Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 44080
Sitat av Deal
jeg besto den fOrste medesinske testen i paris. de sendte meg til aubagne hvos jeg besto fysisk test , psykologisk test og en omfattende medesink test.
men siden det var under en uke mellom at jeg slapp ut av fengsel i norge og vervet meg der saa sendte de meg hjem for 3 mnd, saa naa sitter jeg i amsterdam og bare venter paa at tiden skal gaa .. hehe..

det viktigste der er og vite naar man skal holde kjeft, du faar deg fort et slag om du kOdder mye rundt der.. jeg er den fOrste nordmannen hitill i aar som har vervet meg i legionen.. om noen har noen spOrsmaal om start fasen saa bare skriv til meg
Vis hele sitatet...

Fremmedlegionen er ganske spennende saker. Du vil ikke utdype "det viktigste der er og vite naar man skal holde kjeft, du faar deg fort et slag om du kOdder mye rundt der.."?
Sitat av susperia
Fremmedlegionen er ganske spennende saker. Du vil ikke utdype "det viktigste der er og vite naar man skal holde kjeft, du faar deg fort et slag om du kOdder mye rundt der.."?
Vis hele sitatet...

for eksempel:

når vi kom til Aubagne fra paris fikk vi beskjed om og ta av oss alle klæra, vi fikk nye klær der .
deretter fikk vi beskjed om og holde frem penger, ligther og røyk, noen prøvde og ta med bilder og bøker, de ble slått av caporalen på stedet :P
noen caporaler slår mens andre bruker push-ups, pull-ups og tauklatring som straff.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trekker litt i denne tråden jeg. Deal - ble det noe legion på deg?
SKAL selv verve meg, men ikke før til sommeren 09. Bruker det halve+ året til diverse trening å rydde opp i livet her i Norge. Gidder liksom ikke la det være mange problemer igjen her hjemme når jeg reiser. Hadde vert kult vis det var noen andre som hadde lignende planer som meg. Sikkert greit å ha en norsking med seg å manuvrere rundt i Frankrike...

Mikael
▼ ... over en uke senere ... ▼
Driver å leser boka til Øystein Paulsen nå, den er sinnsykt spennende, klarer ikke å legge den fra meg!
Noen som vet hva ØP driver med i dag?
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Øystein Paulsen hadde forelesning for klassen vår når jeg gikk på OHG 06/07. Han fortalte om boken og viste en del bilder og lydklipp han hadde tatt mens de var i kamp. På et av lydklippene var det noen mexicanere og spanjoler som satt i en stilling og lo og pratet mens skudd, granater og raketter fløy rundt dem. Kanskje det jeg husker best fra VGS.
Sitat av Raceface
Trekker litt i denne tråden jeg. Deal - ble det noe legion på deg?
SKAL selv verve meg, men ikke før til sommeren 09. Bruker det halve+ året til diverse trening å rydde opp i livet her i Norge. Gidder liksom ikke la det være mange problemer igjen her hjemme når jeg reiser. Hadde vert kult vis det var noen andre som hadde lignende planer som meg. Sikkert greit å ha en norsking med seg å manuvrere rundt i Frankrike...

Mikael
Vis hele sitatet...

Jeg vurderer også reise i 09 for å se om jeg kommer inn.
Si ifra om du er seriøs, så kan vi iallefall være to fra samme
opprinnelse :=)

Gi meg et hint, så kan du få mailadresse om det er av interesse
Sist endret av moholt; 4. oktober 2008 kl. 02:32.
moholt - Pm funksjonen funka dårlig her men ja, er seriøs. Så viss du kan PMe så kan du jo sende meg en mail adr. Så kan vi jo snakkes..'

Mikael
▼ ... noen uker senere ... ▼
For de som liker "Fremmedlegionen" av Øystein Paulsen, vil jeg anbefale "Amputasjon" av Henrik Hovland. Handlingen der er også i Fremmedlegionmiljøet. Sykt bra saker
Sist endret av dassmongo; 23. oktober 2008 kl. 19:32.
skal selv prøve komme inn i legion i 09.. må bare få gjort ferdig hard trening, gjeld og prøve få til røkeslutt her hjemme først ^^

er sikkert et rent helvete der nede men shit au.. som om jeg har bedre planer de neste årene.. skole frister ikke, jobb får jeg ikke og norske militæret frister ikke ..

viva le fritids :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ser at DB quoter fra FF om fremmedlegionen.

http://www.dagbladet.no/art/leiesold...krike/3678454/
Gleder meg til å se «The legion»
Har lenge vurdert FFL selv , alltid vært interessert. Men tror jeg skal ta en titt på hva annet verden kan tilby først, iom at man bør være 100% bestemt om man skal inn.

