Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2457
Knuste en samsung s7 som ble totalskadet og fikk en ny samsung s7. De sa at jeg kunne få den i hvit siden de ikke hadde fargen min igjen, men det endte opp med en kobberfarge som jeg mislikte sterkt. Har jeg rett til å få samsung s8 hvis de ikke har mulighet til å levere i fargen de hadde lovet meg? Eller eventuellt så kunne jeg betalt mellomlegget til samsung s8?

Det står i avtalen:

- Nytt produkt med likeverdige spesifikasjoner om det skadede produktet ikke kan repareres


Kan farge vurderes som likeverdig spesifikasjon?
Vel, vanskelig og svare på tror jeg. Men har du snakket med dem? Jeg hadde en iphone 7 som jeg hata sterkt så når den gikk i stykker ba jeg dem sende en S8 pluss i stede. Gikk helt fint siden de ønsker og ha deg som kunde.
Nei, du har ikke krav på en helt ny S8 fordi du knuste din s7 og fikk ny s7 i feil farge.

Nytt produkt med likeverdige spesifikasjoner om det skadede produktet ikke kan repareres.
Med dette vil det da sies at så lenge det er en lik telefon er alt i orden, fargen ene og alene er ikke grunn nok til å få ny telefon.
Farge er vel ikke spesifikasjon for en telefon, det faller vel heller under "smak og behag". Vil tro du har en dårlig sak her.

Selv har jeg en blå. Det var ikke _min_ ønskefarge, men....
IT-Konsulent
Du kan være heldig, bare snakk med en i butikken som virker å være kul, forklar at du synes fargen er helt jævlig, og vil tror du vil ha problemer med å selge den senere, f.eks, kanskje de er behjelpelige.. Kommer ofte ann på den ansatte i butikken, og hva slags spillerom han har.

Jobbet selv i butikk, hvor en kunde absolutt ville ha sort istedenfor hvit som vi hadde når han ville kjøpe på dagen. Hadde en sort som var reservert, snakket med personen som ikke skulle hente den før på mandag etter jobb (dette var en fredag), fiksa enkelt at personen fikk den sorte, og han som hadde reservert sort, fikk det på mandag. Hadde han ikke spurt og mast/forklart, hadde jeg ikke tenkt på å finne en annen løsning.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Deksel er en ting