Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1925
Hei, noen som vet om det finnes en metode får å fjerne støy som kommer fra srømnettet til lydutstyr.
Oppstår vel når det er annet utstyr som lager forstyrrelser, og jodingsfeil.
Det å fjerne jordingen fungerer ofte... Men finnes det noe som kan "rense" strømmen for jordfeil og støy?
ArbeidsledigProletar
Nei, ingenting RENSER støy, du må rett og slett hindre at støyen blir tatt opp i det hele tatt.
vel, det er en metode jeg har brukt som KANSJE kan funke for deg.

Siden støyen (ett konstant HUMMMMM ved 50Hz, 100Hz, 200HZ etc.. vil jeg gjette siden det er snakk om strømnettet) er konsant kan du sjekke om det er like mye støy på alle kanalene du har tilgjenglig.

Gjør ett opptak av ett spor uten noe input, PHASEINVERT det signalet og kjør over dine recordings, det KAN kansje funke, kan prøve med noen ms track delay om det ikke "treffer helt"
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Det du trenger er en skilletrafo, da vil ikke støy ellers på strømnettet plage annlegget ditt.

Edit: Eventuelt en ISO transformator, men tror dette vil bli dyrere
Sist endret av Frufsa; 11. september 2013 kl. 22:47.
wololo's Avatar
Trådstarter
56 3
Likte svaret til Frufsa... er dette et kjent triks hos f.eks hifi og studio, med tanke på skilletrafo eller iso transformator?
wololo's Avatar
Trådstarter
56 3
4.595,- 0.O jeg er et normalt menneske ikke en ignorant snobbete audiofil... så nekter å betale over 4k for en strømadapter med kabelen inkledd i tøy!

strømadapter... mente vel egentlig strømfodeler (eller "padde")
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Nei, ingenting RENSER støy, du må rett og slett hindre at støyen blir tatt opp i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Feil.

Du kan bruke skiljetrafo for å fjerne jord i biletet. Koster ikkje veldig mange penger, og vil dempe ein del. For å fjerne støy kan du bruke filter. Det er enklast å gjere etter likerettinga, ettersom du då kan ha eit filter på 50Hz også.
ArbeidsledigProletar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Feil.

Du kan bruke skiljetrafo for å fjerne jord i biletet. Koster ikkje veldig mange penger, og vil dempe ein del. For å fjerne støy kan du bruke filter. Det er enklast å gjere etter likerettinga, ettersom du då kan ha eit filter på 50Hz også.
Vis hele sitatet...

Min elektronikkunskap stopper etter GK Elektro. (hoppet over på IKT-drift eheh).
Om man er audiofil og vil ha alle frekvenser til enhver tid, er da ikke fare for at man spiser av den "lyden" man selv vil ha?
Edit: Snakker da om filteret.
Edit2: Glem det.
Sist endret av Batabusa; 12. september 2013 kl. 13:10.
Hvilken type lydutstyr er det snakk om? Hvis det er til opptak for lyd/musikk, så kan en batteripakke være løsningen.
wololo's Avatar
Trådstarter
56 3
HI-FI type 2.1 :P
Batteripakke type UPS?