Men, et spørsmål.
Noen som vet hvilke krav FFL har til synet?
Har liksom lese-/kjørebriller (i mitt tilfelle linser) , men ikke noe verre enn det. Lurer på om det vil bli en hindring


Fant en video hvor en gjeng legionærer blir intervjua, blant annet en nordmann.
http://uk.youtube.com/watch?v=nAqQ2XrCl-Q
Sist endret av Wenger23; 10. november 2008 kl. 19:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Hvis jeg ikke kommer inn på PHS til desember i år. Da skal jeg LOVE deg at jeg er på neste fly til France. Og da er vi to freaks i legionen.
Vis hele sitatet...
Ser mange som kunne ha tenkt seg nedover ja. Ett tips til alle dere, tenk godt over føre dere reiser dit.

Var så klar til å bli en av dem i fjor og bestilte enveis bilett til Paris og gikk gjennom porten. Etter 2 dager begynte å gå opp for meg hva jeg dreiv med og hva jeg gjorde her. Hadde dame og familie her i Norge og tenkte at jeg hadde for mye å tape.
Så, vet ikke om jeg gjorde det rette, men kan si at jeg angrer litt på at jeg ikke blei der.

Tar ferdig skole i år og får se hva som skjer til sommeren, kansje jeg tar turen igjen.

Si ifra om noen som skal reise nedover da
Vært nærme på å verve meg ett par ganger jeg og, men aldri kommet så langt att jeg dro dit.. Angrer på det nå. Kan hende jeg gjør det snart. om jeg gjør det så skal jeg skrive fyldige reisebrev her på nff.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Raceface Vis innlegg
Trekker litt i denne tråden jeg. Deal - ble det noe legion på deg?
SKAL selv verve meg, men ikke før til sommeren 09. Bruker det halve+ året til diverse trening å rydde opp i livet her i Norge. Gidder liksom ikke la det være mange problemer igjen her hjemme når jeg reiser. Hadde vert kult vis det var noen andre som hadde lignende planer som meg. Sikkert greit å ha en norsking med seg å manuvrere rundt i Frankrike...

Mikael
Vis hele sitatet...
hey jeg selv er en ifra stavanger som har gått å tenkt på å verve meg inn i denne hæren, vet du mye om dette ifra før? så kansje vi kunne slått følge på den ferden
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hmmm, dere må være klart over hva dere begår dere inn i for de som har tenkt til å verve seg til FFL.
veit at mange e ute etter spenning og sånt, men må først bli klar over hva som skjer der.
det kreves jævlig mye fysisk for å bli godtatt (2/8 blir godtatt). Etter det så e det jævlig hardt trening (mye verre enn det i Norge)
Så må man kunne snakke flytendes Fransk så rask som mulig etter å ha blitt godskjent. (det vill si etter et år)
over 70% blir sent ut på internasjonaloppdrag. 1/10 vil miste livet (jævlig høy tall)
Blir klar over det!
@reedhelvet
satt æ leste denne tråden jeg (se link lengre ned).. Det er en Amerikaner som har vervet seg i legionen som svarer på spørsmål og forteller om hvordan det er der, i forumet jeg linker til heter han Lazaro, og det er han som er Amerikaneren i klippet fra youtube som du fant.

@ozzfest
Og det at man må snakke flytende fransk er ikke helt riktig, det er nok at man kan forklare seg på en ryddig og grei måte. Men det er mere info om det språklige og fysiske krav som blir nevnt i linken.

http://forums.somethingawful.com/sho...readid=2726455
Gikk på NRK1 Østafjells i går

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/h...land/1.6484319

Tror du kanskje skal vurdere det litt, men er ikke opp til meg.
det gjelder egentlig bare å gjør alt de sir så vil det ikkje være så jævli..............men men
Sitat av ozzfest Vis innlegg
Hmmm, dere må være klart over hva dere begår dere inn i for de som har tenkt til å verve seg til FFL.
veit at mange e ute etter spenning og sånt, men må først bli klar over hva som skjer der.
det kreves jævlig mye fysisk for å bli godtatt (2/8 blir godtatt). Etter det så e det jævlig hardt trening (mye verre enn det i Norge)
Så må man kunne snakke flytendes Fransk så rask som mulig etter å ha blitt godskjent. (det vill si etter et år)
over 70% blir sent ut på internasjonaloppdrag. 1/10 vil miste livet (jævlig høy tall)
Blir klar over det!
Vis hele sitatet...
Får meg ikke helt til å tro dette.
Kilder?
Det har vært mye snakk om folk som har blitt misshandlet i fremmedlegionen. Mange har hatt store problemer med å kommet seg vekk der ifra også.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hvordan kommer jg i kontakt med opptakk, kilder i fremmedlegionen?

