Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2351
Endelig var det min tur å dra på hytteTUR! Jeg har såklart lest så og si alt av rapporter som er å finne her inne som er relevant for meg, og hytteturene og skogsturene er de som jeg kjente jeg ville prøve mest. Jeg har skrevet et par rapporter av ymse kvalitet, men det er ikke alle turer man burde skrive om, merker jeg. Det kan være veldig interessant der og da, og fine minner, men er det spennende for dere å lese? Ikke alltid. Man lærer så lenge man lever, og alt det der.

Så, rapport!
Hvem: Meg og Robert
Hvor: Hytta til Robert, ved havet, i Nord-Norge
Når: Fredag 12. Oktober

Turen ble egentlig planlagt som en sopptur, der vi skulle være fire stykker, bl.a broren til Robert, og en til i gjengen. Ettersom den ene etter den andre trakk seg, ble turen avlyst. Helga før turen, så tok jeg kontakt med Robert igjen, og spurte om ikke vi kunne dra, og heller ta knips. Dette var en strålende ide synes Robert, og uka gikk ekstremt sakte. Vi kjente begge at vi gleda oss, og jeg blir helt manisk når jeg gleder meg. Huskeliste ble laga på søndagen allerede, og tanker om hva vi skulle gjøre på knips ble skrevet ned på telefonen for å være sikker at vi ikke loka det bort. Alt skulle være planlagt, ingenting glemt (såklart glemte vi noe), gikk over huskelista 5 ganger om dagen, ingenting skulle glemmes! Igjen, såklart glemte vi noe. Hva? Ikke det verste, Ehrlich-kit, det ble aldri skrevet på huskelista… Knipsene er testa ved bruk før, så jeg visste at det var gode saker. Knipstypen var lysegrønne Giorgio Armani, disse var formet som et trapes.

Jeg har erfaring nok med knips til å vite at det er bedre å ta med seg for mye stash, enn for lite. Endte opp med å ta med en heil haug saker, deriblant Bluetooth-høyttaler, lydplanke med sub, speilrefleks, LED-stripe med fjernkontroll og laptop med 18gb musikkvideoer, og tilhørende HDMI-kabel og lydkabel. Og masse annet jeg ikke orker nevne, fordi det ble aldri brukt.

Til turedagen!


Jeg har valgt å skrive denne med T=-format, da det er veldig ferskt i minnet, og det ikke skjedde noe som krever ekstremt mye utbretting.

T=-4t45m (13:45):
Turen starter med en kjøretur på gode 3 timer, inkludert ei ferge. Praten går lett om alt, men det er noe med stemninga i bilen, vi vet nøyaktig hva som venter oss! Skilista mi på Spotify er skummelt lik knipslista, men likevel ulik nok til å ikke gjøre oss leie på musikken vi skal høre på når vi kommer fram! Jeg har enda ikke spist for dagen når vi kjører, dette ligger og ruger litt i bakhodet, men får i meg et horn (70 kroner!!!) på ferga.

T=-1t10m (17:20)
Ankommer dagligvarebutikk, 20 minutter til hytta, sånn cirka, så vi må handle inn for kvelden, aller helst for hele helga (der feila vi godt!).

T=-40m (17:50)
Vi ankommer hytta, pakker ut alt av bilen, rer opp senger (som aldri ble brukt), fyrer opp i peisen og starter å rulle hver vår joint. Etter jointen er ferdigrøyka på platten litt bortenfor huset, så rigger jeg opp lydplanke, sub og laptop til TVen, og deler opp knipsene. Planen var å ta en hel, så vente cirka 2h30m, ta en halv, så vente 1h30m, og ta den siste halve.

T=0 (18:30)
Knips numero uno hives i kjeften og skylles ned med gudenes gave, Lipton Mango Ice Tea, og spenningen og gleden kommer, det er som å være barn på julaften igjen! Tiden fram til det kicker brukes på å høre litt på musikk, prate litt om løst og fast. Det er hverken min eller Roberts første gang, så vi vet jo begge hva som skal komme. Jeg spiser en Skyr-yoghurt mens vi venter, så jeg skal få noe i magen. Yoghurt virker seigt og tørt. Vi setter også på en alarm for neste drop, så er vi helt sikre på at vi får dette rett. Det er ikke bare jeg som er notorisk på å få det så bra som mulig på tur, dette var Roberts idé!

T=Ca 40m (ca 19:10)
Ting skjer! Musikkvideoene ruller sin vante gang på TVen i stua, mens jeg er på kjøkkenet for å hive i en kubbe til i peisen. Denne var nok litt fuktig i barken, da det spraka en del i starten. Med lys kun fra peisen, så var det helt magisk å se på gnistregnet fra den fuktige vedkubben. Jeg roper på Robert, og det sekunder hodet hans kommer gjennom døråpninga til stua, så slutter det å sprake, selvfølgelig.

