Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  236 94119
Kaunda: Du har jo ingen forutsetinger for og vite det, han er 16 år og lever sitt eget liv. Jeg hadde ikke hatt store problemer med og skjule det for mine foreldre heller.

Btw: Jeg er sikker på at de elsker deg for den du virkelig er også, ikke bare den de tror du er.. Men det vet du sikkert;D

Mentamelt: Okay, jeg trodde ikke det var det. Beklager det, vet ikke så mye om alt dette iforholdt til de fleste her, bare engasjerte meg litt i denne tråden. Men det er vel ikke på lik linje med hasj, eller LSD\sopp såklart? Hører alltid om hvordan hasj kan utløse mentale lidelser, gjør deg paranoid og om folk som får angst annfall på det=)
Sist endret av torsken; 18. juni 2008 kl. 00:17.
Et lite forslag, som selvsagt blir opp til deg å vurdere selv, hva med å fortelle det til foreldrene dine? Det er sant de kommer til å bli gale, og sende deg på rehab eller noe.

MEN, de kommer kanskje til å hjelpe deg på rett vei? Da er du ikke lenger alene, og de vil sikkert hjelpe deg igjennom alt. Sant, det kommer til å bli pes, men du kan tenke på det i hvertfall
Stakkars deg... Har egentlig ikke ord.
Du bør snakke med noen. Og da jan det kanskje være lurt å gå til venner el. som du VET at du kan snakke med og så gå til psykolog og sånt senere.

Håper du får orden på livet ditt.
Hadde ikke tvilt et sekund på det om og sagt det psykologen, da har du iallefall en profesjonell utenforstående og snakke med, bare det kan hjelpe. Hadde jeg vært deg hadde jeg kuttet ut all bruk av rusmidler for en god stund, er sikker på at bare det ville hjelpet deg..

Er enig med nidhogg med og fortelle det til foreldrene dine, det vil helt sikkert bli problematisk og
masse stress. Men det er et ordtak som heter "i motbakke går det bare oppover"

Tenk deg godt om, du er ung og har hele livet ditt foran deg..
Ønsker deg alt godt og lykke til videre hva du enn finner på, KP til deg!
Veldig bra skrevet.

vill anbefale deg å begynne med meditasjon, dette gir deg en utrolig indre ro og kontroll på tankegangen.
Kansje også gå til en hypnoterrapaut som kan hjelpe deg å få ro på sinnet.
Hypnoterrapi kan hjelpe mot stort sett alt. Dette vet jeg godt da jeg har fammilie som jobber som dette.
Har også blitt hypnotisert selv og etter en behandling har hele livet mitt fått en bedre tankegang som også har gjort alt mye bedre og lettere.

Tror ikke legen vill gi deg noen hjelp med psykosene dine. Det ender vell opp med at han skriver ut medesiner til deg som doper deg ned. Som ettervært trigger værre psykoser som gjør at du får sterkere medesiner som omgjør deg til en ape. Legen hjelper ikke med problemet, han omgår det.
Sitat av torsken
Mentamelt: Okay, jeg trodde ikke det var det. Beklager det, vet ikke så mye om alt dette iforholdt til de fleste her, bare engasjerte meg litt i denne tråden. Men det er vel ikke på lik linje med hasj, eller LSD\sopp såklart? Hører alltid om hvordan hasj kan utløse mentale lidelser, gjør deg paranoid og om folk som får angst annfall på det=)
Vis hele sitatet...
Jeg tror du tenker på at alkohol ikke er et psykedelisk stoff, noe som LSD og sopp er. Må også nevne at hasj til tider kan være ganske så psykedelisk, men ikke i like stor grad som LSD og sopp. Et psykoaktivt stoff er bare en betegnelse på stoffer som forandrer hjernens virkemåte, og det vil da si at både alkohol, LSD og andre rusgivende substanser er psykoaktive. =)

Også en link til wikipedia om psykoaktiver.
Sist endret av Aryer; 18. juni 2008 kl. 04:09.
Sitat av twisted shroom
Vell kunne jo gjort som ungdommer flest gjør i ungdomstida, drikke seg full som faen hver fredag og lørdag til de når 20, noe som ikke er så mye bedre en hva jeg fra før av driver med.

