Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 953
Heisann!

Har alltid vært interessert i DIY prosjekter av alle sorter, og har de siste få årene bygget meg opp en liten samling av forskjellige komponenter hjemme. Har endelig funnet ut at det er på tide å få seg en skikkelig, regulerbar strømforsyning. Dessverre er jeg fortsatt student, så jeg har et (noe) trangt budsjett. Har forsøkt å se litt rundt på diverse norske sider, men jeg er egentlig litt usikker på hva det er jeg bør se etter.

Krav:
Aller helst bipolar
20V
Trenger ikke være altfor høy strøm, men 3A er sikkert fint å ha.
Digital, ikke mekanisk
God stabilitet i signalet (skal brukes til ganske sensitive måleapparater i enkelte tilfeller), men jeg innser jeg ikke kan være for kravstor

Godt å ha:
Dual supply (noe som virker veldig sjeldent etter hva jeg kan se)
At den er noen lunde bærbar.

Som sagt regner jeg på ingen måte å få med alt dette, men det er en start ihvertfall. Det virker ikke som det er noe det er så mye av i Norge, men denne fra Kjell and Company virket grei.

Er det noen som har tips eller tanker om hva man bør se etter, erfaringer, eller anbefalinger?