Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1856
Hei vet det er mange kloke hoder her så tenkte kanskje dette var en grei plass å spørre.
Har en huawei p20 pro som jeg ikke får til å registrere at man sir "ok google til".
Vet ikke om det ikke går an på huawei eller om det er at det ikke går på norsk, kanskje noen her vet?
Eller om det er flere som har P20 pro og det funker på?
Har du forsøkt å si "Hey Google"?
Gå til settings og voice control el noe slikt og sjekk at den er markert. Den kan slåes av.

Ok google detection tror jeg det står på toggel'n.
Sist endret av random67489; 24. november 2018 kl. 15:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du må kanskje aktivere Google assistent først. Aner ikke hvordan dette er på Huawei, men jeg vil tro du finner det du trenger under Google innstillinger - > Søk, assistent og voice.

Forøvrig, er det ikke litt ekkelt å tenke på at noen alltid lytter på det som blir sagt?
Trådstarter
Finner ingen plass den innstillingen som jeg har klart å finne at andre har på sin telefon for å aktivere det, men det kan jo være at det ikke er mulig på huawei telefoner på norsk....

Sprett: Nei tenker ikke så mye over sånt egentlig, hvis noen lytter på meg så synes jeg synd på dem for det er ikke mye interessant de får høre da :P
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Gå til hjemskjermen, sveip mot høyre så du får opp google now-skjermen, trykk på de tre prikkene øverst til høyre og velg settings. Her har du alle innstillinger for Google og google assistant på din p20 pro.