Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 25517
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Riktig det, jeg vil ikke ha store muskler som buler ut, jeg vil bare vere markert og se ut som jeg er i god form.
Jeg vil selvfølglig bli litt større i armer og bryst, men ikke noe gorilla greier, som du sier vil det ta tid.

Gidder ikke gå inn på det damemagnet greiene nå etter som PUA tema blir så hinsidig slått ned på her.
Bare et stikkord for de som er interessert; Adonis Effect.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du misforsto "buler ut", det er ikke snakk om å se ut som en gorilla eller en bodybuilder, men snakk om at magemusklene vises ved at det er muskler, og ikke fordi du bare er tynn. (en kombinasjon av å være tynn og ha muskler må til for å få pack, men det er forskjell på en helt flat 6pack og en der det går litt "inn" mellom hver av rutene.)

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er jo helt feil. Kroppen forbrenner (i hvile) mest fett, nest mest karbohydrater, og så lite som mulig av protein.
Vis hele sitatet...
I hvile, ja. Men under trening er det rekkefølgen jeg skrev. Beklager at jeg var upresis med å kalle det "den vanlige forbrenningsrekkefølgen"
Sitat av Xasma Vis innlegg
I hvile, ja. Men under trening er det rekkefølgen jeg skrev. Beklager at jeg var upresis med å kalle det "den vanlige forbrenningsrekkefølgen"
Vis hele sitatet...
Selv under hard trening vil fett forbrennes før protein, så lenge karbohydrater er tilgjengelig.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Har tatt armheviner og situps hver dag siden jeg gikk på barneskolen, men har hatt visse dødperioder.

Jeg blir 22 i juli, og da VIL jeg ha 6-pack'en klar til ferien min
Vis hele sitatet...
Fysj! Hvorfor? Det finnes så sinnsykt mange flere bedre øveleser for mage. Reversed crunch, planke, dragon flag osv.
Sitat av penduftw Vis innlegg
Skjerp deg. Du har et helt forvridd syn på kroppen din. haha, du er jo jævla tynn. LEGG PÅ DEG og tren sier jeg Det har du faen ikke vondt av. Er ikke meningen og være frekk, men seriously?

"her er det jeg vil bli kvitt" Hvor da? Går du ned noe, så kan du få vansker med å fungere. Jeg ser ikke noe problem med å være så tynn som du er nå, men bli for all del ikke TYNNERE..

Dessuten, hvordan i all verden skal du klare å bygge muskler hvis du er skrapa? For det første vil det ta jævla lang tid, og for det andre vil du ikke ha energi til å trene hvis du er syltynn.

Hør på hva folka her sier a. Du ser kun det du selv vil i speilet. Vi ser realiteten. På tide at du også ser den.
Vis hele sitatet...
Hva faen er det du snakker om? Har du i det hele tatt noen som helst for form kunnskap innen trening? Han er ikke JÆVLA tynn, han er normal. Om han vil legge på seg å trene må vel være hans problem, noe han sier han ikke bryr seg om.. Han bryr seg om six-packen, ikke svære muskler.

Er du steinfeit siden du blir så provosert når han sier selv han trenger å ned mer i fett %? Om han går mer ned i Fett % vil han ikke få vansker what so ever. Meningen med denne tråden er ikke tips til å bygge mer muskler, men å bli kvitt det lille magefettet nederst, så ikke kom med kommentaren som "hvordan i all verden skal du klare å bygge muskler hvis du er skrapa? For det første vil det ta jævla lang tid, og for det andre vil du ikke ha energi til å trene hvis du er syltynn. " Så du mener han ikke kan trene fordi han er syltynn? Det er ikke en fasit for hvor mye energi/per kg du veier, ser du.
Sitat av gitarhenrik Vis innlegg
Fysj! Hvorfor? Det finnes så sinnsykt mange flere bedre øveleser for mage. Reversed crunch, planke, dragon flag osv.
Vis hele sitatet...
For et merkelig utsagn. Situps er en samlebetegnelse på en rekke øvelser med den fellesnevneren at man trekker opp overkroppen, du kan selv velge hvilke deler av magen du vil fokusere på ved å variere teknikken. En serie med et utvalg av forskjellige situps vil helt klart være meget effektivt

