Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4418
Heisann, jeg vil gjerne ha litt tips på pre workout. Jeg har hørt mye om mange forskjellige og har prøvd en del. Noen gir meg litt kick og andre gir meg null. Jeg fikk høre om en som heter "Jack3d" med noe som heter CNS stimulant. Er denne å anbefale eller er det bedre der ute? Jack3d er ganske tilgjengelig for meg å få tak i så jeg vil gjerne få litt info rundt denne også
Anonym bruker
"Sikker Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Les på virkestoffene istedenfor hvilket merke det er, det spiller ingen rolle.

Den stimulerende effekten fra PWOs kommer fra koffein, that's it (hvertfall de du får kjøpt i Norge).
Når det kommer til Jack3d, regner jeg med at du snakker om den fra noen år tilbake, som inneholdt 1,3 DMAA.
Disse ble forbudte for en stund tilbake, men jeg tror dette ble endret og reversert i USA.

Det er i utgangspunktet koffein, 1,3 DMAA eller Yohimbine HCL som er stimulerende i PWOs, de 2 siste er så vidt beg bekjent ikke lovlige i Norge.

Ferdig miksede PWOs er overpriset til de grader. Kjøp ingrediensene hver for seg, så sparer du mye, samtidig som du får akkurat samme effekt.

Koffeinpiller, eventuelt L-Citruline og Beta alanine (hvis du liker den prikkende følelsen i huden) så er du på god vei.
Som skrevet over så er beta alaninen og koffeinen det som gir effekt i den norske pwoen. Ved riktig bruk så funker det nok i massevis. Personlig liker jeg å ha flere bokser om gangen som jeg bytter på å bruke, da føler jeg effekten er best.

The butcher, fucked up og svenske scull er mine favoritter. Bra funk og smak!
Drikk kaffe istede mye billigere. Eneste som er funk er med amfetamin. Kan også kjøpe amonia inhalts. Ulovlig i Norge, men kan kjøpes fra Amazon. Aldri blitt stoppet de årene jeg har kjøpt det
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Er mye som ikke ahr amfetamin som funker. Men de har ofte veldig lignende struktur i molekylene.

Vil mene at koffein funker fint. Bcaa bra med koffein er veldig greie for meg. Men er vanesak.

Mye av de norske pwo bare gjør at det begynne å klp i kroppen. Noen liker det, men jeg synes det føles som å være eltt solbrent på hele huden og har mer lyst å klø enn å trene. Så blir jeg veldig grinete av det.
Mitt tips er å ikke bli avhengig av PWO før hver treningsøkt, men Jack3d er vel en av de bedre, selvom det har vært mange versjoner opp gjennom (Jack3d med DMAA, Jack3d micro, Jack3d advanced, nå ser jeg at det er Jack3d EU formula(?))
Trådstarter
5 0
Så jeg ser det finnes norske nettsider som selger Jack3d hvor det står CNS stimulant. Er dette noe jeg bør gå for?
Jeg har testet ganske mange, men ikke alle. Jeg er ganske herda for koffein og den eneste PWO-en jeg har noen merkbar effekt av er HemoPump. Jeg kan imidlertid ikke si noe om hvor mye av effekten som er reell og hvor mye som er placebo, men den inneholder flere virkestoffer med i større eller mindre grad dokumentert effekt. Den er imidlertid svindyr, så gjør en vurdering på om det virkelig er verdt det.
Alt ligger mentalt i hue. Overprisa ubrukelig pulver. Spis mat
Så du mener god mat er nok for å gi litt ekstra trykk på trening?
Jeg er delvis enig med deg, loader man opp med karbohydrater i forveien så blir økta bedre, men vil ikke påstå pwo er mentalt.

De inneholder stimulerende stoffer for å gi deg bedre pump blant annet, og det finnes de som nyter denne effekten
Sist endret av Tommsern92; 4. mars 2019 kl. 16:25.
Ja det mener jeg. Sunn og kvalitetsrikt innhold gir deg mye mer effektiv trening enn litt pulver. Bare gir deg et godt tips. Prøv ut
Sitat av GodMorgenJuice Vis innlegg
Ja det mener jeg. Sunn og kvalitetsrikt innhold gir deg mye mer effektiv trening enn litt pulver. Bare gir deg et godt tips. Prøv ut
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev så er jeg delvis enig med god og innholdsrik mat, men det gir deg ikke noe ekstra trykk på trening, derfor man tar pwo 30min før en treningsøkt.