Men jeg kan ta feil, mente du jeg skulle styre unna alt man faktisk for en rus av?
Vis hele sitatet...
Det hørtes faktisk lurere ut det der.
For å gi litt klarhet ang. psykolog.

Psykologer har 2, og kun 2, grunnlag for å bryte taushetsplikt:
1) Du greier å overbevise psykologen om at du kan finne på å drepe noen (inkludert degselv). Med ovebevise mener jeg ikke "jeg skal drepe meg", men at psykologen ut ifra sin helhetlige vurdering tror du faktisk kan være i stand til det.

2) Du forteller om et barn som lider tilstrekkelig.

Psykologen vil med andre ord ikke ha lov til å si noe. Dog han KAN kanskje definere deg som et barn som lider stor nok nød. Dette bør du bare gjøre klart innledningsvis.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av twisted shroom
Vell kunne jo gjort som ungdommer flest gjør i ungdomstida, drikke seg full som faen hver fredag og lørdag til de når 20, noe som ikke er så mye bedre en hva jeg fra før av driver med.

Men jeg kan ta feil, mente du jeg skulle styre unna alt man faktisk for en rus av?
Vis hele sitatet...
Jeg drikker ikke selv alkohol noe særlig og synes generelt ikke det er noe spesielt gøy, men du tar feil når du antar at dine rusmidler er "bedre" enn deres eller at det du gjør nødvendigvis er mer fornuftig.
Om du mener at den eneste måten for deg å nyte alkohol på er ved å innta det i vanvittige mengder kunne det være en ide å holde seg unna det også.
Og se litt nøyere på dine holdninger til rusmidler. I stedenfor å trå varmsomt frem for å finne ut hvor mye du trygt kan ta (som dere synes er så priverdig og ansvarlig) for å bli "akkurat passe fucka, men ikke sånn at man dør", som en kis sa til en venn av meg en gang, bør du heller finne ut hvor lite du kan ta for å oppnå dine mål, og så finne ut av hva dine mål faktisk er og om de er verdt å følge opp.
Dette var rett og slett en utrolig historie, og jeg fikk egentlig litt hakeslepp da jeg fant ut du bare er 16 år.

Selv om det et reint helvete, vil jeg tro at du har godt av å fortelle det til både psykolog og foreldre. Ikke nødvendigvis samtidig. En psykolog kan gi deg "profesjonell" hjelp, mens foreldrene. Ja, det er foreldra dine, og kanskje de to du har mest respekt for i ditt liv. Du sier at de har en mistanke, og at de elsker deg. Jeg tror ikke at de vil slutte å behandle deg som barnet sitt. De kommer til å bli sure, noe som ikke er det verste, fordi de kommer til å bli skuffa - noe som er verre etter min mening.