T=Ca 1t30m (ca 20:00)
Nå har det kicka skikkelig, musikkvideoer er herlige å se på, musikk er herlig å høre på, men det er noe som trengs her: En skikkelig god jonas! Jeg mekker og Robert ruller. Mens vi holder på (20:18), så ringte en kompis som hadde vært en svipptur i Sverige og handla. Han sto på soverommet til en av de som var med til Sverige, og han spør meg hva jeg gjør. Jeg roper jo glad og førnøyd “Nei jeg er på ECSTASY”. Så hører jeg “Nei, oi, jammis”. Romdøra sto åpen, og mora var hjemme. Ikke heldig, men det gikk bra. Han ringte meg på søndag når jeg var på hjemtur, og det første jeg brøt fra meg var “Hei du er på høyttaler!”. Igjen, lærer så lenge man lever! Jeg har en snap der vi står på kjøkkenet, jeg har en ferdigrulla jonas i hånda, og spør Robert hva vi skal. Han såklart har glemt helt hva vi skal, og jeg sier “Jay”, hvorpå han svarer “Jaaaahh” med et skikkelig glis. Denne snappen ble tatt 20:34, så jeg må bare anta at vi loka fryktelig med å få den jointen ferdig.

T=Ca 2t (ca 20:30)
Siden vi loka fryktelig, så tok det en halvtime å få denne jointen ferdig montert. Vi tar oss turen ut, endelig! Om MDMA er bra, og joint er bra, så er komboen av disse på peak helt amazing!

Bluetooth-høyttaleren min spiller meget bra, og meget høyt, om ønskelig. Siden vi er på en hytte litt ute i ødemarka, så blaster jeg litt for å vise Robert hva den saken klarer. Vi røyker jointen sammen på platten, mens vi hører på musikk, og praten går lett om alt og ingenting. Jeg får en trang til å gi Robert en klem, men føler ikke at jeg tør, det er ikke vanlig for meg på knips, men så er knips en cocktail, hva disse inneholdt vet vi jo ikke. Vi kom oss dit til slutt uansett, men vanligvis bruker jeg å bli veldig empatisk, 10 klemmer på en kveld er ikke uhørt. Røyken gjør oss såklart ti ganger mer loka enn knipsen alene klarer, og på dette punktet begynner begge å se dobbelt når vi ser på TVen, på kommando. Det er en veldig merkelig følelse, å kunne se 100% klart på begge øynene, men samtidig ha 100% adskilte bilder.

T=2t30m (21:00)
Da vi satte på en alarm, så er dette et tidspunkt jeg har stålkontroll på.
Vi tok halvdel nr 1 av den andre knipsen, og satte på ny alarm på 1t30m, altså 22:30.

T=3t20m (21:50)
Vi har rulla jay nummer 3 for kvelden, og beveger oss igjen ut. Høyttaleren med, og ut på platten.

Jeg hadde et ørlite håp om å få se lysshowet sola gir oss her i nord med klart, kaldt vær: Nordlys. Foreløpig var det lite å hente, men takket være loket tenkte jeg ikke mer over dette, før vi kom ut.

Det eneste jeg kan kalle det er eyegasm. Det finnes faktisk ikke ord for nordlys på knips. For å sette stemninga, så var det bekmørkt rundt oss, utenom litt svakt lys fra kjøkkenvinduet 10m unna. Vi satt i hver vår stol på platten, hadde høyttaleren liggende framfor oss, og hørte på magisk, elektronisk musikk, og så nordlyset danse foran oss.

Dessverre varte ikke nordlyset lengre enn ⅔ jay, men stjernehimmelen var noe for seg selv å se på, den også. Ingenting mot nordlyset, men helt klart verdt å få med seg!

T=4t-4t10m (22:30-22:40)
Alarmen går av, det er på tide med siste halvdel av nummer 2! Robert ville ha alarmen på 1:45, mens jeg ville ha 1:30, så vi ble enige om 1:30, så kunne vi heller sette på ny om vi følte det ble for tidlig å redosere. Vi satte alarm på 10 minutter, for å få litt ekstra tid å gå på.
Vi tok så siste halvdel, og satte oss tilbake for å nyte det litt. Nå var det lite prating, mye loking, og mye musikkvideoer.

Rundt om nå kommer de virkelige tunge sangene på, som Nero - Innocence, Promises, The Thrill og Guilt (Two Minds skulle høres, men vi kom oss aldri dit), Deadmau5 - Some Chords (Jauz ReRemix av Dillon Francis sin remix). Zhu - Faded gikk varm denne kvelden. En del A$AP Rocky gikk igjen også, spesielt L$D og A$AP Forever, innimellom de andre, tyngre sangene.

T=5t (23:30)
Robert var også bra loka, vi nærmer oss nest siste joint for kvelden, og Robert gikk på dass før vi rulla jointen. På vei på dass, så må man gjennom kjøkkenet. På vei dit, så slo han av kjøkkenlyset og gikk videre i mørket mot toalettet. Jeg gikk bak og skrudde på lyset så han så hvor han gikk

Robert kom tilbake, rullinga tok sin tid, tidsbegrep er ikke lett på komboen som er MDMA og hasj, men snaps forteller meg når han gikk på do, og når vi var ute.

