Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  351 173849
Kom over denne artikkelen idag; http://www.vl.no/verden/article15181.zrm
Det er ganske sykt at så mye mat går til spille.
Vi har det godt her i Norge!?
Masse fine elektriske motorer, kabler osv.
Og er man riktig heldig kan man finne komplette sett med dekk på den lokale "søppelplassen".

Dessuten kan også de som er glade i rusmidler gjøre et skikkelig kupp om de er heldige.
Den ene gangen stod en container for spesialavfall ulåst og derfor måtte jeg selvfølgelig inn å se meg litt rundt.
Måte på galskap har jeg sjelden sett; det var jo sikkert 4-5 reativt store esker med medisiner og preparater av alle slag.

Mens man har en aldri så liten pause fra DD kan man jo også bedrive ymse fritidsaktiviteter.

Se på dette klippet feks: http://www.youtube.com/watch?v=MxnMGN0ZF5w

Filmen er fanget opp og redigert på mobil så dere får bare unnskylde kvaliteten.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tenkte dette kunne være interressant for de som driver med dette.

http://www.adressa.no/tv/?id=14028
Fy faen, han Amerikanske studenten var dyktig på trøndersk dialekt. Trodde han var Norsk med det første, imponert!
Men fin link du la ut Volch0k. Tror det er flere som kan åpne øynene for dette da. Kjenner flere som tømmer ut melken og kaster mat hvis de ser at det er en dag over datostempelet.

Det er en pervers verden vi lever i.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
For 3-4 dager siden fant jeg et plettfritt hovedkort utenfor Elkjøp. Pakken så bare ut til å være litt skadet, men ikke selve kortet.
Jeg har ikke testet om selve kortet fungerer.
Har drevet en del med dumpster-diving, alt fra roting etter flasker i søppelkasser som liten kid til å finne et fungerende PA anlegg for ikke så lenge siden. Det er utrolig hva folk kaster, er ikke akkurat sånn at jeg gjør det av samme grunner som TS dog, men ser jeg noe som er kastet og er brukbart, så hvorfor ikke ta det med seg hjem?
Her forleden fant jeg en splitter ny cymbalflight i en container, håndtaket var knekt...
Kompis av meg fikk den og ble kjempeglad, ville til og med betale meg for den
@Volch0k; likte videoen du kom med...
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Grunnen til at vi på Elkjøp har begynt å trashe vaskemaskiner, pc'er, tv'er og alt annet som polakker og annet møkk kan ta (unnskyld hvis du ble fornærmet) er at vi er pålagt av den norske stat å levere tilbake et viss antall tonn hvert år til gjennvinning ift hva vi selger nytt. Møter vi ikke nasikrava til staten så vanker det mulkt med en gang, og det er vi ikke interessert i å få for at polakker og andre skal ta det fra oss og livnære seg på det, først så taper vi penger på at folk ikke kjøper nytt (det kan vi leve med siden så mange andre kjøper nye ting) og for det andre får vi bøter, vi er ikke interessert i en tap/tap situasjon.
Før dere alle legger Elkjøp for boikott vil jeg bare påpeke at samtlige som selger elektronikk og andre gjennvinningsprodukter er pålagt akkurat den samme loven og er ikke interessert i å tape ytterligere penger.

Så nå håper jeg dere forstår hvorfor dere for det meste vil finne knuste produkter i containere rundt omkring, skjønt du kan være heldig og finne noe brukbart og..
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Hvem er det som vil boikotte en bedrift som slenger gratishovedkort ut døra til hvermann og enhver å plukke opp?

Har kjeder lovt til å reparer avfall og siden selge det til en nedsatt penge?
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sio:
Akkurat den er jeg litt usikker på, Elkjøp driver ihvertfall ikke noe sånt, "vi" reparerer produkter for kunden uten kostnad innenfor garanti/reklamasjonstiden, dvs vi sender til verksted og tar regninga på frakt etc.

Men det er sikkert andre små foretak som kjøper defekte produkter fra privatpersoner og setter dem istand og selger dem med en liten profitt. Det er helt sikkert lovlig, ser ingen grunn til at det ikke skal være det.
Men jeg har aldri hørt om at større kjeder gjør dette.

