Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1657
Skal starte på BI, og da står det at den 13.aug er det immatrikuleringsseremoni. Er dette noe en må møte på? Er ved BI i Trondheim.

Fordi jeg bor på Østlandet, så har litt lite tid til å komme meg opp dit. Jeg kan jo betale for fly imorra, eller evt ta det 06 morgenen på mandag.

Hva hadde dere gjort?
Sist endret av kalism; 11. august 2018 kl. 16:57.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Er for det meste svada, taler og diverse tull, men også nyttig informasjon om faddergrupper og sånt tenker jeg. Er det første året ditt på skolen/i Trondheim så ville jeg prioritert å få det med meg
Limited edition
Moff's Avatar
Det er først og fremst ment for å være sosialt og gi litt grunnleggende info. Jeg hadde ikke møtt opp hvis jeg var i din situasjon. Det som pleier å skje er at ulike ledere for ulike organisasjoner som er relevant for deg presenterer seg selv og hva de driver med, sånn at du har en bedre idé om hvem du kan prate med om ulike ting - men det er selvsagt ikke vanskelig å finne ut av dette i etterkant heller.
Trådstarter
93 9
Sitat av FatMan Vis innlegg
Er for det meste svada, taler og diverse tull, men også nyttig informasjon om faddergrupper og sånt tenker jeg. Er det første året ditt på skolen/i Trondheim så ville jeg prioritert å få det med meg
Vis hele sitatet...
Sant, men er vel der folk blir kjent? Man blir vel delt inn i grupper osv med de man skal gå på.

Ville også prioritert det, men da må jeg ta fly imorra kveld.

Sitat av Moff Vis innlegg
Det er først og fremst ment for å være sosialt og gi litt grunnleggende info. Jeg hadde ikke møtt opp hvis jeg var i din situasjon. Det som pleier å skje er at ulike ledere for ulike organisasjoner som er relevant for deg presenterer seg selv og hva de driver med, sånn at du har en bedre idé om hvem du kan prate med om ulike ting - men det er selvsagt ikke vanskelig å finne ut av dette i etterkant heller.
Vis hele sitatet...
Joda, men de roper vel opp navnet ditt den dagen? Info osv er ikke så stress, det får jeg vite uansett.

Samtidig er det vel viktig å møte opp pga det sosiale, er da folk blir kjent med hverandre osv.
Sist endret av kalism; 11. august 2018 kl. 17:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Som du sier, info finner du ut av når som helst. Dere skal jo ha to uker med fadderuke, så den første dagen er ikke kritisk for det sosiale i det hele tatt. Det du burde finne ut av, er om det er obligatorisk oppmøte. Noen steder er nemlig immatrikulering obligatorisk, og ugyldig fravær kan i verste fall føre til mistet studieplass. Jeg ser på hjemmesiden deres at det er "registrering" på mandagen. Tviler på at akkurat det er så fryktelig nøye på BI, men det kan jo være verdt å sjekke opp i. Hvis det ikke er obligatorisk så kan du trygt sløyfe hele dagen.
Trådstarter
93 9
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Som du sier, info finner du ut av når som helst. Dere skal jo ha to uker med fadderuke, så den første dagen er ikke kritisk for det sosiale i det hele tatt. Det du burde finne ut av, er om det er obligatorisk oppmøte. Noen steder er nemlig immatrikulering obligatorisk, og ugyldig fravær kan i verste fall føre til mistet studieplass. Jeg ser på hjemmesiden deres at det er "registrering" på mandagen. Tviler på at akkurat det er så fryktelig nøye på BI, men det kan jo være verdt å sjekke opp i. Hvis det ikke er obligatorisk så kan du trygt sløyfe hele dagen.
Vis hele sitatet...
Jupp, godt du sier ifra. Sendte dem melding, så får vi se
Limited edition
Moff's Avatar
Nå vet jeg ikke hvordan det er på BI spesifikt, men da jeg gikk på NTNU så var det aldri noe navneopprop. På høyskole og universitet så har man ansvar for egen læring, det er ikke lengre noen tett oppfølging på hva det er du driver med. Så lenge du er tilstede på de obligatoriske tingene og leverer alle obligatoriske oppgaver, så kan du i stor grad gjøre akkurat hva du vil. Nå er du voksen, lissom.
Trådstarter
93 9
Da fikk jeg svar av BI:

Hei, det er ikke obligatorisk. På tirsdag begynner vi kl 0900 på BI.

Tanker? Bør jeg allikvell komme? Jeg kan spare 1500kr på flybilleten om jeg ankommer tirsdag kontra mandag og.
Nei, da hadde jeg elegant driti i hele mandagen. Spar de 1500,- kronene, møt opp på tirsdag, og bli med på fadderukene!
Trådstarter
93 9
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Nei, da hadde jeg elegant driti i hele mandagen. Spar de 1500,- kronene, møt opp på tirsdag, og bli med på fadderukene!
Vis hele sitatet...
Tenker et samma sjæl!

Men frykter jeg kan gå glipp av det sosiale, fordi man blir visstnok delt opp i grupper med de man skal gå med på de evt fagene. Er jo der man først starter vennergjenger.

Hva tenker dere andre?
Sist endret av kalism; 12. august 2018 kl. 12:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.