T=5t20m-5t50m (23:50-00:20)
Den nest siste jointen fyres opp. Denne gang har jeg tatt med meg øreproppene ut, da jeg spurte Robert “Si en sang du vil høre”. Sangene ble Tove Lo - Cool Girl og A$AP Rocky - L$D, hans og mitt valg.

Mens vi røyka hørte vi en og en på sangene mens den andre røyka, Bang & Olufsen-proppene mine har grei lyd de, og LG har 4xDAC (Digital to Analog Converter, gjør om signalet fra digitalt til analogt, dette skal gi meget god lyd, og klare å drive større høyttalere enn vanlig i mobiler) i toppmodellene sine, som gir fra seg bra med lyd!

Etter vi var ferdig med øreproppene hver for oss, så tok vi en hver, og satt for det meste i stillhet og så på stjernene mens vi røyka ferdig og hørte på musikken. Det kjentes virkelig ut som musikken og stjernene befølte hjernen min.

Robert og jeg la oss så ned på platten, og om stjernene og musikken befølte hjernen min tidligere, så var dette altså som at stjernene og musikken hadde vill sex hjernen min. Stjernene pulserte, rørte på seg, samtidig som fokusen min ikke klarte å låse seg på ett punkt, og dermed så ble de svakeste stjernene fokusert bort og tilbake hele tida, så det så ut som halvparten av stjernene kom og forsvant, mens resten rørte seg rundt.

Vi loka oss inn igjen. Platten er bygd litt opp fra bakken, og er på en liten steinknaus 10m fra huset. Dermed er det en liten kant ned fra platten. Utenom den første jointen, så virka det som det var 5m ned fra kanten av platten og til bakken. Det var alltid et lok, men utpå kvelden (joint 3, 4 og 5), så ble det mye ting som skulle tas med ut, deriblant dyna mi på joint 5, og ellers vann/isteglass, høyttaler, ørepropper, av en rar grunn så bærte jeg rundt på en Kinder Bueno hele kvelden også. Da ble dette “5” meter høye stupet fra platten vanskelig å navigere, men vi fikk det alltid til.

T=7t15m-7t30m (01:45-02:00)
Den siste jointen ble rullet 01:45, påstår Snapchat. Da filma jeg at Robert satt med mekket ferdig og rulla. Vi prata litt om kvelden mens vi satt ute, hadde på musikk, og vi kjente at nå var det nedtur på gang.

Etter jayen fra ferdig lura vi oss inn igjen, låste døra og gikk på stua for å slappe litt av med musikken mens det enda var noe å hente av knipsen. Cirka klokka 3:00 satte vi på Boondock Saints, Robert sovna etter noen få minutter. 4:30 var filmen ferdig, og jeg rulla meg en joint til, så Boondock Saints 2, vekte så Robert etter Boondock Saints 2, og røyka en joint til, før vi begge sluknet på hver vår sofa.

Dagen derpå var helt ok, merka at man hadde sovet lite og gnisset en del tenner, men ellers gikk det helt fint. Tok en tur på butikken i 18-tia på lørdag, kom tilbake, spiste det jeg hadde handla på fredag (because why not), og i 21-tia sovna vi begge tvert av, og våkna kl 4 på natta.

Jeg vet ikke om det er grunnet settingen med ei hytte ute i gokk, om det er knipstypen, eller været, eller en kombo, men dette var en tur for minneboka, uten tvil Dette var en tur som virkelig var GØY og koselig, uten at jeg fikk den empatiske “må-klemme-og-ta-på”-følelsen like mye. Jeg synes også jeg husker ekstremt mye av turen, selv med all røyken som gikk.

Hyttetur på MDMA er iallefall IKKE oppskrytt! Det er helt sikkert, å kunne være alene, ikke bry seg om noe annet enn det man gjør, rett og slett virkelig leve i “nu-et”, det er oppskrift på en bra tur!

Tråd til min topp-10 musikk(videoer) for MDMA
Sist endret av jammis; 16. oktober 2018 kl. 14:35.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Høres utrolig morsomt ut! Måtte nevne at vi selv var et halvt dusin karer på hyttetur denne helgen. Mye lenger sør i landet. Vi rullet på fredagen natt til lørdag, men på emma. Vi hadde hytte på en strand ved en innsjø langt inni skogen. Kraftig anlegg sto på fullt på den lille stranda vår mens vi hadde en sinnssyk stemning rundt det store bålet vi lagde, i hele 7 timer. Helt magisk hyttetur!
Trådstarter
Vi skulle fyre opp bålpanna, men loket tok over, og det ble glemt

Kan tenke meg at et bål er sinnsykt, når peisen var så bra å se på hos oss!