Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3004
Jeg skal motta ca. en halv million kr, og i den anledning tenkte jeg å opprette en ny bankkonto. Jeg har behov for å kunne overføre større beløp inntil en million, og lurer på hvilen bank som da egner seg best å bruke. Foreløpig bruker jeg DNB, men ønsker å se om det finnes andre alternativer. Jeg ser etter en bank man kan overføre penger fra og til en annen konto på et døgn eller mindre.

Jeg har sett på YA, Cultura og Sparebanken Oest, men er usikker på hva jeg bør velge. Noen som har erfaringer med dette?
De fleste banker har en standard overføringsgrense på rundt 300k. Om du skal overføre mer enn dette må du bare be dem i chatten eller per tlf om å skru opp beløpsgrensen. Tror det er lurt å forholde seg til en bank hvor du er "kjent" med nettbanken fra før, hvis det er viktig at overføringen går smuud uten at du skal bekymre deg for å gjøre noe feil... Mener at de fleste overføringer går til noen standardiserte tidspunkter i løpet av dagen, kun virkedager. Så om du legger inn en ordre for overføring klokka 20.00 på kvelden vil ikke denne gå før neste virkedag, men om du legger inn ordren klokka 09.00,12.00,13.00 vil overføringen gå samme dag(om det er virkedag). Du kan høre med banken når disse tidspunktene er da jeg er noe usikker på feks første og siste overføring. Når det gjelder avgifter koster det nada å motta penger. Det er også gratis å sende penger med mindre du gjør det over vipps!