Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3352
Anonym bruker
"Ferdig Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ølsalget er stengt og vinmonopolet er stengt. Jeg har 20 år gammel og har ingen alkohol, men jeg har tenkt å dra på en fest om ca. 1 time (klokken 24:00). Jeg har sett gjennom hele huset og har funnet en mengde med alkohol - hvor umoralsk er det å stjele litt alkohol fra foreldre/steforeldre?

Vurderer sterkt å ta alkohol fra dem, for å selv kose meg selv. Men jeg føler at i morgen tidlig så kommer jeg til å angre skikkelig.

Jeg spør derfor Freak og foreldre; har dere selv stjelt alkohol fra foreldre/bekjente, og hvor forbanna ble dem når de fant det ut? Og hvis du selv er forelder, hvis din sønn/datter stjal alkohol fra deg/dere, hvor sint hadde du blitt?

Høres sikkert ut som et teit spørsmål/tråd, men jeg har ingen anelse om hvilken beslutning som skal gjøres, og tiden tikker. Alkholen jeg har tenkt å stjele er sikkert verdt 300kr+.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan du ikke bare spøre om å få eller kjøpe??
Anonym bruker
"Ferdig Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan du ikke bare spøre om å få eller kjøpe??
Vis hele sitatet...
De er bortreist (sommerferie), og jeg skylder allerede en god del penger til andre, vil nok ta en god stund før jeg får betalt tilbake for den stjelte alkoholen

Men jeg føler samtidig at de er mine foreldre, så de har nok litt mer sympati/forståelse. For alt jeg vet så stjal de sikkert alkhol selv fra sine foreldre når de var yngre.
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Foreldre har som regel sympati for sånt, fult mulig de har gjort det selv i ungdomsåra.

Men du stjeler jo så du må forvente en reaksjon, Men alkohol for rundt 3-400 er relativt billig
Sist endret av Nitropop; 21. juli 2018 kl. 23:09.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke pent å stjele uansett om det er dine foreldre.. men du blir nok ikke politianmeldt for å si det sånn. Kansje en dose kjefting også må du nok betale alikevell, hehe.
Er vel helt standard å stjele sprit fra foreldre/steforeldre/besteforeldre/onkler/tanter/søsken når man er ungdom. Når man er 20 er det kanskje litt annerledes. Iogmed at du er 20 kan du vel bare si ifra når de kommer hjem at du tjuvlånte litt sprit, og at du skal ordne de en ny flaske når du har muligheten. Tviler på de klikker i vinkel av det, selvom det tar litt tid for å gi det tilbake.
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Er enig med lyra her
Er vell greit det, spesielt om du bor hjemme.
Du kan vell forsyne deg av mat og drikke og du er gammel nok til å drikke alkohol så hvorfor ikke det?
Jeg pleide bare å ta det jeg trengte og så sendte jeg en sms "tok en flaske vin, kjøper ny. mussmuss hjerte hjerte" og da fikk jeg som regel til svar at "ok, kos deg! mussmuss".
Problem solved.
Anonym bruker
"Ferdig Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fuck it, jeg tar alkoholen og tar konsekvensene i morgen, hehe! Regner med at dere har rett, 300kr er vel ikke alverdens og jeg er ellers veldig grei, så regner med at det ikke blir et stort dilemma.

Takk for svar folkens, setter pris på det! Kos dere!
Anbefaler deg uansett å være upfront. Er ikke noen big deal om du sier ifra, men om de finner ut av det kan det fort bli mer styr. Lettere med tilgivelse enn tillatelse osv.
Anonym bruker
"Ferdig Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Lyra Vis innlegg
Anbefaler deg uansett å være upfront. Er ikke noen big deal om du sier ifra, men om de finner ut av det kan det fort bli mer styr. Lettere med tilgivelse enn tillatelse osv.
Vis hele sitatet...
Tar i mot tippset og vurderer å sende en melding nå før jeg går ut, eller gjør jeg det sikkert i natt når jeg er drita (som igjen kommer til å lage mer problemer)...

Skal nevnes at den ene hvitvinen jeg skal ta/stjele ikke kan bli kjøpt på vinmonopolet, men må bestilles over nettet eller bli kjøpt gjennom tax-free, så regner med at det blir helvete uansett. Jaja... Ønsker meg lykke til - God helg!
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Ha en fin fest
Det er jo bare og si at du tok det og det, hvor mye vil dere ha for det? Da skulle vel saken være grei. Men prøv å gjør det før dem oppdager det selv.
Hva faen, bare spør da vel. værste du får er et nei. Er alkohol viktigere for deg enn å bli uvenner med foreldrene dine har du et problem, og da må det taes tak i/ fortelles for forståelse.
Jeg ville lånt. Tatt det du trenger og gitt beskjed til de når de kommer hjem om at du lånte. Går helt sikkert greit. Om jeg hadde barn og de hadde lånt og sagt fra ville det vært helt greit og jeg hadde sikkert sagt at de ikke trengte skaffe tilbake. Eller så hadde jeg ventet til flasken(e) ble levert og sagt at hxn kunne ta de for å ha til neste fest.

Jeg hadde ikke gjort noe nummer av at en eller flere flasker var tax free.

Men klart, om det er årgangsvin til flere tusen per flaske, eller 20 eller 50 år gammelt brunt så ville jeg nok sagt at det var i overkant og at neste gang får hxn låne noe som er ok for fylla og ikke dra på fylle med kosesprit.
Sist endret av random67489; 22. juli 2018 kl. 14:16.
Hei, god morgen.

Hvordan har det gått?
Selv om de er bortreist så har du vel en mulighet for å kontakte de?
Er virkelig ikke verre en å spørre.
Går du bare å tar så kan konsekvensene bli verre for deg.
Dem er vel så unge at dem har mobil? Da er det jo bare å ringe eller sende en SMS. Bedre det enn å vente til dem kommer hjem. Det styrker din karakter da du viser at du er ærlig og redelig (som jeg håper du er).

Litt off-topic: Mine foreldre hadde ingen problemer med å la masse penger ligge hjemme da dem visste at jeg aldri tok dem utenom i nødfall.
Herregud, du er 20 år gammel, ta med deg det du trenger, send mld og si du lånte litt fra barskapet og betal/kjøp nytt