Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 926
Hei

Jeg sitter her uten å ha kommet inn på noen av studievalgene mine og lurer litt på hva jeg skal drive med utover høsten. Når jeg går inn på restplasser er det ikke store greiene heller. Tenkte derfor litt på å søke meg opp til å bare ta enkeltemner, men har ingen ide hvordan dette fungerer.

For det første skjønner jeg ikke hvordan jeg i det hele tatt søker. For det andre lurer jeg på hva slags fag man egentlig kan ta, er hovedsaklig bare interessert i samfunnsfaglige fag. Lurer også på om det meste går over Internett eller om jeg har forelesninger jeg kan møte opp i, det siste hadde vært å foretrekke da jeg gjerne vil ha et sted å gå om dagen så jeg slipper å isolere meg og kan finne noe venner.

Dessuten bor jeg hos mor og far, men har i utgangspunktet lyst til å flytte til høsten, helst til Trondheim. Har noen erfaringer med å bare ta enkeltemner vil jeg gjerne høre, spesielt de som har tatt det i Trondheim. Tar også imot andre gode tips for noe jeg kan gjøre i år om noen har. Orker ikke tanken på et år til med jobb.

Tusen takk
Hvordan kom du ikke inn på noe?
Sitat av Fyre_Rev Vis innlegg
Hvordan kom du ikke inn på noe?
Vis hele sitatet...
Det er ikke krav om å få plass på høyere utdanning.

TS: Mulig du må registreres manuelt.
Send en epost til opptakskontoret hos aktuell skole og forhør deg.
Sist endret av Grimdoc; 11. august 2018 kl. 19:41.
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
https://fsweb.no/soknadsweb/velgInstitusjon.jsf

Finn skolen din og registrer deg her!
Hvis du er registrert med Generell Studiekompetanse vil dette stå når du logger inn.
Ellers kan du laste opp dokumenter som viser dette (vitnmål osv. men de fleste er det hvis de har søkt seg inn på skolen via SamordnaOpptak før)

En fin guide her. Emner med ledige plasser blir offentliggjort 20.august.