Til trådstarter; det har vært sagt mye rart her i tråden, men jeg vil strengt tatt anbefale deg å holde deg unna midler som Ripped Freak. Det eneste som holder i lengden (i de aller fleste tilfeller) er et sunt kosthold og gode treningsvaner. Særlig når du vil så langt ned som 7-8% kroppsfett. Det er overhodet ikke farlig med så lav kroppsprosent, i motsetning til det mange har sagt her. Jeg vil dog ikke anbefale deg å gå noe særlig lavere, da du kommer farlig nært det som kalles "essential body fat".
Sitat av Glykose Vis innlegg
For et merkelig utsagn. Situps er en samlebetegnelse på en rekke øvelser med den fellesnevneren at man trekker opp overkroppen, du kan selv velge hvilke deler av magen du vil fokusere på ved å variere teknikken. En serie med et utvalg av forskjellige situps vil helt klart være meget effektivt

Til trådstarter; det har vært sagt mye rart her i tråden, men jeg vil strengt tatt anbefale deg å holde deg unna midler som Ripped Freak. Det eneste som holder i lengden (i de aller fleste tilfeller) er et sunt kosthold og gode treningsvaner. Særlig når du vil så langt ned som 7-8% kroppsfett. Det er overhodet ikke farlig med så lav kroppsprosent, i motsetning til det mange har sagt her. Jeg vil dog ikke anbefale deg å gå noe særlig lavere, da du kommer farlig nært det som kalles "essential body fat".
Vis hele sitatet...
Jeg går utifra at dette (http://www.youtube.com/watch?v=B3FtKv6k74k) fra 1:10 og utover er en situp. Så egentlig ikke så merkelig utsagn .
Og jeg tror de fleste tenker på det som en situp, i stedenfor at de tenker på det som en samlebetegnelse.
Sist endret av gitarhenrik; 20. juni 2010 kl. 23:28.
Har nå sett på bildene av Tyler og jeg vil tro at det ikke skal så mye til for å få bedre definisjon, men da må du faktisk få magemuskler som buler ut litt.
Det tror jeg faktisk at du kommer til å kle godt.

De mageøvelsene som ble nevnt ovenfor burde du kjøre på med, hardt!
Den beste magetreningen jeg vet er når jeg ligger på ryggen med hendene rundt anklene til en treningspartner.
Den som ligger på ryggen hever beina fort, men kontrollert mot hodet til partneren som deretter dytter beina ned mot bakken igjen.
Når beina er på vei ned skal de ikke ramle ukontrollert nedover, men med jevn nedbremsing som fører til en elegant stopp rett før hælene treffer jorden.
Dette gjentas helt til du ikke orker mer og enda litt lengre enn det også.

Øvelsen går mest utover den nedre regionen av magen hvor det har en tendens til å legge seg litt ekstra fett.

Denne øvelsen kan også gjøres sideveis for å trene de skrå bukmusklene.

Also, mye tull i tråden her. Spotreduksjon går ikke. Man kan ikke worke de nedre magemusklene, da magemuskelen er en hel, enkelt muskel.
Vis hele sitatet...
Jo, spotreduksjon fungerer dersom man kjører på med litt uortodokse metoder.
Feks. med Helios.

Man kan kanskje ikke trene kun den nedre delen av magen, men man kan uten tvil legge mest mulig vekt å å trene denne delen.

Det samme kan man gjøre med feks. biceps bare ved å følge visse enkle forhåndsregler.
NitroFis: FEIL

spotreduksjon er en myte som er blitt avkreftet gang på gang, på gang, på gang, på gang. Fettet på kroppen forbrennes i genetiske forhåndsbestemte mønstre. Å øke muskelmassen et sted vil ikke øke forbrenningen på det samme stedet. Muskler og fett er to forskjellige vev helt uavhengige av hverandre.
Sist endret av elpa; 21. juni 2010 kl. 01:09.
Sitat av Ehapuz Vis innlegg
NitroFis: FEIL

spotreduksjon er en myte som er blitt avkreftet gang på gang, på gang, på gang, på gang. Fettet på kroppen forbrennes i genetiske forhåndsbestemte mønstre. Å øke muskelmassen et sted vil ikke øke forbrenningen på det samme stedet. Muskler og fett er to forskjellige vev helt uavhengige av hverandre.
Vis hele sitatet...
Det var strengt tatt ikke det eg sa heller.
Les hva jeg skriver, slå det opp om det er nødvendig for deg.

