Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1167
Hei,

Skal sette sammen en PC for lillebroren min siden jeg har hatt en del erfaring med dette, men det begynner å bli 1-2 år siden. Derfor lurer jeg på hvilken socket er det som er best egnet til typ gaming PC.

Hvem er det som er ledende på skjermkort for tiden? Dette er snakk om et enkelt oppsett, skal kun bruke 1 skjerm av gangen.

Han spiller mye LoL og litt WoW + simulator spill da om det trengs å nevnes.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hadde vert en fordel å vist litt hvilken pris pc'en skal komme på, om det er snakk om maskin til 4k eller 40k
ville bare vite om skjermkort produsent og socket(evt prosessor), resten klarer jeg fint selv, men den skal ligge mellom 7-8k da.
i7 CPU
Passende ASUS hovedkort med 8GB minne som kan utvides til 16 GB
Hvis du velger det som er "latest and greatest" så blir det unødvendig dyrt.
Velg heller fra andre hylle.
Da er det gjennomprøvd og du har godt håp om å slippe unna det verste av bugs.
ASUS er stabilt.
18 måneder gammel teknologi er som regel trygt og kjapt nok.
Ett passende power med 120mm vifte og tilstrekkelig med power.
Du finner sikkert noe dugelig under NOK 500 hvis du leter litt.
Ett brukt kabinett som ikke veier alt for mye (Du skal kunne bære greia uten å slite på deg brokk).
Minst 1 ekstra vifte slik at ikke maskinen kneler i sommervarmen som kommer tilbake om 300 dager.
jim114 trenger da virkelig ikke en i7 til gaming..... men for å svare på hva TS lurer på, intel 1150 er det nyeste fra intel. Nvidia slapp nettopp ut en ny serie 700, hvor 760 er den laveste priset, men et veldig godt skjermkort. AMD slipper mest sansynlig ut 9000 serien sin i løpet av en måned så ville ventet på den får du skal kjøpe.
Var det jeg også tenkte og har erfart tidligere, at i5 holder i masse til kun gaming, og i7 til redigering og tyngre oppgaver. Skal ta en titt på prisene, intel er jo ganske dyrt i forhold til amd prosessorene.. er det verdt pengene?
Sitat av Isrsxd Vis innlegg
Dette er snakk om et enkelt oppsett, skal kun bruke 1 skjerm av gangen.
Vis hele sitatet...
CPU
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660226

Hovedkort
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=781700

Skjermkort
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=777171

Selv ville jeg heller gått for ett lydløst kort uten vifte til NOK 800, men det er meg.
ikke kjøp i7 CPU hvis pcen skal brukes til gaming. I5 vil yte omtrent helt likt når det kommer til gaming.
INTEL CORE I5 4670 hvis han ikke skal OC trenger du ikke K versionen.
GIGABYTE GEFORCE GTX 760
GIGABYTE GA-P85-D3 P85 S-1150 ATX
CORSAIR CX 600W M BRONZE
CORSAIR CARBIDE 200R (eller et annet kabinett han liker)
CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP PC3-12800 1600MHZ CL9
Radnom DVD spiller.
SEAGATE BARRACUDA 1TB
Bygde denne pcen til broren min og den fungere utmerket til hanns bruk til en billig penge. opsettet klarte fint BF3 på ultra settings med over 60 fps
Sist endret av iColdman; 4. september 2013 kl. 16:51.
Sitat av Isrsxd Vis innlegg
ganske dyrt i forhold til amd prosessorene.. er det verdt pengene?
Vis hele sitatet...
AMD gir fremdeles more bang for the buck.
Problemet er strømforbruket.
Strøm koster penger.
Det samme gjelder flatskjermer.
Folk kjøper størst mulig skjerm, men tenker sjelden på strømkostnaden.

