Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3271
Hei,


Tenker å høre om noen har noen erfaring med privat skole (betalt skole) hvis man har betalingsanmerkning. Ser ut til at det kan bli vanskelig å få godkjent lån av lånekassen før en evt må betale skolen? (lånekassen veit jeg ikke påvirkes av betalingsanmerkning, så lenge man har opprettholdt de)


Gjort noen dumme økonomiske valg, men det er en annen sak. Men tiden er inne for å kanskje få seg en utdanning.
Å gå på privatskole når du har betalingsanmerkning er ingen problem.

Pengene fra Lånekassen får du jo uansett til å betale skolen med. Syns spørsmålene dine er litt godt gjemt til at jeg forstår hva du vil spørre om. Send en PM hvis du lurer på noe
Sitat av luraguttn Vis innlegg
Å gå på privatskole når du har betalingsanmerkning er ingen problem.

Pengene fra Lånekassen får du jo uansett til å betale skolen med. Syns spørsmålene dine er litt godt gjemt til at jeg forstår hva du vil spørre om. Send en PM hvis du lurer på noe
Vis hele sitatet...


Kanskje jeg som formulerte meg dårlig.

Men ja har snakket med en privatskole, men de melder meg ikke som møtt til Lånekassen før fakturaen er betalt. Og det har jeg ikke penger til PR nå....
Slikt det fungerer på de fleste skoler er at du begynner kurset og blir da meldt som møtt.

De fleste skoler vet hvordan Lånekassen fungerer og har egne retningslinjer for dette... kan jeg spørre hvilken skole dette gjelder?
Sitat av luraguttn Vis innlegg
Å gå på privatskole når du har betalingsanmerkning er ingen problem.

Pengene fra Lånekassen får du jo uansett til å betale skolen med. Syns spørsmålene dine er litt godt gjemt til at jeg forstår hva du vil spørre om. Send en PM hvis du lurer på noe
Vis hele sitatet...
Sitat av luraguttn Vis innlegg
Slikt det fungerer på de fleste skoler er at du begynner kurset og blir da meldt som møtt.

De fleste skoler vet hvordan Lånekassen fungerer og har egne retningslinjer for dette... kan jeg spørre hvilken skole dette gjelder?
Vis hele sitatet...

Det var Kristiania, men problemet der er værtfall at der får man ikke begynne kurset før man evt har betalt for det. (Det gjelder nettbasert påbygg) Vet ikke om det utgjør noen forskjell? Samt kanskje du har noen tips til noen andre som er godkjente for Lånekassen, samt har nettbasert påbyggs kur.
Hvis det er påbygg til generell studiekompetanse så kan jeg anbefale sonans, akademiet osv. Sonans gikk jeg selv på og der var det absolutt ingen problemer.

Skulle søke høgskole i år og kikket innomm Kristiania, men mtp. at deres nettstudier ligna en nettbutikk avsto jeg fra dem.

Det du også kan gjøre hvis du bare ønsker å bestå fagene er å melde deg opp til eksamen og kjøpe notater i de ulike fagene. Da sparer du vertfall 35.000 i studiegjeld