Du er som sagt 16 år, og dersom du fortsetter å proppe i deg stoffer, hvordan ser du for deg hverdagen om 10, 30 og 50 år, f.eks?
Du sier at du kan finne deg en enkel jobb. Tror du at du kommer til å angre på at du slutta på skolen og fant deg en jobb? Greit, det er fett å ha forholdsvis mye penger som 16-åring (i forhold til andre på samme alder), men hvor fett er det hvis du ser fremover?
Enig med folket, du må helt klart snakke med noen. Vær smart. Tenk om 10 år. Da vil du være gutten som har problemer med å jobbe og leve ett normalt liv. Før eller senere vil det komme frem i lyset om du forsetter å ruse deg på psykodeliske stoffer. Du kommer til å angre for å ikke ha søkt proffesjonell hjelp før. BTW: Dine foreldre kommer til å respektere deg for at du tør å si ifra å være ærlig om det, dine foreldre elsker deg og er der for å hjelpe deg. Seff kommer de til å bli litt pist men det går fort over
Sist endret av magziii; 18. juni 2008 kl. 10:40.
hvis du vil at folk ska fortsette å synes synd på deg, fortsett. hvis ikke, snakk ut
hadde problemer med en pedo lærer engang, som prøvde seg på meg og skulle ha meg oppi senga..sa ikke fra hjemme,men mora til en venn fikk vite det,ho sa fra til foreldra mine,og det hele ordna seg så du burde kansje si ifra til foreldra dine eller ihvertfall noen voksne.finnes jo også nettsteder der du kan spørre voksne om råd osv.finnes sånne telefoner der du kan snakke med profesjonelle folk,som ikke kan kontakte foreldra dine..men du burde kansje tenke fremover,og lage oversikt over fordeler og ulemper med å si ifra.kan jo skrive dt opp,blir enklere å få oversikt da:P
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Heisann, jeg kan på ingen måte hjelpe deg med dette. Men det finnes personer som kan det.
Som nevnt har psykologer taushetsplikt. Jeg har tidligere erfaringer med å snakke ærlig ut med psykologer, da dette ikke har gitt meg noen som helst problemer.
Hvis du sliter med psyken vil jeg råde deg til å ta kontakt med en Psykolog, det er ingenting hxn kan tvinge deg til å gjøre hvis du er redd for dette.
Foreldrene dine har ingenting med å vite hvorfor du går til psykolog. Men å fortelle at du går til Psykolog gjør du kanskje lurt i.
Du skal ikke skamme deg for å oppsøke hjelp. Har du fysiske smerter eller problemer oppsøker du en allmenpraktiserende lege som kan stille diagnose eller gi deg medisiner.
Har du psykiske plager er det naturlig å oppsøke en Psykolog som er spesialist innenfor psyken til menneske og ikke det fysiske.
For å få tak i en psykolog må du først kontakte fastlegen din. Hvis du ikke ønsker å fortelle fastlegen hvorfor du ønsker Psykologisk hjelp er dette fullt mulig. Du behøver bare forklare dine plager, og ikke grunnen til dine plager. Dog jeg anbefaller deg å stille med åpne kort.

Hvis du ikke ønsker hjelp fra Psykolog eller lege, kan det kanskje uansett være greit å få snakket med noen om det.
Jeg vet ikke hvor mye det er verdt, men http://www.rustelefonen.no/ på 08588 skal ha sakkyndige personer som du kan prate med alt innen for rus. De vil også kanskje kunne råde deg til hva du kan / bør gjøre, og hvordan.
Lykke til =)
Jeg vet hvordan du har det, for 2 år tilbake tok jeg og en kompis å sniffet i en 2 månders periode. Følte at jeg ble forandret. Dog jeg har vent meg til tilstanden.
Dette høres ut som depersonalisering/derealisering: http://en.wikipedia.org/wiki/Depersonalization_disorder

Svært vanlig at psykedeliske rusmidler utløser slikt. Det er ingen psykose, men en ganske ubehagelig psykisk tilstand/lidelse.

Personlig utløste svært hyppig hasjrøyking dette for meg.

Du er altså neppe "løsemiddelskadet". De gode nyhetene er at dette som regel går over, OM du holder deg unna psykedeliske rusmidler framover. Det var i hvert fall min erfaring - med tiden svekkes den "far-out" følelsen du har, og du komme gradvis tilbake til virkeligheten. Hold deg også unna alkohol i størst mulig grad - må du drikke, ikke drikk deg for full, da vil dagen derpå være ganske grusom.
Sist endret av Snavla; 19. juni 2008 kl. 21:31.
Sitat av torsken
Kaunda: Du har jo ingen forutsetinger for og vite det, han er 16 år og lever sitt eget liv. Jeg hadde ikke hatt store problemer med og skjule det for mine foreldre heller.

Btw: Jeg er sikker på at de elsker deg for den du virkelig er også, ikke bare den de tror du er.. Men det vet du sikkert;D

Mentamelt: Okay, jeg trodde ikke det var det. Beklager det, vet ikke så mye om alt dette iforholdt til de fleste her, bare engasjerte meg litt i denne tråden. Men det er vel ikke på lik linje med hasj, eller LSD\sopp såklart? Hører alltid om hvordan hasj kan utløse mentale lidelser, gjør deg paranoid og om folk som får angst annfall på det=)
Vis hele sitatet...

En 16-åring som klarer å fuck opp livet sitt så fullstendig er -helt uten tvil- offer for manglende omsorg fra de som skal forsørge han.

At han lever sitt eget liv, javel, men hvis han lever det ut på den måten trenger han hjelp til å ikke ødelegge for hele sin fremtid.

Foreldre som er så navive at de ikke forstår, setter krav, hindrer og begrenser at et barn ødelegger seg selv, fungerer ikke i omsorgsrollen.