Og helst tørk av deg den hovmodige tonen før du svarer neste gang.

La Tyler kjøre på med øvelser som belaster nedre del av magen kontra situps, som han har kjørt på med en del år så skal vi se om det blir noen endringer i fettvev og muskelmasse.
Dersom han ikke gidder er jeg fristet til å gjøre det selv.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Det er så utrolig irriterende med det lille "lageret" akkurat der, forbrenner jeg fett, tar vel kroppen der det er mest å hente av?
Vis hele sitatet...
Hvis det er mest fett "å hente" på nederste del av magen din i steden for, tja, rundt gluteus maximus, ville det vært en medisinsk sensasjon.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Det var strengt tatt ikke det eg sa heller.
Les hva jeg skriver, slå det opp om det er nødvendig for deg.

Og helst tørk av deg den hovmodige tonen før du svarer neste gang.

La Tyler kjøre på med øvelser som belaster nedre del av magen kontra situps, som han har kjørt på med en del år så skal vi se om det blir noen endringer i fettvev og muskelmasse.
Dersom han ikke gidder er jeg fristet til å gjøre det selv.
Vis hele sitatet...
Han kan trene så mye lower abs han vil, men det kommer ikke til å fjerne fettet av den grunn. Jeg vet hva Helios er og jeg tror ikke trådstarter bør begi seg ut på slikt. Å oppfordre til bruk av ulovlige dopingmidler er heller ikke særlig lurt.

TylerDurden, søk opp HIIT, spis mindre karbohydrater og tren styrke. Kan love deg at packen kommer da.
Sitat av Ehapuz Vis innlegg
Han kan trene så mye lower abs han vil, men det kommer ikke til å fjerne fettet av den grunn. Jeg vet hva Helios er og jeg tror ikke trådstarter bør begi seg ut på slikt. Å oppfordre til bruk av ulovlige dopingmidler er heller ikke særlig lurt.

TylerDurden, søk opp HIIT, spis mindre karbohydrater og tren styrke. Kan love deg at packen kommer da.
Vis hele sitatet...
Legg igjen merke til at jeg ikke har oppfordret noen til å bruke noe som helst.
Men jeg er enig i det andre du sier.

Tyler, geriljakardio kan kanskje være noe for deg.
Sist endret av Knask; 21. juni 2010 kl. 14:31.
Sitat av gitarhenrik Vis innlegg
Fysj! Hvorfor? Det finnes så sinnsykt mange flere bedre øveleser for mage. Reversed crunch, planke, dragon flag osv.
Vis hele sitatet...
Finnes ikke noe bedre ordtak for abs enn:

Abs are made in the kitchen!!

Kan seriøst ikke gjentas mange nok ganger.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Selv under hard trening vil fett forbrennes før protein, så lenge karbohydrater er tilgjengelig.
Vis hele sitatet...
Hva mener du egentlig med at fett forbrennes før karbohydrater? At selve næringen fett forbrennes først?

For kroppsfettet vil jo ikke forsvinne hvis kroppen har overskudd av kalorier i seg, det være protein, karbs eller fett.