Men de eventuelle små bedriftene har ikke lov til å plukke i kjedenes containere på lik linje med privatpersoner.
Håper jeg ga deg svar på det du lurte på, ellers må du formulere det bedre
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har begynt så smått med dette, sammen med noen kamerater. Vi gjør det en gang i blandt. Fikk ikke sove i natt, så tenkte jeg like gjerne kunne finne på noe fornuftig. Så jeg tok meg en tur opp til Kiwi-butikken og rotet litt i søpla. Fikk med meg elleve poser med Maarud Potetskruer og en flaske Olden-vann. Akkurat nå har de fleste kompisene mine dratt på ferie til andre land, så det ble første gangen alene. Fint utbytte for å gå 15 minutter frem og tilbake. Tør ikke ta noen sjanser på pest og sykdom, så det ble heftig desinfisering da jeg kom hjem.
Jeg ble veldig inspirert av denne tråden, og gikk ut i natt for og prøve

Tok meg Ca. 10 minutter å sykle til sentrum. Dro bak Elkjøp butikken og rota litt rundt.

Fant ikke svære greier. Fant en iPhone lader (Med litt ødelagt plastikk), Nokia telefon uten batteri, CD-R plater og ledninger

Synes det var en ganske grei "fangst".
Sist endret av onClipEvent; 22. juli 2010 kl. 04:09.
Jeg lurer på en på en ting om de som driver å høster mat:

Gjør dere det fordi dere ikke har penger, politiske årsaker (miljøvennlighet og shitt) eller bare for gøy?

Å samle opp elektronikk tipper ejg er awsome. Var i oslo en gang og så en konteiner med masse gamle stasjonære dataer, et par av de lå åpna, og de så fullt utstyrt ut, med dvd/cd, hardisker og allt annet man kunne tenke seg. Hadde vært awesome å snekre et hjemmelaga kabinett med 10 + hardisker ghetto style.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Gig Vis innlegg
Sio:
Akkurat den er jeg litt usikker på, Elkjøp driver ihvertfall ikke noe sånt, "vi" reparerer produkter for kunden uten kostnad innenfor garanti/reklamasjonstiden, dvs vi sender til verksted og tar regninga på frakt etc.

Men det er sikkert andre små foretak som kjøper defekte produkter fra privatpersoner og setter dem istand og selger dem med en liten profitt. Det er helt sikkert lovlig, ser ingen grunn til at det ikke skal være det.
Men jeg har aldri hørt om at større kjeder gjør dette.

Men de eventuelle små bedriftene har ikke lov til å plukke i kjedenes containere på lik linje med privatpersoner.
Håper jeg ga deg svar på det du lurte på, ellers må du formulere det bedre
Vis hele sitatet...
Si ikke det, jeg har selv handlet defekte Xboxer fra Elkjøp, dette var gen1 som MS ikke ville ha tilbake for some reason.

Kjøpte vel omtrent 15 stk fra Elkjøp til 400ish stykket (når de kostet et par lapper ny) og reparerte vel 10 av 15, som jeg deretter solgte videre ferdig chippet for 1500,- - 2000,- til bekjente og venner.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
hvorfor er dette så "skittent" skjønner godt norske folk som bor i varme hus og med gratis helsevesen og alle godene vi har i dette landet. men ta afrika de har nesten ingenting. så å lete etter ting som er brukt er ikke noe skitten, det er å overleve. så klart har norge fattige mennesker som ikke har jobb. og de skal da fanme leve de og? eller skal de bli sett ned på for og være skitne? jeg synest at uteliggere skal hylles for en flott kunnskap som burde huskes. sett bort fra junkies.. som har seg selv og skylde på.
Sitat av zeicko Vis innlegg
hvorfor er dette så "skittent" skjønner godt norske folk som bor i varme hus og med gratis helsevesen og alle godene vi har i dette landet. men ta afrika de har nesten ingenting. så å lete etter ting som er brukt er ikke noe skitten, det er å overleve. så klart har norge fattige mennesker som ikke har jobb. og de skal da fanme leve de og? eller skal de bli sett ned på for og være skitne? jeg synest at uteliggere skal hylles for en flott kunnskap som burde huskes. sett bort fra junkies.. som har seg selv og skylde på.
Vis hele sitatet...
ja, men her er det snakk om freaks som glefser i seg alskens "knask" som de finner i containere utenfor Rema 1000.
Med andre ord så er det stort sett tenåringer som bor i kjelleren hos foreldrene sine, ikke dødssultne afrikanere.