Det kalles og er faktisk omsorgssvikt.
Så alle som blir rusavhengig under 18 år er et offer for omsorgssvikt? Logisk.
Det er faktisk slik, at tro det eller ei, så lever man et liv foreldrene ikke har så mye innsikt i. For guds skyld, noen flytter jo på hybel over 10km unna foreldrene sine og nesten hele tiden uten foreldre til stede. Er det også omsorgssvikt?

Jeg hadde nok ikke hatt noe problem med å skjule akkurat dette her feks. Omsorgssvikt her også?
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
Leste nettopp på erowid at det er en mulighet for at inhalanter( Ethylene) har blitt brukt spirituelt av stammer i Hellas opptil 800år før kristus, jeg trodde sniffestoffer var noe som bare hadde blitt brukt til rusmiddler de siste 10årene jeg. Dette er dog ikke bekreftet, bare en teori.

Noen andre som har noe lesestoff om dette? Eventuelt linker?
Sist endret av twisted shroom; 20. juni 2008 kl. 00:20.
Sitat av Kaunda
En 16-åring som klarer å fuck opp livet sitt så fullstendig er -helt uten tvil- offer for manglende omsorg fra de som skal forsørge han.

At han lever sitt eget liv, javel, men hvis han lever det ut på den måten trenger han hjelp til å ikke ødelegge for hele sin fremtid.

Foreldre som er så navive at de ikke forstår, setter krav, hindrer og begrenser at et barn ødelegger seg selv, fungerer ikke i omsorgsrollen.

Det kalles og er faktisk omsorgssvikt.
Vis hele sitatet...
Herregud.. Mangler du totalt evnen til å sette deg inn i alternative livssituasjoner, eller provoserer du med overlegg?

Bensinrusen varer vel veldig kort, så sjansen for å bli tatt ruset er jo utrolig liten. At da ikke foreldrene geier å oppfatte at noe er så galt kan overhodet ikke kalles en omsorgssvikt. I puberteten forandrer man seg mye og da er det veldig vanskelig å se faresignaler som ikke er særlig synlige.
Sitat av Kaunda
En 16-åring som klarer å fuck opp livet sitt så fullstendig er -helt uten tvil- offer for manglende omsorg fra de som skal forsørge han.

At han lever sitt eget liv, javel, men hvis han lever det ut på den måten trenger han hjelp til å ikke ødelegge for hele sin fremtid.

Foreldre som er så navive at de ikke forstår, setter krav, hindrer og begrenser at et barn ødelegger seg selv, fungerer ikke i omsorgsrollen.

Det kalles og er faktisk omsorgssvikt.
Vis hele sitatet...
Kaunda, du mangler innsikt. Du skjønner ikke det her gjør du det? Du skjønner ikke dette med rus og ungdom gjør du? Du forstår ikke at de kan holde det gående uten at det blir merket? For saken er slik at ungdom som ruser seg har en egen evne til å holde det skjult for sine foreldre/foresatte. Det sier seg selv at ungdommen ikke vil at foreldre skal ha innsikt i hva de driver med. Jeg vet dette forbanna godt selv for jeg har brukt rusmidler opp i gjennom ungdommen, allerede fra 15 års alderen. Og vet du hva? Jeg ble kun oppdaget en gang, en gang av uttallige andre. Var dette omsorgssvikt? Det er åpenbart at du ikke forstår at foreldre ikke kan oppdage alt som skjer rundt sine barn. Og noen foreldre er også gjerne litt naive, det siste de venter seg er at barnet deres skal begynne å ruse seg. Og de vet kanskje ikke hvilke tegn å se etter, om det i det hele tatt er noen.

Og hvilken rett har du til å sitte der og gjemme deg foran en datamaskin og slenge slik dritt? Hva vet du om trådstarters foreldre? Kaunda, de er rett og slett ikke klar over hva sønnen deres driver med! Det betyr ikke automatisk at disse foreldrene er noen dårlige, for guds skyld, tenk over hva du skriver! Du sitter på et forum og tror du kan alt om alt og alle, hvorav du så kommer med pisspreik jeg aldri har sett maken til. Jeg blir virkelig provosert av deg, og det er ikke første gang.
Sist endret av Sky; 20. juni 2008 kl. 08:09.
Beklager for å kapre tråden og gå OT, men Kaunda provoserer noe så grundig.
Jeg går på sosialt arbeid, sosionom, på HiO. Utdanningen likner ganske mye på barnevernspedagog. Jeg har dessuten hatt praksis i skole/barnevern.
Poenget mitt er at Kaunda er så langt ute på viddene her atte hjelp, så ikke hør på han. Barnevernet kan ikke automatisk slå fast at siden barnet/ungdommen har rusbruk = omsorgssvikt hjemmefra.

