Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1127
Har en NAS* som gir meg pussige problemer på lesehastighet, og trenger noe til å teste den ut over lengre tid. Så langt har jeg brukt CrystalDiskMark en gang i blant, men det er litt tungvindt. Så noe som kan logge når det virker og ikke virker. Trenger bare å teste lesehastighet, og jeg skal kjøre det fra en Windows Server 2008 R2.

(*)Problemet er en Qnap TS-831X som gir meg full skrivehastighet (for 1Gbit nettverk), men en lesehastighet på 2-3 MB/s (det skulle vært nærmere 100+ MB/s). Noen ganger får jeg full guffe, men de fleste ganger ikke.
Er nok en disk som holder på å ryke, da får du typisk slike resultater (i hvertfall om det er desktop disker du har brukt).

Så finn og bytt disken det gjelder
meitemark's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Har testet disker med alle de funksjonene jeg finner i QTS (SMART/hastighetstest/IOPS), men jeg finner ikke noe galt med de. Men du har rett i at jeg bruker desktopdisker.... (Toshiba DT01ACA300). Har fortsatt lyst på et program for å teste hastighet, for det gjør at jeg kan holde en mulig oversikt om hva jeg gjør endrer noe.