Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1866
Hei alle mennesker!

Jeg er i utlandet og har med meg min 3DS. Dessverre har jeg ikke så mange spill til 3DSen, og tenker på å kjøpe flere mens jeg er her.

Men vil en Norsk 3DS fungere med spill fra Chile? Er det region lock på spillene? Noen med erfaring?

Takker for alle svar jeg får! <3
Når jeg var i Tyskland i sommer var det ingen regions lock mellom Norge og Tyskland. Et problem er at spillene ganske sjeldent er på engelsk så det må du sjekke
Parkettetterligning
Etter et kjapt søk ser det ut til at den har regionsperringer ja. Ville uansett ikke hatt noe å si med tyske spill dade bruker å være i samme region men blir nok vanskelig med spill utenfor Europa.
Som trappetryne sier er det regionlås på 3DS spill.

Etter det jeg vet har alle de tidligere spillene (DS, GBA, GBC, GB) vært regionfri. Her har jeg selv kjøpt spill til min GBC i USA i mine yngre dager. Dette uten problemer.

Chile ligger, ikke overraskende merket som USA på dette kartet. Mao. Har du en norsk eller europeisk 3DS vil du nok ikke få bruke spillene.

Edit:
Ett alternativ kan jo være å se om du får lov å bruke din norske Nintendo ID selv om du har en IP fra Chile. Om så er, så kan du kjøpe spill der. Koster vel 369 for Zelda: Majoras Mask. Så har man jo Smash Bros, Pokemon, og også Animal Crossing New Leaf. New leaf er mitt første forsøk på serien og det har en koselig stemmning over seg. Du kan også bruke mye tid på det, så om du er ute og farter med dødtid så har du noe å gjøre her.
Sist endret av møkk; 3. mars 2015 kl. 12:31.
TheBook's Avatar
Trådstarter
Sitat av møkk Vis innlegg
Som trappetryne sier er det regionlås på 3DS spill.

Etter det jeg vet har alle de tidligere spillene (DS, GBA, GBC, GB) vært regionfri. Her har jeg selv kjøpt spill til min GBC i USA i mine yngre dager. Dette uten problemer.

Chile ligger, ikke overraskende merket som USA på dette kartet. Mao. Har du en norsk eller europeisk 3DS vil du nok ikke få bruke spillene.

Edit:
Ett alternativ kan jo være å se om du får lov å bruke din norske Nintendo ID selv om du har en IP fra Chile. Om så er, så kan du kjøpe spill der. Koster vel 369 for Zelda: Majoras Mask. Så har man jo Smash Bros, Pokemon, og også Animal Crossing New Leaf. New leaf er mitt første forsøk på serien og det har en koselig stemmning over seg. Du kan også bruke mye tid på det, så om du er ute og farter med dødtid så har du noe å gjøre her.
Vis hele sitatet...
Prøvde å kjøpe spill på Nintendo eShop, og det fungerer Men da jeg har kun 16 gb, på minnekortet og har ikke plass til mer enn ett spill :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
De selger vel minnekort i Chile? SDkort har ikke regionlås etter det jeg vet.
TheBook's Avatar
Trådstarter
Sitat av møkk Vis innlegg
De selger vel minnekort i Chile? SDkort har ikke regionlås etter det jeg vet.
Vis hele sitatet...
Haha, jo! Minnekort fikk jeg tak i, så nå har jeg lastet ned endel, laster ned fortsatt