Til trådstarter, kom deg til lege og få henvisning til psykolog!

Edit: Skriveleif var innom
Sist endret av Eurob0y; 20. juni 2008 kl. 10:25.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Ok, men der setter vi strek for den diskusjonen. Hold dere til topic fremover ellers blir denne tråden stengt.
dette er det knekteste jeg noen gang har hørt! har hørt om folk som har rusa seg mye mer en deg, men dette var bare det knekteste av det knekteste!
Forstår det må være vanskelig å snakke med en psykolog om dette. Selv har jeg ting jeg gjerne skulle tatt opp med et menneske som kan forstå meg, men tør ikke nå frem. Dine problemer høres dog langt værre ut en mine. Selvom det andre sier her, om at du bør tenke noen år frem, kanskje høres litt klisjéaktig ut, så er det faktisk en lur tanke, og absolutt noe å vurdere. Vil du virkelig fordrive tiden din med å bruke hallusigene stoffer, og kun se frem til dette, eller faktisk ta det store steget, og prøve å beseire det helvetet du er i nå?

Om du er på jakt etter en hobby, eller generelt prøver å finne noe du kan gjøre for å fordrive tiden effektivt, anbefaler jeg deg å begynne å trene. Pump som et helvete. Når du kommer inn i en velfungerende treningssyklus er du bitt av basillen. Pumping har hjulpet meg ekstremt på å komme tilbake på rett spor. Du blir langt mer opplagt, og du har en hobby som er god for kroppen din.

Men for all del, ta dette opp med noen som virkelig vet hva det er snakk om, prøv å ring en av nummerne speq ga. Jeg er sikker på at de har langt mer konstruktive ting å komme med, enn visse andre her...
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
Sitat av thrashskater
Forstår det må være vanskelig å snakke med en psykolog om dette. Selv har jeg ting jeg gjerne skulle tatt opp med et menneske som kan forstå meg, men tør ikke nå frem. Dine problemer høres dog langt værre ut en mine. Selvom det andre sier her, om at du bør tenke noen år frem, kanskje høres litt klisjéaktig ut, så er det faktisk en lur tanke, og absolutt noe å vurdere. Vil du virkelig fordrive tiden din med å bruke hallusigene stoffer, og kun se frem til dette, eller faktisk ta det store steget, og prøve å beseire det helvetet du er i nå?

Om du er på jakt etter en hobby, eller generelt prøver å finne noe du kan gjøre for å fordrive tiden effektivt, anbefaler jeg deg å begynne å trene. Pump som et helvete. Når du kommer inn i en velfungerende treningssyklus er du bitt av basillen. Pumping har hjulpet meg ekstremt på å komme tilbake på rett spor. Du blir langt mer opplagt, og du har en hobby som er god for kroppen din.

Men for all del, ta dette opp med noen som virkelig vet hva det er snakk om, prøv å ring en av nummerne speq ga. Jeg er sikker på at de har langt mer konstruktive ting å komme med, enn visse andre her...
Vis hele sitatet...
Hadde du sagdt begynne å jogge, så kunne jeg forståt det. Men pumpe? synes det er meningsløst as, for ikke noe bedre helse og slikt av det, har heller ikke lyst å bli en svær jævel.
Sitat av twisted shroom
Hadde du sagdt begynne å jogge, så kunne jeg forståt det. Men pumpe? synes det er meningsløst as, for ikke noe bedre helse og slikt av det, har heller ikke lyst å bli en svær jævel.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det en helsebonus ved pumping. Det å føle fremgangen man gjør etter trening er en fantastisk følelse, og også noe som gir en skikkelig boost i selvtillitten din (om du har behov for mer selvtillitt, selvfølgelig.)