Merk deg den forskjellen, for den er meget vesentlig i denne sammenhengen.
Sitat av zeicko Vis innlegg
hvorfor er dette så "skittent" skjønner godt norske folk som bor i varme hus og med gratis helsevesen og alle godene vi har i dette landet. men ta afrika de har nesten ingenting. så å lete etter ting som er brukt er ikke noe skitten, det er å overleve. så klart har norge fattige mennesker som ikke har jobb. og de skal da fanme leve de og? eller skal de bli sett ned på for og være skitne? jeg synest at uteliggere skal hylles for en flott kunnskap som burde huskes. sett bort fra junkies.. som har seg selv og skylde på.
Vis hele sitatet...
zeicko. du får et vellfortjent kp du har sakt noe som fikk meg til og bli litt mere omtenksom. skal huske og gi en uteligger noen småpenger neste gang jeg ser en som ikke har det som jeg.
Kloke ord som blir sagt her.


Sitat av ipoden Vis innlegg
zeicko. du får et vellfortjent kp du har sakt noe som fikk meg til og bli litt mere omtenksom. skal huske og gi en uteligger
noen småpenger neste gang jeg ser en som ikke har det som jeg.
Vis hele sitatet...
Husk, han må være en fattig mann, ikke en ussel junkie som har fått seg selv inn i den situasjonen!
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Kloke ord som blir sagt her.




Husk, han må være en fattig mann, ikke en ussel junkie som har fått seg selv inn i den situasjonen!
Vis hele sitatet...
jeg lever selv i luxus. og skjemmes litt når jeg går med en bergans jakke for 2000 forbi noen som bor i en pappeske.
Sist endret av zeicko; 27. juli 2010 kl. 03:05.
Sitat av zeicko Vis innlegg
jeg lever selv i luxus. og skjemmes litt når jeg går med en bergans jakke for 2000 forbi noen som bor i en pappeske.
Vis hele sitatet...
Det føler jeg også, når jeg lett kunne klart meg med en jakke til 500 istedenfor 5000...
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av zeicko Vis innlegg
jeg lever selv i luxus. og skjemmes litt når jeg går med en bergans jakke for 2000 forbi noen som bor i en pappeske.
Vis hele sitatet...
Someday we’ll look back on all this, laugh nervously and change the subject.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Skittent? Tjah. Kanskje. Mer skittent fordi man er rik og har muligheten til å bade i mat og sløse med ressursene, enn det er å gjøre tilsvarende i Afrika? Nah.

Jeg klarer ikke få meg til å se hva som er så fantastisk med å kaste masse mat når store deler av verdens befolkning sulter. Det hele er en syk og totalt meningsløs sløsing med ressurser. "Ta å drit i den derre ekle maten i containeren der a! Alle vet jo at mat som går ut på datoen i morra er sykt nasty! Kjøp deg heller tre burgere på Mc'ern og kast alle grønnsakene på dem, sykt mye mer stas!" Kanskje er det i klassisk betydning skittent å rote i containere, men i overført betydning (etisk) synes jeg det er langt mer skittent å kaste mat. Jeg synes det er et tankekors at 40% av all mat som produseres i USA ender opp som søppel.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Denne tråden er jo totalt lættis! Potrick, du er faen meg Lars Monsen x1000! Makan til badass skal man lete lenge etter! Jeg som synes den lokale flaskemannen var imponerende! Måten du skriver på gjør at jeg rett og slett ikke klarer å holde maska. Sitter og skriker av latter med tårer i øya

Respekt! kunne forsåvidt tenkt meg å prøve en uke som uteligger!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det kan godt hende at dette alerede er nevnt, men personlig ser jeg ikke noe problem i dumpsterdiving for mat. Norge har veldig strenge krav til matvarer som går i butikkene, folk glemmer forskjellen på best før og holdbar til.

Så kudos til deg Potrick som gjør ditt for å gjøre det du kan for og minske bruk og kast samfunnet
Sist endret av RaggSokken; 4. august 2010 kl. 00:24.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Rot gjerne i søpla mi - med respekt vel og merke.

Her for litt siden rydda jeg ut leker, klær og ting fra huset jeg bodde i da jeg var mindre (bedre sent enn aldri), og rett og slett fordi vi ikke gadd å vaske ting, som er helt brukbare, fikse noe som andre kunne hatt mer glede av, så kasta vi jævlig mye bra greier. En container ble det, med klær, sko, leker, bilder, bøker, blader, elektroniske greier, møbler osv, og mye av det var helt brukbare ting! Vi kunne sikkert hatt garasjesalg bare med de tinga der. Kjipt å kaste.

