Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1470
Heisann hoppsann!

Jeg driver fortiden og lager en nettside i asp.net 4.5. Trafikken på nettsiden kommer ikke til å bli all verden men, .net 4.5 framework hosting koster jo litt...

Derfor tenkte jeg siden vi via den høyskolen jeg går på har tilgang til gratis lisenser på div MS server programmer osv at jeg skulle sette opp en server på linja jeg har hjemme. Ringe isp å få meg statisk ip osvosv.

Dette er nå greit nok å komme frem til det jeg ikke klarer å finne er en server som jeg faktisk har råd til.

Noen som har noen tips om hvor man kan få tak i billige servere, evnt et sted man kan få hentet seg en utdatert server uten disker(regner emd at disse oftest blir makulert)?

Har leta rundt på finn.no men som student så har jeg jo selvfølgelig ikke råd til servere som koster skjorta.

Takker på forhånd for alle vennlige og hjelpsomme svar.=)
Lagde en liten billig liste Du kan og få det enda billigere om du bytter i5'en med en i3 feks.
Eller du kan gå får enda billigere amd system.
Sist endret av wtf1337; 19. februar 2013 kl. 21:55.
Hva med en HP Proliant Microserver?

Hvis det blir hassle å få ordnet statisk IP, så kan man fint benytte seg av tjenester som NO-IP.org eller DynDNS.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Jeg har kjøpt 3 eller 4 brukte oppsett med i5 og i7 til bruk som hjemmeserver. Bruktmarked.no og finn.no er gode sider å se. Få med kvittering og du har deler som kan byttes på reklamasjon i år fremover.

Nå kjører jeg en i5 760 med en H70 og det har stått uten problemer i snart 8 måneder.. Dette kjøpt brukt til under halv pris av nytt.
Trådstarter
4 0
@wtf1337, Den så grei ut den, men blir nok likevel over min prisklasse.

@Coffee, Har faktisk sett på den og vurdert det men ikke helt bestemt meg enda.

@T.J. Joda har sett litt rundt på finn.no men jeg har så sinnsykt lite peiling på hardware i disse dager. Var lettere når jeg var 16-18 år. Så vet ikke hva som er vits i å kjøpe.

M.a.o brukt server som ikke er helt på tryne men ok klarer Windows Server 8 er vel egentlig det jeg leter etter da jeg har gratis lisenser på det kan man vel likegreit bruke det:P
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Kan jo anbefale noen linker du kan se på som drar Server 2012 (Antar det er dette OSet du mener)

Her kan du vel høre med selger om hva han vil ha for det og så kan du by en del lavere hvis du mener prisen er urimelig.

AMD pakke: LINK
Intel pakke: LINK
bygg deg en mini-itx boks til 1000-1500kr og bruk som server, så har du en htpc når du går lei av nettsida. Trenger ikke i7 for å drive en hobbyserver akkurat.
Du har ikke vurdert å bruke mono da? Da får du billig hosting og slipper å sette opp server, pluss at det sikkert blir et skikkelig digg prosjekt ut av det.
Sist endret av ompapa; 20. februar 2013 kl. 02:29.
Trådstarter
4 0
@T.J, jepp stemmer det. Det er nicknamet windows 8 server bare. Takk for linkene, skal høre med selger og se litt på det =)

@Downing, det er jo klart mulig men siden jeg sannsynligvis ikke kommer til å gå lei av det tviler jeg på at det er noe poeng.

@ompapa, jeg har gratislisens på bruk av server 2012 igjennom msdn dreamspark så jeg kommer itl å bruke det. Mono så spennende ut men tror jeg får la det være i første omgang. Takk for tipset tho =)
Ja du velger selv, men læringsmessig tror jeg du får vel så mye ut av prosjektet ved å bruke mono. Kanskje ta den helt ut å kjøre postrgreSQL? Open source enterprise DB as well?

Etter et slikt prosjekt så har du alt du trenger for å etterpå utvikle både Android Apps og Apps for Iphone og Ipad vi xamarin.

Og samtidig så bruker du altså et open source alternativ - er win win i min bok.

Se feks på apps utviklet med Xamarin.

Om Rdio:
As they researched cross-platform solutions, Xamarin stood out as the only solution delivering a fully native experience as well as the desired cost and time-to-market savings from unifying app development and sharing application code.
Vis hele sitatet...
Sitat av ompapa Vis innlegg
Og samtidig så bruker du altså et open source alternativ - er win win i min bok.
Vis hele sitatet...
I min bok blir det tux tux.

Beklager, dårlig impulskontroll...