Men selvfølgelig er jogging også en utmerket måte å trene på, og fører til langt bedre utholdenhet. Personlig syntes jeg jogging er uutholdelig kjedelig, noe som er inmari irriterende.
Hmmm, er det ikke merka helseskadelig osv da ? Uansett, trodde alle viste at bensin looka skallen
Alkoholisert gamer
Dette er noe av det beste jeg noen gang har lest.. Jeg skal hvertfall aldri prøve noen form for løsemidler etter at jeg leste dette...

EDIT: jeg har alltid vist at bensin/løsemidler ødelegger..men viste ikke at det var så ille
Sist endret av ekoli; 20. juni 2008 kl. 23:30.
Løsemidler, da spesielt bensin, spylevæske og blanco dreper hjernecellene. Og hjernecellene kommer ikke tilbake, kroppen produserer ikke hjerneceller for og si det sånn.

Det var en bra skrevet rapport, og jeg har medlidenhet med deg selv om det var en tåpelig handling. Det er hvertfall en god reminder til alle oss andre er på forumet om hvor ekstremt skummelt sånt er. Håper situasjonen forbedrer seg etterhvert hos deg. Lykke til
Sitat av Forconin
Tror dette må være den første "gode tripprapporten" på bensin jeg har sett :P

Noe til ettertanke for alle som vurderer å prøve/driver med løsemidler?
Vis hele sitatet...
Jeg leste denne men valgte fortsatt å teste dette middele. Suns det var skummelt siden det er så lett å få taki osv, men er ikke noe jeg skal gjøre flere ganger
Men hvor lenge drev du (trådstarter) med bensin sniffing før du slutta?
hjernen består av veldig mye fett, løsemiddler er fettløselige, når du sniffer bensin, netoex, lim, aceton alt sånt løser det opp fettet i hjernen din og ødelegger den, ser du på hjernen til øst blokk ungene som sniffer lim hver dag har de svarte flekker over hele hjernen.

det er ikke noe hallis stoffer i det uansett, det som skjer med deg er vel en mix av all giften du har fått i deg og lite oksygen og en fucka opp hjerne
Fikk en helt vill rus på bensin ista og hjertet dunka så fort at jeg tenkte å ringe pappa å få han til å komme med sykebil. Lyden var nokså vrengt og det føltes som om jeg var med i et spill et par ganger. Skogen hørtes ut som et eller anna fra supermario på nintendo 64 og det var mange sånn "snø" som det kan være på tven vis du ikke får inn kanaler osv i synsfeltet mitt bare at det hadde farger.

Det var helt vilt! Men skal aldri gjøre det igjen. Trodde serriøst dette var siste dagen min. Føltes også som om halve hjernen min ble sugd inn i et svart hull og da begynte det å klikke litt, får da ble det sånn rart inni huet mitt så sa jeg høyt for megselv "fan, skjønte jeg ikke skulle ha gjort det" på trønder dialekt.
Føltes også ut som om jeg var "utenfor" kroppen min..
Sist endret av NokErNok; 2. juli 2008 kl. 15:33.
pilleknaskeren: Du dunket bensin etter å ha lest denne tråden her? Alvorlig talt... Har du lest den store løsemiddeltråden, som vi laget nettopp fordi dere barn ikke skjønner hvor forpult farlig og skadelig løsemidler er?
Sitat av Nichotin
pilleknaskeren: Du dunket bensin etter å ha lest denne tråden her? Alvorlig talt... Har du lest den store løsemiddeltråden, som vi laget nettopp fordi dere barn ikke skjønner hvor forpult farlig og skadelig løsemidler er?
Vis hele sitatet...
Ja har lest den, men teori er ikke min sterkeste side så må "oppleve" det får å få det inn i huet.
Jasså..? Vel, har du hørt om lobotomi da? Les litt om det, så kan du komme med en rapport når du har prøvd..