ingen av de linkene fungerer her! :S

Sitat av Deal Vis innlegg
jeg besto den fOrste medesinske testen i paris. de sendte meg til aubagne hvos jeg besto fysisk test , psykologisk test og en omfattende medesink test.
men siden det var under en uke mellom at jeg slapp ut av fengsel i norge og vervet meg der saa sendte de meg hjem for 3 mnd, saa naa sitter jeg i amsterdam og bare venter paa at tiden skal gaa .. hehe..

det viktigste der er og vite naar man skal holde kjeft, du faar deg fort et slag om du kOdder mye rundt der.. jeg er den fOrste nordmannen hitill i aar som har vervet meg i legionen.. om noen har noen spOrsmaal om start fasen saa bare skriv til meg
Vis hele sitatet...


Halloen, jeg vurderer på det sterkeste og verve meg, da jeg har hatt opp og ned tanker ved og dra inn, mn har ikke så mye mer enn dette og leve for, er 22 år og har tenkt nå et år og jeg har bestemt meg for og dra inn!

ingenting annet som gledr meg enn ved og ned ditt!
Sist endret av marcos; 27. april 2009 kl. 16:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
mange gode og lange klipp:
http://video.google.com/videosearch?...on&emb=0&aq=f#
intervju med norsk veteran.
http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/459203

Man bør vite hva en går inn for når en verver seg. Hvis man blir sendt ut så kan krig virkelig ødelegge en psykisk hvis man er heldig å ha livet og kroppen intakt.
Sitat av doli Vis innlegg
hey jeg selv er en ifra stavanger som har gått å tenkt på å verve meg inn i denne hæren, vet du mye om dette ifra før? så kansje vi kunne slått følge på den ferden
Vis hele sitatet...


har tenkt det samme sjøl jeg, kunne vært 3 stk som slo følge!

fler jo bedre
Hvorfor ikke bare verve dere i US Army eller USMC?

Fult mulig, flere nordmenn som har gjort det...enklere kommunikasjon, like mye i krig som FFL.
hmm har du noen linker, angående opptak, når og hvor?

kontakte osv...
http://usmilitary.about.com/od/joini...tandards_2.htm

...men hvis du på død og liv skal ut og leke krig, så ville jeg heller ha satsa på f.ex. marinejeger, verve deg etterpå, og ta en tur til afghanistan. Har gode kilder som tyder på at det ikke kan sammenliknes med det resten av de norske styrkene driver med der.
nei det går ikke pga rullebladet, ellers hadde jeg jo joinet mjk!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Var der fra 2004-2009. Leser endel bullshit her fra folk som tror de kjenner fremmedlegionen...
Sitat av Forcourt Vis innlegg
Var der fra 2004-2009. Leser endel bullshit her fra folk som tror de kjenner fremmedlegionen...
Vis hele sitatet...
Kan ikke du fortelle hvordan det var da? Så får alle et riktig svar fra en som har opplevd det selv.
For det første kan du ikke sitte her og legge inn innlegg etter at du har gått inn porten på Fort de Nogent i Paris, som en tydeligvis har gjort her..
Sitat av Forcourt Vis innlegg
Var der fra 2004-2009. Leser endel bullshit her fra folk som tror de kjenner fremmedlegionen...
Vis hele sitatet...
Hvilke avdeling tjenestegjordet du i?
Hvor var du deployert?
Hva er det som motiverer dere til å få lyst til noe slikt? Eventyrlyst?

Hvorfor ikke tjenestegjøre for det norske forsvaret isteden?
Sist endret av Elijah; 14. februar 2010 kl. 18:33.
For min del var det spenning, eventyrlyst, samt at jeg ville legge mitt gamle liv bak meg og få en ny start i Fremmedlegionen. Norske forsvaret var inget alternativ sånn sett..

2 rei
Afghanistan
Sitat av Forcourt Vis innlegg
For min del var det spenning, eventyrlyst, samt at jeg ville legge mitt gamle liv bak meg og få en ny start i Fremmedlegionen. Norske forsvaret var inget alternativ sånn sett..

2 rei
Afghanistan
Vis hele sitatet...
Ikke grensekonflikten i Djibouti-Eritrea, 2008?
Jeg er ikke her for å utlevere min tid i fremmedlegionen..
Men er det noen som skal nedover, er det bare å stille spørsmål.. send mail.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Tracker54 Vis innlegg
Hvorfor ikke bare verve dere i US Army eller USMC?

Fult mulig, flere nordmenn som har gjort det...enklere kommunikasjon, like mye i krig som FFL.
Vis hele sitatet...
Leste nettopp på linken, må ha grøntkort, så hvordan har så mangen nordmenn klart dette ?