Jeg er opptatt av miljø, mennesker, dyr, rettferdighet og gjenbruk for å nevne noe, og selvom det var godt å bli kvitt alle de tinga, så er det tragisk at det skal kvalifiseres som søppel.
Så værsågod, har du bedre bruk for det enn meg, ta det.

Edit: Når det kommer til mat syntes jeg alt som går ut på dato "i morra" eller "i dag" burde gis rabatt på, og gis bort gratis til folk som trenger det. Det er respektløst å kaste noe som kan spises. Jeg forstår helseregler osv, men en bakerforretning kan vel f.eks. ha en avtale med ett gamlehjem o.l. om at det som skal kastes dagen etterpå, som det ikke er noe galt med, kan gis til dem. Så vanskelig er det å gjørenoe nyttig som gjør noen glade.
Sist endret av innblikk; 16. august 2010 kl. 23:36.
Sitat av zeicko Vis innlegg
så klart har norge fattige mennesker som ikke har jobb. og de skal da fanme leve de og? eller skal de bli sett ned på for og være skitne? jeg synest at uteliggere skal hylles for en flott kunnskap som burde huskes. sett bort fra junkies.. som har seg selv og skylde på.
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php...synd+narkomane

Tullete uttalelse det siste sleivsparket ditt der. Anbefaler deg å lese hvertfall de to første sidene. Står mye klokt der til å opplyse de ignorante.
Ble introdusert til dumpsterdiving at et par vegan friends of mine. Har ikke helt kommet inn i det selv, men prøvde det ut her om dagen på Kiwi rett etter stengetid. Hello 200 grams Firkløversjokolade

wow, freakforum har forresten de smootheste smilefjesene jeg har sett.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bumper og kaprer tråden et lite øyeblikk, i desperat håp om at noen har tips til gode plasser å dømpstre i stavanger? Har sett meg rundt på storhaug, og det er jo massevis av kontainere utenfor husene her, men jeg er noe nervøs siden det er privatpersoner...
Reinert med beine !
griped's Avatar
ute på tananger der jeg bor ligger diverse eletrisk bak Jernia, der ligger også mange brukbare dekk
Sitat av griped Vis innlegg
ute på tananger der jeg bor ligger diverse eletrisk bak Jernia, der ligger også mange brukbare dekk
Vis hele sitatet...
TAkker og bukker
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Potrick Vis innlegg
Nå har jeg fått meg nye sokker.. Hele ni par..! Nå slipper jeg og gå å lukkte tåfis lenger! Takk o' kjære dumpster-gud!!!

<3
Vis hele sitatet...
grattis, du har gått fra tåfis, til gammel kebab
For noen år siden på den lokale Ica Nær, satt de kassevis med brød,bagetter,wienerbrød,skolebrød og diverse godsaker på utsiden av lageret på kvelden for bilen som hentet det kom på morgenen. Det var mat for ganske lenge, en jeg kjenner tok med seg en søppelsekk med runstykker og horn. Desverre sluttet det med det, da unger her tok maten og kastet rundt over hele parkeringsplassen
Sist endret av TranceMaster; 1. november 2010 kl. 01:20.
Typisk det, alltid noen som skal ødelegge for resten...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostaf...mark/1.7387122

nyhetsartikkel om studenter som holder på med dumpsterdiving
På folkehøgskolen jeg gikk på ble jeg for alvor introdusert til å gå på stabburet, som vi kaller det. (ett stabbur betyr: der man henter maten) På en uke regna vi sammen det vi fant i fire konteinere, mandag og lørdag. Vi ga opp å finne nøyaktig pris men her er highlights:

4 5l fat heineken
2l annen øl
1 fenalår
30-ish fjordlandspakker
en hel del sjokis
mer brød enn det vi fikk plass til i bilen
masse dimper
og annen mat som på alle måter var spisandes.

