Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3367
Noen som kan svare meg på dette?

Ble tatt for fyllekjøring. Erkjente ikke beslag av førerkort, men saken ble sendt til retten innen 3 uker.

Der erkjente jeg straffeskyld og "videre midlertidig beslag av førerkort".

Jeg har enda ikke mottatt noe brev ifra Politiet om selve straffen, og dette er langt over 3 uker siden. Har kun mottatt kopi av domstol-rapporten.

Spm er, gjelder 3 ukers regelen for meg i denne situasjonen? Politiet har jo ikke sendt meg noe brev?

Eller ere no-go fordi jeg erkjente i retten?
Er nok no go etter du har samtykket, men fikk du ikke vite straffen i rettsaken?
Trådstarter
Sitat av Sonic Vis innlegg
Er nok no go etter du har samtykket, men fikk du ikke vite straffen i rettsaken?
Vis hele sitatet...
Nei, der fikk jeg ikke vite noenting og dette er et par mnd siden nå. Vil jo ikke akkurat ringe å høre hvis det er noe jeg kan hente her Ivrig på bil i jobbsammenheng!
Du må nok bli fotgjenger en stund. Bra for meg og andre som vil kjøre eller gå trygt i gatene
Sist endret av mo3; 28. mars 2012 kl. 16:05.
Trådstarter
Sitat av mo3 Vis innlegg
Du må nok bli fotgjenger en stund. Bra for meg og andre som vil kjøre eller gå trygt i gatene
Vis hele sitatet...
Venta på en sånn typ kommentar.. Herregud, om du har driti deg ut en gang, gjør det deg til en idiot som promillekjører flere ganger, eller dårlig sjåfør?! Tulling, hold deg unna tråden min om du ikke har no mer vettugt å komma med!
Sist endret av drey; 28. mars 2012 kl. 20:02.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Du har erkjent at du gjorde det med overlegg, aka du kan straffes.
Jeg tror heller ikke du får noen strafferabatt selv om du tilsto siden bevisene (blodprøve?) allerede talte mot deg.

Du blir nok fotgjenger som nevnt over 6-18mnd iflg det jeg har lest meg til
jeg mistet førerkorte mitt 25 des 2011, og enda sitt jeg uten førerkortet.. mistet den pga mistenkt for fyllekjøring, politiet har ingen fellende bevis på meg. blodprøve ble tatt samme kvelden, jeg nektet for og ha kjørt bilen.. advokaten min sa at jeg skal vente til mai måned, for da må dem kjøre rettsak mot meg eller henlegge saken. kjipt at det skal gå så tregt. ene vitnen min (som var edru da) har enda ikke vært på avhør pga lokal politiet er sånn som dem er:S
Kjør bil i mellomtida, hvor ofte blir man stoppet av polisen egentlig ... blir du stoppet, si du glemte lommeboka hjemme. Vet ikke om de sjekker alle om de har det eller ikke
Sist endret av Taurean; 30. mars 2012 kl. 00:17.
du må komme opp med et navn der og da, og møte opp på politi kontoret og bevise på at du har førerkort om du ikke kan bevise dem på en måte kem du er, og samtidig vil du få et bot på 700 kr for og ha glemt det førerkorte ditt hjem. dem finner ut hvem du er uansett faen
Sitat av drey Vis innlegg
Venta på en sånn typ kommentar.. Herregud, om du har driti deg ut en gang, gjør det deg til en idiot som promillekjører flere ganger, eller dårlig sjåfør?! Tulling, hold deg unna tråden min om du ikke har no mer vettugt å komma med!
Vis hele sitatet...
Eneste idioten her er han som kjørte i fylla. Bruk tiden uten sertifikat til å få deg noen baller så du klarer å ta voksne og gjennomtenkte valg.
Denne fristen er kun for at retten skal stadfeste at det er grunnlag for beslag mens saken etterforskes. Det er intet krav om at saken skal være ferdig etterforsket etter tre uker.

For øvrig, ikke hør på Taurean. Ikke bare er det meget mulig at registreringsnummeret ditt er notert, det er også ganske fine straffer for å kjøre uten gyldig førerkort.
pledrik, hvem faen gjør ikke dumme ting i fylla? man lærer ikke noe før man har gjort noe!
Sitat av Taurean Vis innlegg
Kjør bil i mellomtida, hvor ofte blir man stoppet av polisen egentlig ... blir du stoppet, si du glemte lommeboka hjemme. Vet ikke om de sjekker alle om de har det eller ikke
Vis hele sitatet...
Jeg har glemt førerkortet mitt tre ganger i løpet av de årene jeg har hatt førerkortet. Den ene gangen hadde jeg ingen annen legitimasjon med, så da ble de med meg hjem for å sjekke førerkortet. De to andre gangene hadde jeg med bankkort, så da gikk det greit, så denne løsningen er ikke å anbefale.
Det er en slik frist politiet har, en kompis mistet lappen her før jul, så jeg søkte litt opp for han på nettet. Husker ikkje hvor mange ukene det var, men det var mer enn 3. Han gikk til poltiet her etter jul, og spurte etter å få førerkorte tilbake, dem hadde vist vært litt vrien på å gi det tilbake, men så hadde han nevt at da måtte han skaffe seg advokat, for han skulle ha det tilbake. Og da hadde dem vist endret mening ganske fort og gitt han midlertidig førerkort.

Han ble tatt for fyllekjøring, og hadde godt over 1 i promille.

EDIT: Dem kan holde førerkorte ditt i 21 dager, men dette forutsetter at du ikkje har samtykket til førerkort beslag. Etter 21 dager, så har du rett til å få tilbake førerkortet, så lenge retten ikkje har gitt dem forlengelse.
Sist endret av 0xFF; 30. mars 2012 kl. 00:32.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av r4nd0m Vis innlegg
pledrik, hvem faen gjør ikke dumme ting i fylla? man lærer ikke noe før man har gjort noe!
Vis hele sitatet...
Mange som gjør dumme ting i fylla, det er også mange som ikke lærer av det.



Har selv blitt stoppet på pocketbike med 0.6 i promille under et utdrikningslag. Fikk 10.000 i bot og 18 mnd utsettelse på førerkortet. Så tviler på at du vil få kjøre bil på lovlig vis med det første.