Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 7374
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skal begynne med wellbutin hovedsaklig imot angst, har vært deprimert en god stund, depresjonen har begynt å avta av seg selv men etter dette har angsten begynt å bli sterkere igjen da depresjonen har overskygget angsten en del. Hva er deres erfaringer rundt wellbutin imot angst ? Hørt det kan forværre angst? Kan man få dårlig hud av denne medisinen ? Og bli overfølsen imot sollys ? Leste noe om det også..
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du startet? Er interessert i erfaringer selv, skal starte jeg og snart....
The lucky one
PairADice's Avatar
Min erfaring med wellbutrin kan i korte trekk oppsummeres som en mild form for speed; økt energi og humør, redusert søvnbehov og appetit, økt svetting og gnising av tenner, kortere lunte og mer irritabel (til tross for generelt forbedret humør). I begynnelsen var jeg veldig fornøyd ettersom jeg opplevde såpass drastiske humørendringer, men etterhvert ble bieffektene såpass sjenerende at jeg valgte å slutte med det.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan var det med angst? Takk for svar!
The lucky one
PairADice's Avatar
Jevnt over merkbart redusert. På lik linje med om man går på cola eller amf, ga wellbutrin selvtilliten en fin boost. Ikke i nærheten av samme nivå som på meksikansk dansepulver, men nok til at hverdagen fint gikk forbi uten at jeg bekymret meg særlig om hva folk på bussen tenkte om meg for å si det slik. Nå ble jeg riktignok foreskrevet dette mot primært depresjon, men det er ingen tvil om at det hjalp med angst også.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Etter liner nummer to eller tre, så blør man allerede neseblod. Å skyte det funker fjell, men får man bare et LITE bomsmell, så dør alt av celler og vev rundt det området. Det er meget etsende. Enten spis dem, eller hvis man ikke får tak i noe bedre stimmer enn Wellbutrin, så ta det oppi ræva, det verken svir og funker som standard speed. No fucking joke.

Som vanlig medisin så er det desidert bedre enn SSRI-preparater.

Dette er en mild-moderat Noradrenalin/Dopamin reopptakshemmer, og en nAChR-reseptor antagonist, som blokkerer mye av effekten til blant annet Nikotin.
Sist endret av Mexxy; 4. mai 2018 kl. 11:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The lucky one
PairADice's Avatar
Angående nikotin merket jeg dette veldig, veldig godt; fra å gå til ca en pakke sigg om dagen ble inntaket redusert til kanskje 2-3 sigg. Hverken behovet eller "følelsen/rusen" av nikotin var tilstedeværende.
Wellbutrin er det beste C-preparatet jeg har prøvd mot angst/depresjon. Synes kanskje at det fungerte bedre mot depresjon enn mot angst. Litt vanskelig å bedømme.

Kan ikke sammenlignes med SSRI-preparater som feks Zoloft og Cipralex, i det hele tatt.

Fikk mer energi av Wellbutrin, som løsnet på depresjon osv. Dessuten fikk jeg litt mindre matlyst og gikk ned et par kilo. Var null problem å slutte med tobakk, heller! Samme stoff, med annet navn, blir nemlig utskrevet for hjelp til røykeslutt, da det blokkerer nikotinreseptorer eller noe sånt i hjernen.

Tommel opp for Wellbutrin!
Sist endret av TrippyKing; 4. mai 2018 kl. 13:35.