Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3172
Hamburgertallerken
40 0
Etter å ha ryddet litt i skuffer og skap dukket det opp 2 kort med gullbrikke uten logo, navn, merke eller noe annet. Det ene stod i enkortleser/CA-modul der det står "viaccess pcmcia viasat dvb" på. det andre lå løst.. kort nr.1 er gull og det eneste som står på det er "CBG MM Goldcard" med svært liten skrift. Det andre kortet er hvitt og har ingenting på seg. Ingen av kortene har svart stripe bak, KUN gullbrikke og plain farge uten mønster eller noe. Hva er disse kortene? evt om det er noe man kan bruke i dag? Er sikkert 10 år siden disse ble rørt sist...
Sist endret av meitemark; 14. mars 2020 kl. 00:02. Grunn: bildefix
Gammelt tv kort. Ca 2 sec på google...
Gode gamle piratkort, savner nesten litt den tiden.
Hamburgertallerken
Trådstarter
40 0
Et pirat kort dette ja, men er dette et slikt man brukte på tunere eller som man kunne programmere selv tro?
Sitat av Laksetako Vis innlegg
Et pirat kort dette ja, men er dette et slikt man brukte på tunere eller som man kunne programmere selv tro?
Vis hele sitatet...
man kunne begge deler. Programmerte selv for å bruke på tunere.

No følte eg meg pluttselig gammal.
Hamburgertallerken
Trådstarter
40 0
Hehe, ja det er vel kanskje en stund siden disse ble brukt. Er det noe bruk for dem i dag?
Gode gamle piratkort ja, og nei brukes ikke i dag. Viasat (blant annet) sin krypteringsalgoritme var fullstendig knekt , og da brukte en slik kort til å lage sine egne kort. Nå er krypteringen til både viasat og andre store aktører inntakt, så den scene er ganske død(meg bekjent). Muligens enkelte driver med cardsharing enda.
Piratkort kan ikke lengre brukes. Det fungerte helt i starten (10-13 år siden), før de begynte med krypteringsalgoritmer. Jeg jobber i den bransjen.
Hamburgertallerken
Trådstarter
40 0
Litt sent svar, men takker for responsen alle sammenn!