Ikke kom her og kveruler, da går du imot stort sett hele fitness industrien
Nja, nå er det jo begrenset hvor mange stimulerende stoffer det er en i en vanlig PWO. Vanligvis er det koffein + et eller annet. Også er det diverse aminosyrer, og andre ting som kanskje grønn te ekstrakt, rosenrot osv.

Jeg er også enig at mat er bedre en PWO, men jeg spiser gjerne ca 2 timer før trening, og tar en scoop med det jeg har 30m før trening. Overpriset? Tja, men jeg kjøper alltid det billigste som er på tilbud. Da får jeg gjerne 30+ doser for 200-250,-. Det hjelper nok noe mentalt ja.

Det er først når man tar efedrin som PWO at man klarer å pushe seg endel ekstra, men vil ikke anbefale å ta dette som PWO. Man blir da lettere utsatt for overbelastning.

Sitat av Tommsern92 Vis innlegg
Ikke kom her og kveruler, da går du imot stort sett hele fitness industrien
Vis hele sitatet...
Hele fitnessindustrien er jo scam da. Du får ikke noe mer igjen for en bøtte med proteinpulver, enn om du hadde spist samme mengde via vanlig mat. Det er ikke sånn at du får mer muskelvekst av å ta PWO enn uten. Det samme med kosttilskudd. Dette er overpriset som du fint kan få via vanlig kosthold.
Sist endret av Superspurv; 4. mars 2019 kl. 16:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Her er pre workout liste Med DMAA. Best of liste
https://www.fitnessdealnews.com/best...t-fat-burners/
Ikke kjøp c4 den funker ikke kjenner ingen ting ksn ta 3 scoops og ingen effekt. Har ikke koffein tolerans heller.
Lager min egen.


Blanding forhold etter behov og cycler av koffein for å unngå toleranse.

Koffein
L-Citruline
Maltodextrin
kreatin monohydrat
tri-natriumsitrat
kalsiumglukonat,
magnesiumglukonat
Bikarbonat

kan også ta ei teskje Himalaya salt eller havsalt.

Ingen ferdig produkter jeg har kjøpt tidligere slår denne. Blir pumpen ubehagelig slik at det ødelegger for trening, kan du også tilsette taurin som hjelper litt på det.
Sist endret av DrPerception; 17. mars 2019 kl. 01:29.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Lager min egen.


Blanding forhold etter behov og cycler av koffein for å unngå toleranse.

Koffein
L-Citruline
Maltodextrin
kreatin monohydrat
tri-natriumsitrat
kalsiumglukonat,
magnesiumglukonat
Bikarbonat

kan også ta ei teskje Himalaya salt eller havsalt.

Ingen ferdig produkter jeg har kjøpt tidligere slår denne. Blir pumpen ubehagelig slik at det ødelegger for trening, kan du også tilsette taurin som hjelper litt på det.
Vis hele sitatet...
Hvorfor salt?
Sitat av Skepty Vis innlegg
Hvorfor salt?
Vis hele sitatet...
Gjør at mer vann holder seg i blodet, blodvolumet øker, får større blodårer og mer pump som igjen fører til mer muskelvekst.
Saw og redweiler fynker greit, sistnevnte inneholder cayennepepper tror jeg det var og river litt i halsen, tar dobbel dose
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Gjør at mer vann holder seg i blodet, blodvolumet øker, får større blodårer og mer pump som igjen fører til mer muskelvekst.
Vis hele sitatet...
Kilde?
Sitat av Picard Vis innlegg
Kilde?
Vis hele sitatet...
Wikipedia?

Men nå har vi sjeldent for lite saltinntak allerede fra maten vi spiser.
Sitat av Picard Vis innlegg
Kilde?
Vis hele sitatet...
Orker ikke lete etter artikler jeg er fornøyd med å ta den vurderingen.

Baserer det på informasjon jeg har plukket opp her og der.

Du kan lese om nyrenes funksjon. Salt og osmose.
dermed lese om metabolsk stress + hypertrofi.
Prøvd alt av pre workout og den beste er I am Fucked Up��