags dato er Samsung / Google Nexus Prime.
Bare at den har stock rom gjør den for meg bedre enn alle andre telefoner.

Men hvis du er over 50 år eller ikke den kvikkeste i hodet, så kjøper du iphone
Crew lofotLAN 2012
PureRushh's Avatar
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Jeg skal kjøpe meg HTC Sensation over jul, du burde søke den opp og sjekke litt ut.
Grunnen til at jeg velger den er fordi den har stor skjerm som ikke er for stor, den har et bra kamera, det er en kraftig telefon med Android, det er ikke Apple så.. du kan faktisk endre litt på ting! Det første jeg skal gjøre er å sette min venn sin latter som meldingstone.

Hvis du vil ha noe enkelt; kjøp iPhone.
Ikke kjøp den nyeste iPhonen, kjøp 4G eller 3GS, de er 1/3 prisen og 99% den samme mobilen.
Vis hele sitatet...
99% av samme innmat? Skjekk kildene dine en gang til du
Blir alltid overrasket over hvor betent spørsmålet om hvilket mobil som er best er. Spesielt hvis noen f.eks. sier noe stygt om Android eller iPhone, da kan du banne på at krangelen er i gang. Hva spiller det noen rolle om noen ikke liker telefonen / operativsystemet du liker?

Jeg har en rimelig dyr smarttelefon. Men kunne ikke brydd meg mindre hva andre mener om den. Jeg vet den er best.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Custom ROMs av Cyanogenteamet og av andre flinke utviklere var faktisk mer stabil og raskere enn stock.
Vis hele sitatet...
Slik kan det fint ha vært med HTC site mobiler, da sense ikke er det beste som fins. Men på min Nexus One var stock mest stabilt, og jeg har lekt mye med div roms
Cyanogen var ofte noe raskere, men hadde flere bugs og problemer.

Og jeg har opplevd Samsung Galaxy S som ganske så stabil og rask.
Neonode 2 er tingen. Liten og lett. Akkurat som en mobiltelefon skal være. Men den er ikke noe særlig datamaskin. det var kanskje ikke det du skulle ha heller.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Samsung Galaxy s2 eg en veldig god telefon, har den selv og eg MEGET fornøyd med den.
Bra kamera og god skjerm. Anbefales på det sterkeste.
Seriøst, jeg lurer på hva som skjer inni hodene til folk som mener samsung og htc telefoner er bedre en iphone. Det er som å si at en Toyota er bedre en en rolls royce.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Seriøst, jeg lurer på hva som skjer inni hodene til folk som mener samsung og htc telefoner er bedre en iphone. Det er som å si at en Toyota er bedre en en rolls royce.
Vis hele sitatet...
Påvis eit objektivt mål som seier at iphone er betre enn ein vilkårleg anna telefon.
Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Seriøst, jeg lurer på hva som skjer inni hodene til folk som mener samsung og htc telefoner er bedre en iphone. Det er som å si at en Toyota er bedre en en rolls royce.
Vis hele sitatet...


De har bedre innmat og man kan legge inn hva man vil på dem. Hva er ikke bedre?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Skjønner ikke att dere gidder å diskutere dette! Det er ikke mulig å bli enige og finne en konklusjon her.

Hva er det beste potetgullet?
Hva med en P9S da?
Sitat av Haagens Vis innlegg
De har bedre innmat og man kan legge inn hva man vil på dem. Hva er ikke bedre?
Vis hele sitatet...
Njaaa, legge innpå alt en vil? Det er ikke så veldig sant, er det da? Med mindre du jailbreaker, som er ulovlig. Det er greit at det er et veldig brukervennlig system, og at det ser bra ut, men det flommer ikke over med tilpasningsmuligheter, gjør det?

Forøvrig er det ikke så mye bedre innmat. For eksempel Galaxy S2 hadde bedre innmat enn iPhone 4, og de kom med ganske små mellomrom sånn egentlig. Det er bare et tidsspørsmål før f.eks HTC og Samsung slipper enda en iPhone-knuser igjen.

Nå har jeg ikke bare skrevet dette for å skrive hat om iPhone. Det er en god mobil, men det at du skryter den opp i skyene irriterer meg litt, for mobiltelefoner er subjektivt. Jeg har en Desire HD, og det er etter min mening den beste mobilen noen gang. Den passer perfekt til mitt bruk, og den lagger aldri, så jeg trenger ikke en monster-tokjerner og syk oppløsning for å klare meg.
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=yRxjopfC1Gs

* Jeg er et monster, og folk flest vil ikke ha meg*
Verdt å ta en titt på
Sist endret av SwagSir; 20. november 2011 kl. 13:01.
iPhone er nok den beste, men har også Huawei som overrasker til en rimeligere pris. Men IOS5 er nok og vil være det beste systemet.