Nei seriøst, dette er noe av det dummeste jeg har hørt. Hvis du eller noen andre gjør noe så dumt igjen med vilje så vennligst hold det for dere selv..
Som mange før meg har sagt, bra skrevet.
Har tenkt tanken på og prøve å sniffe bensin, men etter jeg leste din historie er saken klar. Kommer ALDRI til å prøve... Takk for at du skrev.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Veldig bra skrevet, Men som jeg så var skrevet tidligere burde du snakke med noen og finne ut hvordan du kan komme deg vekk fra tankene.
har selv sniffet bensin og hallusinert men det du forteller om det du har opplevd blir jeg nesten redd selv.
Jeg kjenner meg igjen i noen av situasjonene du har opplevd. Det med hallusinasjoner, men har selv sniffet noen ganger men har aldri fått noe skikkelig rus.

Men en dag når jeg gikk langs veien med en kompis så smalt det plutselig. Jeg kjente jeg blei helt varm og pekte på en skog og sa ''det er en jungel der borte'' Noe som bare datt ut av meg av en eller annen merkelig grunn. samtidig når jeg pekte bort mot toppen av trærna så kom setngingen 3 ganger om igjen. Det virka heller ikke som om det var min stemme som sa det, det minna meg om stemmen til roald amundsen. Og for vær gang den setningen kom om igjen svevde jeg nærmere og nærmere opp mot toppen av trærna. Det var ganske skremmende og for jeg trodde jeg skulle stå sånn for alltid helt til det stoppa den tredje gangen. Også snudde jeg meg mot kompisen min og alt han sa kom 3 ganger om igjen. Og det samme skjedde med annsiktet hans det kom nærmere og nærmere for vær gang orda kom om igjen.

Etter det som skjedde har jeg ikke sniffet. Det skremte meg litt rett og slett.
Jeg vil fraråde alle og sniffe noe slags løsemidler
Sist endret av nano91; 1. september 2008 kl. 01:04.
Sitat av pilleknaskern
Ja har lest den, men teori er ikke min sterkeste side så må "oppleve" det får å få det inn i huet.
Vis hele sitatet...
What? sorry men logikken i det klarer jeg ikke helt og se
Huff.
Ikke for å være frekk, men du virker litt ambivalent, på den ene siden vil du advare mot løsemidler, mens du roser hallusinogene midler opp i skyene. Er ikke det litt selvmotsigende, når du selv siterer at du aldri trodde bensin var ett hallusinogent stoff og du skisserer dårlige opplevelser i den retning når du brukte bensin, og da gå over på et middel som du VET er hallusinogent?
Dårlige opplevelser kommer dessverre ved misbruk av alle stoffer, noe jeg vet av smertelig erfaring ang både psykoser, hallusinogener og bensinsniffing.
Hva prøver du å si Hushælvete? Sammenligner du såkalte "hallusinogener" med bensin? Isåfal har du ikke satt deg mye inn i farmakologien til disse stoffene..
Jeg prøver å si at dersom han har har opplevd dårlige hallusinogene opplevelser på BENSIN, er nok ikke videre bruk av hallusinogener veien å gå for å bli kvitt bensinsuget.

Du er kanskje uenig?
Sitat av Hushælvete
Huff.
Ikke for å være frekk, men du virker litt ambivalent, på den ene siden vil du advare mot løsemidler, mens du roser hallusinogene midler opp i skyene. Er ikke det litt selvmotsigende, når du selv siterer at du aldri trodde bensin var ett hallusinogent stoff og du skisserer dårlige opplevelser i den retning når du brukte bensin, og da gå over på et middel som du VET er hallusinogent?
Dårlige opplevelser kommer dessverre ved misbruk av alle stoffer, noe jeg vet av smertelig erfaring ang både psykoser, hallusinogener og bensinsniffing.
Vis hele sitatet...
Ja, nå skal ikke jeg være frekk, jeg skal opplyse deg om noe.


BENSIN skal ikke opp i hjernen, dette er min tolkning av stoffet og virkningen, selvom jeg aldri har sniffet løsemiddel, som lim and so forth.

Bensin, kortslutter, og thrasher hjernen. Det er bare ting som kobler feil, det skal ikke være ett hallusinogen.

LSD, Ibogain, Sopp. Ting som IKKE legger igjen PERMANENTE skader, (bad trip aside) er ok å få i seg, men som med alt, er det viktig å skille mellom bruk og misbruk.

Bensin bør/skal ikke bli brukt som ett rusmiddel. Det er ikke i samme liga, det er to helt vidt forskjellige rusmiddel.

Tja, trodde jeg skulle skrive mer, men trenger vel ikke det.