Viktigste er uansett å holde et kaloriunderskudd, enten via kun mat eller mat og kardio
Sitat av Raymond Vis innlegg
Hva mener du egentlig med at fett forbrennes før karbohydrater? At selve næringen fett forbrennes først?
Vis hele sitatet...
Jeg mener at, i hvile, vil den største delen av kroppens energibehov dekkes av fett.
Sitat av Raymond Vis innlegg
For kroppsfettet vil jo ikke forsvinne hvis kroppen har overskudd av kalorier i seg, det være protein, karbs eller fett.
Viktigste er uansett å holde et kaloriunderskudd, enten via kun mat eller mat og kardio
Vis hele sitatet...
Correcto.
Cardio cardio cardio. Det hjelper på fettforbrenningen at du har muskler (du bruker mer energi, selv når du sover, dersom du har litt muskler), men det vil nok ikke være nok til å fjerne 'resten'. Da må du enten brenne det av deg med løping, sykling, svømming osv. eller rett og slett legge om dietten litt framover. Når det er sagt så synes hvertfall jeg at det i grunn er litt fint med litt mykhet rundt magen på menn, men det er vel smak og behag.
Bare litt generell info:
En kapsel inneholder 270mg koffein.
300mg koffein regnes som en sikker "grense". Alt over dette kan føre til blant annet magesår, noe som ikke er til å spøke med.
Ripped freak inneholder også et stoff som gjør at på dopingtester vil du teste [COLOR="Red"]positivt på amfetamin.[/COLOR]

Dette betyr altså at alle idrettsutøvere bør holde seg langt unna RF.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Kjapt spørsmål, si jeg skulle begynne å telle kcal, hva er grensen jeg burde holde meg under utifra det jeg har opgitt her?
Under 2000kcal om dagen?
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Kjapt spørsmål, si jeg skulle begynne å telle kcal, hva er grensen jeg burde holde meg under utifra det jeg har opgitt her?
Under 2000kcal om dagen?
Vis hele sitatet...
Prøv heller litt mer enn det. Du vil vel ikke at ribbebena skal titte frem?
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Jo, det gjør det alt, men det jobber jeg med å dekke med muskler, fant en god øvelse for å trimme de musklene på siden der
Hvordan bli sterk, superkort forklart:
* Spis 37,5 * kroppsvekten din i kcal hver dag. Styr unna poteter, pasta, melk o.l. utenom før og etter trening.
* Spis 3-400 kcal mer på styrketreningsdager
* Tren noe fullkroppsgreier (SS, SL?) om du tar under 1.5 ganger kroppsvekten i din i knebøy. Om du tar mer, vet du selv hva du burde gjøre.
* Vei deg hver uke, på samme tidspunkt, før frokost, etter pissings. Om du går for fort opp i vekt, kutt litt ned på kaloriinntaket.
* Tren gjerne litt ekstra mageøvelser siden det er så viktig for deg. Sats på TUNGE mageøvelser du maks greier 5-10 av for å få sixpack.

Når du først begynner å trene skal jeg love deg at du blir avhengig. Testosteron er gøy.
Sist endret av Ozma; 1. juli 2010 kl. 15:11.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
mrcat: har du prøvd Ripped Freak?

Jeg veier 64kg og er 174cm.
Grunnen er at om jeg går ned fra ca 18%(vet ikke hva jeg ligger på, men kan tenke meg noe i denne duren) kroppsfett til 10%, så er jeg nok der jeg ønsker, har lest at man kan klare seg med helt ned i 3%, noe som er tullete.

Jeg kjører veldig krevende øvelser samt lange hard freerunning/parkour i skogen i flere timer med en kamerat.
Tror nok det er kostholdet mitt ja, må begynne å telle kcal snart ja. Vekk med grandiosa!

Ang. punkt forbrenning, så vil jeg nok treffe magen, ettersom det er den eneste plassen jeg kan tenke meg jeg kan ta av, resten er som det var når jeg var 7 år. Blitt litt for mye potetgull og cs fordi om jeg trener.

Ripped Freak kjenner jeg at jeg bør ta før jeg stikker til skogs, da orker jeg nok mye mer

Dere som har prøvd, er dere fornøyd med resultatet(så langt)?
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke begynne å telle kcal for det er ikke det som teller du må heller ikke løpe intenstive løpeøkter. hvis du skal ned i fett prosent må du ta veldig lange jogge turer helst på flere timer, også bør du trene mye vekter for alle musklene i kroppen har et forrhold til hverandre.