Til dere som er nysgjerrige på hvordan man tryggest og best kan gå på stabburet, noen tips.
Ikke rot. rot fører bare til at butikken setter lås på conteineren og blir kjip
ha på deg slagstøvler, hodelykt og gjerne mørke klær
ikke ta mer en du trenger, det er fler som er ute på jakt
egg er alltid god mat. de har skall og varer i hvertfall tre måneder lengre enn stemplinga
er det mugg på brød er hele brødet ødelagt, men brød er ofte fra samme dagen og fint.
stol på luktesansen din. lukter det dårlig, ikke ta sjansen
rent kjøtt er i følge slaktern på strøm larsen i oslo best dagen etter utløpsdatoen.
har noe kommet i kontakt med "stabburssafta" (det som flyter rundt på bånn) er det livsfarlig, plastikkembalasje uten hull er bra. om vinteren fryser stabburssaft
og for all del ikke rot, og helst ikke bli oppdaget av pripne idioter som tror det er ulovlig. Det er fullt lovlig å plukke med seg(politiet bryr seg hvertfall ikke) ting. Hvis du bryter deg inn gjør du noe ulovlig. En fin ting å si hvis du blir ferska er å utgi seg for å jobbe for blekkulf eller no.
Sitat av taeerom Vis innlegg
(...) En fin ting å si hvis du blir ferska er å utgi seg for å jobbe for blekkulf eller no.
Vis hele sitatet...
Haha det må være den beste forsvarsmekanismen når en blir konfrontert av pripne forbipasserende eller eieren. Bare ha på deg litt spesielle svarte klær å en blekkulf caps +pins. Prøv å snakk litt sløvt å si at du er på oppdrag i å redder verden (Funker best i alderen 5-14, og 60-80).

Fant forøvrig en kassegitar med knekt hals +koffert i en container. Jeg ga den bort til ei som trengte gitar. En annen gang fant jeg 30 permer, mye panteflasker. Har flere ganger passert kontainere med møbler, men det er alltid for mye folk og midt i byen. Gikk forbi en kontainer i sentrum en gang som hadde inventaret fra en nedlagt bar. Mange fete saker, bilder, krakker osv.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Potrick Vis innlegg
.. Og hva er galt med dumpstret snus? Fant to stk. som bare var såvidt smattet på (porsjon altså), det var nok nikotin for meg en hel dag, med de to sneipene jeg fant. Kostet det meg noe? Nei. Er jeg blitt sjuk? Nei. Hva er galt da?
Vis hele sitatet...
Tenkte at folk som klaget over sneipplukkingen din muligens var litt sære, men når jeg leste dette ble jeg nesten litt kvalm :P Har ingenting imot dumpster-diving (sett bort ifra snus og sprøyter), titter alltid selv oppi elektronikk og papir-avfall på grønmo når jeg er der (fant engang 1. utgave (1 opplag) av et Donald Duck blad).

Når du plukker opp en sneip, så har man jo kommet ganske langt, men en snus?! Da er det ikke bare basillene (som det er på røyken), men det er poser som er blitt soaket i spytt fra random folk. Beklager, men på det punktet kan jeg ikke støtte deg :P

Sitat av Potrick Vis innlegg
Jeg synes det er ekstremt motbydelig å kaste kjøtt; glemmer folk at dette har vært levende individer som har lidd for vår del, siden de bare kaster det???
Vis hele sitatet...
Dyrene som blir slaktet for mat lider vel strengt tatt ikke så mye, men er veldig enig med deg i at det er helt idiotisk å kaste kjøtt (og all annen mat for den saks skyld).
Hvorfor frivillig leve som en hobo?

Skjønner at man kan finne mye fin gammel elektronikk eller kanskje noen antikviteter og det er mye bra som bare blir kastet, men det finnes en grense..

Finne seg mat og sneiper på en søppelplass/søppeldunk er bare direkte ekkelt!
Og dere har faktisk gjort det til en subkultur å leve som om dere er uteliggere?

Jeg vemmes..
The Merciful One
mr5050's Avatar
Sitat av ProtoZ Vis innlegg
Du glemte å nevne spesialavfall-diving.
Det er hardcore.

Sprøytene kan man lett selge videre om man tørker av dem.
Vis hele sitatet...
for og ikke snakke om brukte organer
Sitat av Psytrip Vis innlegg
Hvorfor frivillig leve som en hobo?

Skjønner at man kan finne mye fin gammel elektronikk eller kanskje noen antikviteter og det er mye bra som bare blir kastet, men det finnes en grense..

Finne seg mat og sneiper på en søppelplass/søppeldunk er bare direkte ekkelt!
Og dere har faktisk gjort det til en subkultur å leve som om dere er uteliggere?