Gjør litt research selv, så ser du gjerne att det jeg sier er sant. Eller så kan noen andre skrive litt mer og vise deg hvor skapet står :P

Sitat av Hushælvete
Jeg prøver å si at dersom han har har opplevd dårlige hallusinogene opplevelser på BENSIN, er nok ikke videre bruk av hallusinogener veien å gå for å bli kvitt bensinsuget.

Du er kanskje uenig?
Vis hele sitatet...
Jeg er uenig, fordi. Det er ikke helt det samme vil jeg tro, har aldri tatt bensin, men att en 12 timer lang tur på lsd, kan umulig være det samme som noen minutt i bensin tilstand.

Det er SJELDENT jeg ser tilfeller der bensinbruk (over lang tid) eller kort tid, leder til noe bra, nå teller ikke att du f.eks ble loka av bensin som ett godt tilfelle. Men andre hallisunogener, hører jeg jamnt og trutt att den og den personen har fått ett nytt syn, hadde en fantastisk rusopplevelse og ble ikke hjerneskadet :P


Alt fra meg i denne omgang, adieu
Jeg synes bare det var en rar parallell. Du får ikke sug etter bensin av å innta "ordentlige" hallusinogener. Brukt riktig kan de tvert imot ha både forebyggende og terapautiske effekter. Hvordan twisted shroom bruker disse stoffene i dag aner jeg i likhet med deg ingenting om, så jeg er verken enig eller uenig.
Kanskje du skulle lest innleggene til twisted shroom bedre, for parallellen er veldig tilstede, hvis du har lest alt han har skrevet.
Finner du ikke disse, kopierer jeg dem gjerne opp igjen for deg
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
Vel jeg kan gi deg en kort forklaring hushælvete, fordi, jeg har ikke en lang en. Bensin sniffing ga meg en ustabil sinntilstand, hallusinogene stoffer i mine øyner er som en medsin, jeg bruker verken hallusinogener på en rekreasjonel eller en spirituel måte, jeg bruker den på den måten jeg må bruke den!
Hushælvete:
Nå er det lenge siden jeg har lest den, og jeg har ingen planer om å gjøre det igjen =)

Det jeg vil fram til er at bensin gjør noe ganske annet med hodet enn det typiske hallusinogener gjør. Det er ikke selve hallusinasjonene som er farlige med bensin, men det faktum at bensin omdanner hjernen til julegrøt, noe som igjen forårsaker hallusinasjoner. Folk som lider av ettereffekter fra bensinsniffing gjør det fordi de er løsemiddelskada, noe som ikke er til å sammenligne med bruk av fysisk sett harmløse, psykotropiske planter.

Jeg vil ikke akkurat anbefale OP å spise masse hallusinogener, jeg reagerte mer på måten du sammenlignet bensin med hallusinogener på, som om det er selve hallusinasjonene som er farlige fremfor årsaken til dem.
Sist endret av mentalmelt; 1. september 2008 kl. 21:27.
Mako Infused
twisted shroom's Avatar
Trådstarter
Mentalment: Hallusinasjonene kan gjøre en gal, årsaken til hallusinasjonene kan drepe en. Dø eller bli gal, whats the difference? Når en dør kan man jo fundere seg en trilliard ting som kan skje, men viss en blir gal svever man ubevist i sitt tåkete huet fullt av tusner av bevistheter ubevist om du faktisk er levende eller dø. Vi lever alle i vært vårt huet, i vår egen bevisthet, hvor gal man faktisk kan bli er opp til en sjøl og sine retninger!
Som sagt, jeg mener ikke at du nødvendigvis har så godt av å trippe rundt på hallusinogener. Men for folk flest er ikke det å oppleve hallusinasjoner forbundet med faren for å bli gal, blant annet fordi folk flest ikke bruker bensin for å oppnå hallusinasjoner, men derimot benytter seg av stoffer med langt mer "sofistikerte" famakologiske egenskaper.

Det var denne sammenligningen jeg i utgangspunktet kommenterte, og hvis jeg ikke har gjort meg forstått nå så gir jeg opp =)
Hvis jeg har sniffa bensin 6-8 ganger kan jeg få noen ettereffekter av det? hukomelsen har i de 2 siste månedene blitt værre og værre.