Og hvis du vil at 6-pack'en skal frem trenger du ikke sette deg et mål på 10%. Sylvester Stallone hadde på sitt beste 4 i fettprosent. Og det er den laveste fettprosenten som noen sinne er målt. Og han løpte ca 5 timer daglig. Og han spiste kunn et måltid dagen, og resten var protein-shaker.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Føler at jeg personlig hadde klart meg lenge med en halv kapsel, jeg er ikke feit, bare bittelitt magefett nederst som jeg vil ha vekk i en fei, for å få 6-packen tydligere frem, men dette føles nesten litt for kraftig for meg...
Vis hele sitatet...
Korfor ikkje bare gjer litt situps + anna?

Eg fekk tilbake min 6-pack på 2 uker, og no begynner 8-pack'en å glinse

Nøkkelen er å slappe av i beina, og bruke meir mage under øvelsen!


Men passer ikkje denne/slike tråden(-ar) betre på f.eks treningsforum.no?


[COLOR="DimGray"]Lagt til:
Nøkkelen er å slappe av i beina, og bruke meir mage under øvelsen! (Dette hjelper mest på dei 4 øverste. Visst du bruker ein anna form for mage-øvelse der du for det meste bruker bein, så vil dette gi betre resultat for nedre del av magen.)
[/COLOR]


Selv om det dog ikkje forsvinner i ein fei, så blir magemusklane ikkje bare meir synligare men også sterkare og større...

Høres eg kåt ut? :P
Sist endret av Fyllingz; 21. juli 2010 kl. 05:39.
Sitat av MultiValp Vis innlegg
Du trenger ikke begynne å telle kcal for det er ikke det som teller du må heller ikke løpe intenstive løpeøkter. hvis du skal ned i fett prosent må du ta veldig lange jogge turer helst på flere timer, også bør du trene mye vekter for alle musklene i kroppen har et forrhold til hverandre.

Og hvis du vil at 6-pack'en skal frem trenger du ikke sette deg et mål på 10%. Sylvester Stallone hadde på sitt beste 4 i fettprosent. Og det er den laveste fettprosenten som noen sinne er målt. Og han løpte ca 5 timer daglig. Og han spiste kunn et måltid dagen, og resten var protein-shaker.
Vis hele sitatet...
Du vet absolutt ikke hva du snakker om. Jo, han burde ha oversikt over kcal-inntaket sitt, fordi det er det som teller. Om han skal ned i fettprosent burde han holde seg langt unna disse "flere-timers" joggeturene dine, og heller gjøre kardio iform av rask gange. Om du jogger eller spasserer utgjør ingen forskjell, du forbrenner IKKE mer kcal om du løper 2km enn om du går 2km. Punktum!

Trådstarter: Oppsøk en treningsveileder / personlig trener og bed om råd, les rundt på div treningsforum og ikke minst prøv deg fram. Utifra hvordan du ser ut ville jeg absolutt lagt six-pack prosjektet på hylla, startet på treningssenter samt skaffet meg et treningssprogram (som du feks kan få av treningsveileder/pt). Når det kommer til diett, piller, tilskudd osv; Ikke tenk på det! Spis rikelig og sunn mat når du er sulten. Det viktigste er at du har nok energi til å trene hardt. Kosthold er viktig, men også en av de tingene som virkelig dreper motivasjonen til nybegynnere. Jeg sier ikke at du skal spise hva som helst, men det regner jeg med at du forstår.

Stikk innom www.tn.no / Her finner du diverse treningssprogrammer. Siden du er nybegynner ville jeg hatt et godt øye til RYP programmet du finner på siden. RYP er et helkroppsprogram du trener tre ganger i uken.

Aldri gi opp. Lykke til!

Hilsen PT
Sist endret av foggel; 21. juli 2010 kl. 10:27.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Sitat av penduftw Vis innlegg
DUUU skjerp deg a, mann! Du er 174 og veier 64 kg.. Da er du jo mildt sagt jævlig tynn! Jeg trener masse selv. er 176+ høy og veier sånn cirkus 80 kg og jeg er vel egentlig for tynn. Hadde jeg vært deg, hadde jeg spist noe gæli med proteiner og alt det der, forså å gå ned når du har økt hvertfall 5-6 kg i muskelmasse. Skal du gå noe ned nå, kommer du til å bli seendes ut som en belsenfange.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du være så sikker? Jeg er 175 og veier 70 kg og jeg begynner å få en liten rund mage