Jeg vemmes..
Vis hele sitatet...
Sneiper ville jeg nok personlig aldri har plukket opp selv. Der går nok kanskje min grense. Vi har naturlig nok forskjellige grenser for hva vi vil utsette oss for. Men å plukke opp hermetisert og annen forseglet mat ifra en søppeldunk har jeg ingen problemer med. Jeg har mettet meg på mye god mat som jeg har funnet i søppeldunker rundt omkring og finner gjerne lørdagssnacksen min på denne måten. Mye godt som blir kastet på fredagene, har jeg fått erfare.
Jeg fant en gullklokke. Lurer på hvor jeg kan selge den o.O
Jeg har en ganske stor sperre mot å spise noe som helst som har lugget i bosset eller på bakken.
Jeg er vel mer den typen som blåser cigarrøyken min på folka som graver i bosset
Veit hvor det står en container inni torvbyen (rema 1000 sin). Jobba inni der en gang, men så ikke så mye nyttig som ble kasta der. Enig i at det nok kan være mye fint å finne, men har nok med andre bekymringer i livet.. og har nok crap fra før av, sliter med å finne ut av hva jeg skal kaste og ikke.
Jeg hadde en fæl tendens til å ta en tur innom Kiwi-containern i fylla hvis jeg ikke fikk taxi hjem fra Pubben, og det var helt utrulig mye bra greier å finne der avogtil ass...

Husker spesielt én gang, da fant jeg 7 stk av di derre svære "Dagens Pizza", som koster rundt 90 spenn, en annen gang fant jeg sikkert rundt 20 Gorby's... Å disse tinga gikk enten ut samme dag eller var en dag over Utløpsdatoen...

Ingenting som er verre enn å komme hjem til tomt kjøleskap i berusa tilstand
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Lite liv her i tråden. Kanskje ikke så mange av oss som liker å rote rundt i søpla i 20 minusgrader? Heldigvis har det blitt en del mildere vær i det siste, så jeg mannet meg opp til å ta en tur bak Kiwien her forleden dag. Endte opp med flere titalls pakker Gjende sjokoladekjeks, så da slipper jeg å gå i butikken for munchies på en god stund. Noen som ennå driver på med dette? Funnet noe bra i det siste?
Håhå, jeg syns personlig DV er litt fett. Men jeg har bare lett etter elektronikk og kjemikalier. Plukker aldri opp sneip eller "mat" fra bakken. På butikken der jeg jobber tømmer vi alt som er igjen av bakst hver kveld og sender det i retur, men før det skjer kan vi forsyne oss Wienerbrød, berlineboller, store cookies, kannel og sjokolade -boller, alt av brød, rundstykker og masse digg! Så jeg handler skjelden munchies for egne penger gitt. Vi har en del folk som er på DV i søppelskuret vårt, mest østeuropeere og polakker. Siden vi gir ut resten av kastevarene til folk med rådyr og lignende. Det som havner i søppla helt til slutt er ikke mye godt.
Sist endret av Totskalle; 17. mars 2011 kl. 11:15.
hahahahahahahahahah jeg dævver! gjør du seriøst det her?!?!
Var den rettet mot meg? I så fall er svaret ja.
er ikke sikker på det,da jeg ikke har fått lest alle postene. blir litt skittent synes jeg bare.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Håhå, jeg syns personlig DV er litt fett. Men jeg har bare lett etter elektronikk og kjemikalier. Plukker aldri opp sneip eller "mat" fra bakken. På butikken der jeg jobber tømmer vi alt som er igjen av bakst hver kveld og sender det i retur, men før det skjer kan vi forsyne oss Wienerbrød, berlineboller, store cookies, kannel og sjokolade -boller, alt av brød, rundstykker og masse digg! Så jeg handler skjelden munchies for egne penger gitt. Vi har en del folk som er på DV i søppelskuret vårt, mest østeuropeere og polakker. Siden vi gir ut resten av kastevarene til folk med rådyr og lignende. Det som havner i søppla helt til slutt er ikke mye godt.
Vis hele sitatet...
Polakkene er ikke mye gode de heller. Det var en som skvatt noe veldig da jeg startet søppelpressa på jobb engang. Kunne aldri tenke meg at det satt noen der, heldigvis var jeg kjapp med å stoppe den.