Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 902
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg var på darknet og gjorde mitt en dag. Noen timer senere ble jeg oppringt av et norskt mobilnr som presenterte seg som datahjelp og ba meg skru på dataen. Jeg spilte med og etter et par minutter fortalte jeg om en feilmelding som leste "fuck you".

Det var selvføgelig gøy og alt, men nå er jeg bekymret for å skru på nettet igjen og koble dataen til.

Hvorfor ville de ha meg til å skru på dataen. Er det alt de trenger, eller trengs det fortsatt mer data? Er litt urolig av alt dette nå og hadde satt stor pris på litt innspill fra dere om hva dette var og hva jeg kan gjøre videre
Du ble antageligvis oppringt av en typisk "Microsoft Support"-scam. Bare å søke opp nummeret som ringte deg på telefonterror e.l.

Hvis de hadde indisk aksent og ville fikse PCen din, så er det fullstendig urelatert til hva enn du har gjort på Darknet.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har garrantert ingenting med besøket ditt på Darknet å gjøre. Tilfeldigvis ringte det deg en scammer når du akkurat har vært på Darknet. Bare chill. :-)
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar!

De var indisk ja, men det rare var det norske nummeret. Ok, så det jeg da ikke helt forstår er hvordan de visste ta dataen min av avskrudd og hva de kan oppnå ved at jeg skrur den på.

Jeg er sikkert bare paranoid, men jeg har akkurat begynt å åpne øynene for hvor utsatt og synlig man er på nettet.
Har blitt oppringt av disse selv et par ganger. Et 916507** nummer?
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei, 99..
Garantert bare veldig tilfeldig. Har selv blitt oppringt av disse indiske "microsoft" scammerene når jeg har gamet på pc'en og ble bedt om å "please turn on your computer, sir"