Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1602
Hei jeg lurte på om det er mulig og få kjøpt eldre hardware som var "hot" for 3-4-5 år siden ubrukt fra forhandler nå idag til og bygge en "ny" gammel pc og eventuelt hvor jeg kan finne få kjøpt det for en billig penge max budsjett på 3000 nok

pcen skal bli brukt som en sentral fil server \ spill server

takker for alle innspill
Sist endret av knutazz; 12. april 2011 kl. 14:34.
Hvorfor ikke bare velge det billigste du finner på Komplett.no?
3000kr kommer du veldig langt med for gammel PC, min PC jeg kjøpte for ca 1 år siden kosta 4k.
Er bedre å kjøpe billig og ny hardware. Du kommer veldig langt med 3k til en server ja.
PSA
knutazz's Avatar
Trådstarter
ja jeg vet det er best og kjøpe ny hardware og det er jo egentlig det jeg spør om også bare det at det ble produsert for et par år siden for og presse prisene ned

jeg er også interessert i og kjøpe en pent brukt maskin hvis noen er villige til og kvite seg med en
Sitat av knutazz Vis innlegg
ja jeg vet det er best og kjøpe ny hardware og det er jo egentlig det jeg spør om også bare det at det ble produsert for et par år siden for og presse prisene ned

jeg er også interessert i og kjøpe en pent brukt maskin hvis noen er villige til og kvite seg med en
Vis hele sitatet...
At det er gammelt betyr ikke nødvendigvis at det er billig.
PSA
knutazz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinis Vis innlegg
At det er gammelt betyr ikke nødvendigvis at det er billig.
Vis hele sitatet...
hehe nei du sier noe der, men i pc verden pleier det og være sånn siden at det du kjøpte i går er nå utdatert.

men er det noen som faktisk vet om det er mulig og skaffe sånne deler i det hele tatt eller blir det ebay surfing??
Har du strømforsyning, kabinett, skjerm o.l og mangler bare innmat?
PSA
knutazz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zolantor Vis innlegg
Har du strømforsyning, kabinett, skjerm o.l og mangler bare innmat?
Vis hele sitatet...
jeg mangler det meste så hvis du har det stående så er jeg intresert
Sitat av knutazz Vis innlegg
hehe nei du sier noe der, men i pc verden pleier det og være sånn siden at det du kjøpte i går er nå utdatert.
Vis hele sitatet...
Utdatert ja, men det vil ikke si at det ikke har en verdi, så du får det ikke slengt etter deg med mindre det er en grunn til det (som kan være lagerplass etc), man må nesten huske på at de som har det er meget hypp på å få betalt for det de en gang i tiden betalte for det. Det vil også være svakere og dyrere å vedlikeholde. Det finnes enkelte deler som er tidløse (til en viss grad) feks kabinett.
PSA
knutazz's Avatar
Trådstarter
@ meitemark: er klar over at det nødvendigvis ikke er billigere av seg selv og at det er en del faktorer som spiller inn når det gjelder pris. men tilbake on-topic: er det noen som vet hvor man kan skaffe slik hardware?
Kjøp den en brukt maskin fra finn.no, og formater den = profit
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Kjøp den en brukt maskin fra finn.no, og formater den = profit
Vis hele sitatet...
Nei, gamle datakomponenter er verdiløse. Som andre sier bedre å kjøpe ny lavbudsjett-pc
Sitat av Serpentor Vis innlegg
Nei, gamle datakomponenter er verdiløse. Som andre sier bedre å kjøpe ny lavbudsjett-pc
Vis hele sitatet...
Altså, vis han finner en som faktisk vet hva en brukt PC er verdt, og får tak i en som kostet +/6000,- for 1 år siden, og da gir ca 3000,- for den, så vil eg nå si det er lurt?

Vis han skal ha kabinett, PSU, GPU, CPU, RAM, HDD og HK, så blir det ikkje heftige saken for 3000,- . Også må han regne med frakten også.