Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1969
Hei!

Har nylig fått noe interesse for spill, etter en mørk vinter hvor jeg har vært permittert fra jobb.

Har begynt å spille og øve CS:GO og har sett andre spill som Rust, The Cullen, Forest etc som kunne vært noe for meg.
Nå har jeg en Laptop som ble kjøpt for 3 år siden for 2222kr, ikke noe sprek maskin altså.
Den klarer opptil 35fps i de lettere kartene på CS:GO, men spiller jeg f.eks nuke hvor jeg treffer på en fiende og en smoke dipper fps'en til 10, kanskje mindre.

Jeg ønsker derfor å kjøpe en stasjonær. Jeg har ikke noe særlige krav, men vil helst ikke bruke noe penger i det hele tatt. Si jeg har et tak på 5k?
Hva burde jeg gå for? Burde jeg legge mer penger i maskin for å kunne spille morgendags spill?

Takker
Mvh fersking
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Siden budsjettet er så lavt, så ville jeg gått for noe brukt. Da jeg regner med du trenger alt? Skjerm, tastatur, mus osv?
35 fps i CS... uff, jeg føler virkelig med deg. Jeg mekket raskt en handleliste på komplett. Jeg vil nevne at jeg tok utgangspunkt i CS:GO, og da trenger du strengt tatt ikke en dedikert GPU så lenge du har en helt ok prossesor. Jeg tipper du lett skal greie å få 150 fps med setupen her, helt sikkert mer en det også om du spiller på low og optimaliserer configs.

3,834kr på Komplett.no

Men som Fleff nevner, så kan du få en potensielt bedre deal på finn.no. Det er forresten ikke inkludert skjerm/tastatur/mus i handlelisten. Dette kan du også finne på finn.no hvis du ikke har det fra før av.
Sist endret av Juicekongen; 13. april 2016 kl. 17:13.
Da ble det plutselig kjøp av brukt stasjonær, til det jeg tror er en god pris. Vannkjølt og fancy hvertfall

Hva sier dere?

I7 4770k delidded @ 4.4 eller så masse du klare.
16gig 2400mhz ram
samsung 840pro 240gig ssd
asus maximus formula vi hk
2 stk , amd radeon 290x
1200w corsair ax psu med custom cables.

custom ek vannkjøling
ek copper clear cpu blokk
2x ek copper clear gpu blokk med backplate
mo ra 420 pro radiator , plass til 18 140mm vifte
11stk be quiet vifte med pwm control, lydløst.

Jeg har hatt 250t i cs med MAX 35fps, jeg er på en måte vandt til det.. Jeg skylder normalt 2-3 deaths på pc'en iløpet av en match.. Når pc'en klarer 28-35fps i Mirage forhold til eks 22-24 på Nuke har jeg betydelig bedre sikte og treffer flere skudd.. Gleder meg til å teste 200fps på 120hz skjerm

Takker for hjelp Fekillix, men det ble litt for skummelt å bygge selv :P
Sist endret av TheEngineer; 14. april 2016 kl. 16:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Hva betalte du?
8500,- med mus, tastatur og skjerm
God deal, husk at slike systemer burde få ny kjøleveske en gang i blant, flere på forumet som kan masse om vannkjøling. http://freak.no/forum/showthread.php?t=210637
Synes det virka helt greit
Han skulle gå over å bytte noe slanger og kjølevæske før jeg fikk den. Gleder meg som en unge..
Var dag og natt ja ligger aldri under 300fps hvertfall, ser jeg på blå himmel har jeg 630fps.
120hz skjerm og bedre oppløsning hjelper også på!

Er blitt et monster i deathmatch, men i competative er jeg omtrent like god.. her er det gamesense og andre ting som spiller inn..