Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2169
Hei!

Begynner å slite som et helvete med å få blodsvar lenger. Føler jeg har veldig bra kontroll på selve prosedyren med å både mekke og injisere. Eneste problemet nå er at jeg sliter som et helvete med å få blodsvar. Prøver å variere injeksjonsplass fra gang til gang for å la venene hvile seg så mye som mulig, men de siste dagene nå har jeg vært nødt til å stikke rundt "overalt" før jeg KANSKJE får blodsvar. Noen ganger er det lettere å få svar på "slitne" vener enn nye/relativt nye og andre ganger motsatt. Eneste stedene jeg ikke har skyti er på føttene og halsen, noe jeg ikke vil gjøre.
Er forresten veldig flink på å holde alt sterilt og bytte nåler.
Det er heroin jeg skyter om dagen. Begynte med speed for jeg er egentlig hovedsaklig "speedfreak", men endte opp med å gå over på heroin igjen nå nylig.
Selv etter jeg har forberedt venene med å dusje, stramme og alt mulig, er det så godt som umulig å få svar.

Vil også legge til at det nå er noen dager siden jeg skjøt i lysken og alt gikk knirkefritt da jeg gjorde det, men endte likevel opp med å få en liten hevelse rundt området, samt at det er gult og blått. Er hardt og smålig vondt når jeg tar på det.
Samme gjelder hånda. Skjøt på hånda for et par dager siden, området rundt er smålig rødt og blått, med en liten hevelse. Er derimot ikke hardt og vondt som lysken er.

Noen med tips/forslag til hva jeg kan gjøre for å treffe bedre, evt hvorfor det plutselig har blitt så sykt vanskelig å få blodsvar? Og når burde jeg evt kontakte helsepersonell ang hevelsen og blåmerkene rundt stikket på lysken og i hånda?

Ikke kom med dustete moralprekner, det hjelper ikke. I så fall hold det til KONSTRUKTIV kritikk.
Har allerede sendt henvisning til behandling, bare så det er nevnt. I mellomtiden kommer jeg ikke til å slutte å skyte.

Takk!
Har du prøvd blodfortynnende?
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Har du prøvd blodfortynnende?
Vis hele sitatet...
Har ikke det nei. Får tak i på apoteket eller? Billig?
Det gjør man! Har ikke hatt behovet selv, men har en kompis som drev med slikt.

Pris vet jeg ikke, men tror ikke det er dyrt da denne karen ikke eide nåla i veggen.

Hør med dem på apoteket
^Sist jeg sjekket så fikk man ikke kjøpt blodfortynnende uten resept?
Det var en saltvannsløsning han brukte, uten at jeg skal si det med 100% sikkerhet.
Dette er reseptfritt.

Som sagt; hør med apoteket. De har peil.
Aspirin/Dispiril?
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Det gjør man! Har ikke hatt behovet selv, men har en kompis som drev med slikt.

Pris vet jeg ikke, men tror ikke det er dyrt da denne karen ikke eide nåla i veggen.

Hør med dem på apoteket
Vis hele sitatet...

Takk for tips. Begynte å bli jævlig dopsyk så har nå sittet i en evighet for å treffe. Fikk ENDELIG blodsvar nærme foten. Tar ABSOLUTT det her som et tegn på at I DET MINSTE en pause trengs. Skulle ønske jeg ikke ar så sta at jeg på død og liv "må" skyte. Tar meg en tur på apoteket for tips og hjelp, de har jo taushetsplikt så er bare nødt til å bite i det sure eplet. Skal som sagt inn i behandling, men føler meg rådvill på hva jeg skal gjøre mens jeg venter. Innser at jeg er pent nødt til å slutte før noe går alt for gærent. Bare merker jeg ikke klarer å slutte på egenhånd. har virklig hekta meg på nåla og det her går så absolutt brått nedover, blirikke bedre.

Takk for råd. Skal få meg til apoteket.
Prøv å få i deg nok væske dvs. vann for å forhindre at blodet koagulerer seg regelmessig og nok mat, dette hjelper i massevis.xNår det gjelder det med å få blodsvar er leggen og lårene gode områder å bruke, men jeg vil IKKE anbefale deg å stikke i foten eller lysken ettersom dette er farlige steder på kroppen som burde unngås. Det å ta seg en varm dusj hjelper også på lykke til.
Takk folkens! Prøver å være flink på mat - og væskeinntak, og sørger for å ikke overdrive eventuelt sidebruk. Prøver å holde mitt uforsvarlige misbruk så "forsvarlig" som mulig. Men, er man avhengig så er man avhengig.. ikke bare bare å tenke helse framfor rus. Har likevel troa på at med god nok hjelp og MASSE hardt arbeid så skal det gå. Har ikke råd på noen som helst måte å fortsette slik.
Jeg sleit også med å få blodsvar for ei lita stund siden, nå drikker jeg to glass iskaldt vann før jeg skyter og har ikke hatt noen problemer da. Har en bekjent som drikker cider/øl for å få tynnet ut blodet før han skyter, det hjelper også.
Blodfortynnende?

Hvordan og hvorfor funker det? Det har jeg aldri hørt om at noen bruker til dette formålet? Det vil jo blant annet forsinke koagulering av blod og sårdannelse, noe som er veldig ugunstig hvis man er sprøytenarkoman?
Alkohol utvider blodårene, så den ser jeg. Det er samtidig et blodfortynnende stoff, da. Er det her misforståelsen har oppstått?


Kan jeg få en link på dette fra noen



Har ikke noen tips i tilføye foruten dem som allerede er nevnt av deg selv og andre i tråden.


Men, likevel, kan jo hende dette funker?

Prøv med grå kanyle, 0,40x12, i åren som går mellom langefinger og ringefinger. På håndoverflaten altså. Viktig med stø hånd, og hender som er badet i varmt vann i ti min for å gjøre årene størst mulig. Varmegulv på maks skader heller ikke, all varme er bra sånn sett.


Pleide alltid å få enorme blåflekker når jeg injiserte i underarmen. Vet ikke helt hvorfor det skjer.

Har en teori om at kommer av at det er litt tynnere blodårer der, enn hva man er vant med i albuekroken, og dårligere sikt. Det fører til mer roting og/eller "dobbel" perforering av blodåren i tilfeller hvor man først treffer, men går for langt og ut igjen på den andre siden. Dette i seg selv kan være veldig stressende hvis det kommer en dråpe blod inn i gjennom kanylen og man vet at man har truffet. Mer rot og knot = mer skade på blodårene = større blåflekker.


Kjenner jeg er glad jeg er ferdig med nåler og den der konstante helseangsten - "er det der en abscess? Blir klumpen større eller mindre?"


Lykke til TS! <3