Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1977
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En bekjent av noen bekjente bøffa 7k av meg på nyttårsaften, han gikk i sekken min rett foran trynet mitt etter han så jeg hadde penger der men jeg var for rusa til å reagere der og da og har ikke tatt det opp med noen i ettertid. Er det straffbart eller trusselrelatert om jeg bare helt vanlig sier en gang jeg ser han at vi går i minibanken så han kan ta ut det han bøffa av meg?
Jeg er i ny by uten nettverk, han har stort nettverk så jeg kan ikke legge opp til noe bråk. Kan kanskje virke som han har dårlig samvittighet for det han gjorde, for han har vært gavmild (spandert pils) de par gangene jeg har møtt han i ettertid.
Si du skal ha tilbake penga dine
Nei han har ikke spander pils på deg, du betaler jo fortsatt pilsen han drikker fordi han letta deg for 7.000 kr. Klart du må konfrontere fyren. Du gjør jo ikke noe galt, sålenge du ikke bringer inn torpedoer eller truer ham på livet. Dessverre er det jo ikke sikkert du ser mer til de pengene der. Kan se for meg 57 forskjellige bortforklaringer de neste 3-4 måneder også plutselig bare slutter han å svare deg eller ennå verre ting. Vi får håpe jeg er for kynisk og stippa for illusjoner og at fyren faktisk betaler tilbake pengene.
Jeg synes du skal spørre om å få igjen pengene før du truer med å dra ham bort til en ATM.

Ta lærdom: Ikke ha med for mye penger hvis du planlegger å "miste kontrollen".
Folkens alltid putt penga deres i madrassen der kan ingen ta dem

Edit: spesielt hvis du skal stuke da bør penga ligge hjemme
Sist endret av discorebel; 5. april 2020 kl. 12:47.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet noen i belastede miljøer som trenger å ha endel cash tilgjengelig har smarte måter å løse slikt på. Feks å sprette opp en søm i en jakke slik at sedler kan gjemmes der. Eller å sy inn skjulte lommer på plasser en ikke til tenke det er er lommer. Feks i en jakke med fôr kan en skjule hemmelig lomme i fôret i armene. Skulle du korke over, fade ut noen timer eller bli fraværende så mister de ikke pengene. Ellers er jo penger i sko, sokker og boxer også brukt. Eller hva med å sy inn et utenlandsk kredittkort på en hemmelig plass så har du alltid mulighet til å få cash uten at andre kan lette deg?
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har vel tre valg du kan velge mellom:

1) Fortsette å late som ingenting å gå 7k i tap
2) Be om pengene tilbake ASAP
3) Be om pengene tilbake, men si at du kan få det nedbetalt over 2-3 mnd (om fyren har dårlig råd selv, noe det virker som han har siden han bøffer 7k)
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
innkreving er nok eneste effektive mot denne idioten. har du ingen svære bolekompiser med kronisk roidrage som kan hjelpe til?