50 watt ekstra ser ufarlig ut men regn på kostnaden i produktets levetid.
Noe går til oppvarming i vintersesongen, men det er også unødig plagsom varme i deler av året.
Spesielt hvis maskinen står på døgnet rundt og det blir den gjerne hos unge menn...
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Jim114 Vis innlegg
i7 CPU
Passende ASUS hovedkort med 8GB minne som kan utvides til 16 GB
Hvis du velger det som er "latest and greatest" så blir det unødvendig dyrt.
Velg heller fra andre hylle.
Da er det gjennomprøvd og du har godt håp om å slippe unna det verste av bugs.
ASUS er stabilt.
18 måneder gammel teknologi er som regel trygt og kjapt nok.
Ett passende power med 120mm vifte og tilstrekkelig med power.
Du finner sikkert noe dugelig under NOK 500 hvis du leter litt.
Ett brukt kabinett som ikke veier alt for mye (Du skal kunne bære greia uten å slite på deg brokk).
Minst 1 ekstra vifte slik at ikke maskinen kneler i sommervarmen som kommer tilbake om 300 dager.
Vis hele sitatet...
Vær hilset o store huleboer fra fortiden, uten stor kompetanse.
først av alt, i7 til gaming må vi så langt tilbake som 1366 for å se den helt store gevinsten av det.
Kjøpe utdatert maskinvare hører også fortiden til, gammel maskinvare nå koster nesten like mye som site gennerasjon.
Det å kjøpe 8gb ram idag er egentlig litt teit, da du begrenser oppgraderingsmuligheten til 16gb, starter man på 2x 8gb dims har man mulighet til å bygge ut til 32gb om nødvendig.
At asus er bedre en alt annet hører også fortiden til, selv JJ sier dette, og ikke er det riktig at asus er tidligere ute en andre med teknologi, da de andre store har tilsvarende, i tilleg bruker asus ROG platformen til å forske på nye ting, så mainstream kortene til asus tilsvarer forige gennerasjon ROG.
Vifte størrelse på en strømforsyning betyr nada, det som betyr noe er hvilken produsent som står bak strømforsyningen, og her er det mye rart ute å går.
Hvor mange ekstra vifter man har i kabinettet sier da ingenting, om kabinettet kommer med 5 vifter fra før av er det ikke veldig mye hensikt i å kjøpe en til, jeg gikk feks ned fra 7 kabinett vifter til 3 kabinett vifter i kabinettet mitt, uten å merke det sån ekstremt mye på tempraturene.

Sitat av Jim114 Vis innlegg
CPU
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660226

Hovedkort
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=781700

Skjermkort
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=777171

Selv ville jeg heller gått for ett lydløst kort uten vifte til NOK 800, men det er meg.
Vis hele sitatet...
hipp hipp hurra, du er herved erklær totalt nollduss.

Den cpu'en passer ikke på det hk'et, de har faktisk forskjellig sokkel om du ikke merket det.

Og det er noe som skurrer når jeg hører "lydløst kort til 800kr" i sammenheng med spilling, da man ikke akkurat får sinsyk ytelse med et gt640.
Hei even, sett sammen en PC for meg til 8k, Hilsen glenn.
Frufsa: De fleste av oss her inne forstår at du er flink med data, men du trenger jo ikke være drittsekk mot de andre som prøver å bidra. Det er faktisk mulig å fortelle medlemmer her inne at dine tips vil fungere bedre uten å spy ut ting som huleboer og nolldusser. Er greit å påpeke feil til andre, men måten du gjør det på er ufyselig å være vitne til.
Sitat av Obster Vis innlegg
Frufsa: De fleste av oss her inne forstår at du er flink med data, men du trenger jo ikke være drittsekk mot de andre som prøver å bidra. Det er faktisk mulig å fortelle medlemmer her inne at dine tips vil fungere bedre uten å spy ut ting som huleboer og nolldusser. Er greit å påpeke feil til andre, men måten du gjør det på er ufyselig å være vitne til.
Vis hele sitatet...
Støtter ikke dette. KP til Frufsa. Hvis du syns det var drittsekk sjekk noen av innleggene til AtXbY3A - da nærmer du deg noe jeg vil kalle drittsekk.