Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 7444
Noen som har peill på noen lovlige rette vegger som det går ann slenge opp en piece eller 5? Mener ikke sånne vertikale kødde vegger på vanntårnet på Eik. Og om det finnes noen, helst innenfor vestfold området?? eller no?

Btw, finnes det lay ups i vestfold?
Fra 2011: Skadeverk eller tagging - møt gatekunstnerne

Det finnes steder i Vestfold der grunneiere tillater graffiti, og det ikke strider mot andre lovverk. Det legger ikke politiet seg opp i, sier Ole Bjørn Sakrisvold, politiinspektør i Vestfold politidistrikt.
Vis hele sitatet...
Si ifra om du finner ut hvor disse lovligveggene er, med kilde på at de er lovlige, så legger jeg dem til oversikten her: Lovlige vegger i Norge - Oversiktskart med kilder
Sist endret av Turbolego; 18. februar 2015 kl. 16:15.
neste ringe han å spørre as..
Sitat av RESpekt Vis innlegg
neste ringe han å spørre as..
Vis hele sitatet...
Kan hende det er en mulighet.

Politiet i vestfold bør ha oversikt over vegger hvor grunneierne har gitt tillatelse til å drive med grafitti, og de blir sikkert glad for at noen ser etter lovlige vegger.
Sist endret av Turbolego; 18. februar 2015 kl. 16:29.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Er veggen på Berg(Tåsen/ullevål) lovlig?
Reinert med beine !
griped's Avatar
Hvis noen er interesserte, så har jeg en festival/fest buss som dere kan utøve kunsten deres på, med forbehold at det ser sånn tålig bra ut.
Sitat av griped Vis innlegg
Hvis noen er interesserte, så har jeg en festival/fest buss som dere kan utøve kunsten deres på, med forbehold at det ser sånn tålig bra ut.
Vis hele sitatet...
You have my attention! Hvor står den?
Norges nye største lovlige vegg åpna i fjor bak et havnelager i Drammen.
Sitat av tetragrammaton Vis innlegg
Norges nye største lovlige vegg åpna i fjor bak et havnelager i Drammen.
Vis hele sitatet...
Adresse?
Dokumentasjon på at den er lovlig?
Reinert med beine !
griped's Avatar
Holder til helt sør i landet
Semi lovlige vegger, eller vegger som er godt bortgjemt (som et fåtall vet om) er mer morro enn en lovligpiece som står noen få timer om man er heldig. Finnes også mange steder i landet der det står togsett på nedlagte og bortgjemte linjer som ikke er i bruk lenger og togene bare har blitt ståede i mange år.
Haugevis av UE steder det er gode malemuligheter overalt i landet, selvom de sære UE'rne ikke liker det, så har de faktisk ikke enrett på noen av disse stedene. Bortgjemte vegger og tuneller som aldri blir brukt, hvertfall store deler av østlandet..i feks Oslo, romerike, ullensaker, nord for mjøsa, lørenskog, skedsmo drammen, lier, kongsberg.. dette er bare noen av det jeg gidder ramse opp, for er ikke så populært å droppe sånne steder på nettet.
ArbeidsledigProletar
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Semi lovlige vegger, eller vegger som er godt bortgjemt (som et fåtall vet om) er mer morro enn en lovligpiece som står noen få timer om man er heldig. Finnes også mange steder i landet der det står togsett på nedlagte og bortgjemte linjer som ikke er i bruk lenger og togene bare har blitt ståede i mange år.
Haugevis av UE steder det er gode malemuligheter overalt i landet, selvom de sære UE'rne ikke liker det, så har de faktisk ikke enrett på noen av disse stedene. Bortgjemte vegger og tuneller som aldri blir brukt, hvertfall store deler av østlandet..i feks Oslo, romerike, ullensaker, nord for mjøsa, lørenskog, skedsmo drammen, lier, kongsberg.. dette er bare noen av det jeg gidder ramse opp, for er ikke så populært å droppe sånne steder på nettet.
Vis hele sitatet...
Graffittidiskusjon er ikke min kopp te. Men her må jeg slenge meg på UErne's side. Greia med disse plassene er jo at de er et sted hvor nesten ingen ferdes, glemte steder. Hvorfor skal disse males ned? Noen av disse plassene har jo en form for verneverdighet, selv om det ikke kastes penger på dem.

I tillegg, hvis ingen drar dit, hva er vitsen med å kaste opp en piece som "aldri" blir sett? Ønsker ikke kunstnere å få kunsten sin sett?

Altså, man ødelegger for UEre og piecen får like mye oppmerksomhet som om du hadde putta den på innsida av en kjellervegg. Heh.
Sist endret av Batabusa; 20. februar 2016 kl. 11:35. Grunn: norsk
Sitat av griped Vis innlegg
Hvis noen er interesserte, så har jeg en festival/fest buss som dere kan utøve kunsten deres på, med forbehold at det ser sånn tålig bra ut.
Vis hele sitatet...
Å man må betale malinga selv også eller?
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Semi lovlige vegger, eller vegger som er godt bortgjemt (som et fåtall vet om) er mer morro enn en lovligpiece som står noen få timer om man er heldig. Finnes også mange steder i landet der det står togsett på nedlagte og bortgjemte linjer som ikke er i bruk lenger og togene bare har blitt ståede i mange år.
Haugevis av UE steder det er gode malemuligheter overalt i landet, selvom de sære UE'rne ikke liker det, så har de faktisk ikke enrett på noen av disse stedene. Bortgjemte vegger og tuneller som aldri blir brukt, hvertfall store deler av østlandet..i feks Oslo, romerike, ullensaker, nord for mjøsa, lørenskog, skedsmo drammen, lier, kongsberg.. dette er bare noen av det jeg gidder ramse opp, for er ikke så populært å droppe sånne steder på nettet.
Vis hele sitatet...
Her tipper jeg du prøver å kaste en brannfakkel eller så er du troll, for dette er bortimot noe av det dummeste jeg har lest tror jeg.

Jeg vet ikke om en eneste urbexer som tror h*n har enerett på et forlatte steder.

Vi utveksler lokasjoner innad i UE-miljøet til de man stoler på bare skal ta bilder, det er da ikke slik at vi er pliktig til å gi deg lokasjon på disse stedene selvom vi ikke eier de.

De fleste har ikke lyst til å gi taggere tilgang til slike steder for å drive hærverk der enkelt og greit fordi de fleste urbexere liker at ting ser urørt ut.

Til TS; syns det er fint at du prøver å finne lovlige vegger og håper du finner en hvor du kan male.

Lykke til
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Adresse?
Dokumentasjon på at den er lovlig?
Vis hele sitatet...
http://www.dt.no/drammen/kultur/dram.../s/5-57-122768

Trur det er Havnegata 13 uten at jeg er helt sikker. Google maps sier iallfall det.

Og en annen ting, drit i å tagg ned UE spots, det er lite vits i det, mange av stedene er egentlig verneverdige og burde få lov til å stå i fred. Graffiti er en del av bybildet ofte, ikke glemte bygg uti skogen.
Sist endret av Ekvivokk; 20. februar 2016 kl. 19:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.