Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 3190
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg har et nytt prosjekt på gang, som heter StrandPost Dått Kåmm.

Hele konseptet er forklart på websiden, men jeg vil gjerne ha litt feedback:

- Er designet dugelig, eller er det helt forjævlig?
- Er dette en kul ide, eller er det bare teit?
- Er dette en tjeneste dere ville brukt?

Og til slutt: er det noen som har forslag til forbedringer til "dumpebrevet":

Tema: Takk for at du mailet meg!

Hei!

Takk for at du sendte meg mail.

Bare tulla.

Dette er en automatisk generert e-post, som du får fordi du sendte e-post til noen som ikke hadde lyst til å bli kontaktet av deg.

"Men hvordan kan dette skje", hører vi deg tenke. Vel. Husker du at du sendte en epost til [noe]@strandpost.com? Vel - det finnes ingen fungerende epostadresser på strandpost.com - all epost som blir sendt til dette domenet får svaret du leser akkurat nå.

"Men hvorfor?"

Det kan det være mange grunner til. Kanskje vedkommende som gav deg adressen bare ville spøke med deg. Kanskje du var innpåsliten, og vedkommende orket ikke å be deg gå din vei. Kanskje de synes kvelden var koselig, men ikke hadde lyst til å treffe deg igjen.

Beklager - og bedre lykke neste gang.

Hilsen Strandpost dått kåmm-teamet.
Vis hele sitatet...
Er brevet for ondskapsfullt? For snillt?

FEEDBACK! FEEDBACK!


Åh, forresten - kult om dere holder urlen innenfor nFF per nå - jeg sier ifra når siten er klar til å brukes for fullt
Hehe, verden har vel egentlig ventet på denne muligheten
Skal definitivt bruke dette så ofte det blir mulighet for det.
Designet funker fett det, men det er det sikkert noen andre enn meg som er bedre kvalifisert til å svare på.

Brevet er akkurat passe ondskapsfult
Kansjke ikke så veldig orginalt?
Tror du nok du kan skru ondskapen på 2-3 hakk til.
Genialt...rett og slett genialt Kommer nok til å bruke den ja...
Syns designet passet bra til innholdet.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av voktern
Kansjke ikke så veldig orginalt?
Vis hele sitatet...
Det har jeg da heller aldri påstått, kjære venn Jeg fikk lov av han som laget papernapkin.net til å lage en Norsk klone.

h
Jeg er så desperat at jeg enda ikke har fått avvist noen.
drtqlt du er goood sharq
Jeg synes egentlig brevet kunne vært enda mer grusomt.
Det eneste jeg ikke likte var den brune farga..
Ellers var den pen :>
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Opprinnelig postet av IvIoyner
Jeg er så desperat at jeg enda ikke har fått avvist noen.
Vis hele sitatet...
Hehe.. Goodie

Passelig slemt brev, og meget easy-on-the-eye side. *sikle*

Er det ikke bedre å avvise noen med: Stikk drittkjerring?
Et flott påfunn, som glatt kan fjerne mange komplikasjoner vedrørende koselige turer på byen.

Hva designet angår så passer det vel godt til konseptet, men det var ikke bemerkelsesverdig pent, skal jeg være helt ærlig. Det er mulig jeg er litt trangsynt hva design angår (:
Så fantastisk bra.
Det eneste som er synd er at man antakeligvis ikke kan lure samme person mer enn én gang.
For ondskapsfullt? Næh.
Snever målgruppe: Modeller og andre estetisk velbeskodde mennesker.

Men du treffer meg veldig godt, skal benytte meg av denne.

Pent design!

Edit: Fikk denne pop-upen; http://home.no.net/papir22/
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
wtf?! Det er jo min side.. Hvordan fikk du opp den popupen Gilgamesj?
Opprinnelig postet av Magisk
wtf?! Det er jo min side.. Hvordan fikk du opp den popupen Gilgamesj?
Vis hele sitatet...
Jeg tror den kom da jeg gikk inn på strandpostdåttkåmm.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Hm.. JaOk. Skjønner ikke noe jeg. Noen andre som får den?
Synes "Bare tulla." så litt veldig teit ut, hvem ville brukt dette i en mail?
Er ihvertfall en setning jeg sjeldent bruker.

Og, jeg synes brevet kunne vært lengre, med flere forklaringer på hvorfor kanskje du ble avvist, og ganske mer ondskapsfult.
"Innkomne brev" og "Om Strandpost" er jo [poteito] og [potato]? Dvs. så og si like?

Edit: Åja, du poster de morsomste mailene på "Innkomne brev"
Sist endret av trigger; 3. september 2004 kl. 20:46.
Jeg tok meg den friheten å skrive en mer realistisk epost.
Hei!

Takk for at du sendte meg mail.

Neida. Dette er selvsagt bare tull.

Dette er en automatisk generert e-post, som du får fordi du sendte e-post til noen som ikke hadde lyst til å bli kontaktet av deg.

"Men hvordan kan dette skje", hører vi deg tenke. Vel. Husker du at du sendte en epost til [noe]@strandpost.com? Vel - det finnes ingen fungerende epostadresser på strandpost.com - all epost som blir sendt til dette domenet får svaret du leser akkurat nå.

"Men hvorfor? Må jeg være alene i enda en uke?"

Det kan det være mange grunner til. Kanskje vedkommende som gav deg adressen bare ville spøke med deg. Kanskje du var innpåsliten, og vedkommende orket ikke å be deg gå din vei. Kanskje de synes kvelden var koselig, men ikke hadde lyst til å treffe deg igjen. Og kanskje de bare har forstått at du ikke er verdt karbonen du er laget av. Du er en diffus sammensetning av organer og idioti, og ett av de få tilfellene hvor alle grunnstoffene som utgjør en person faktisk er mer verdt enn selve personen. Og tro meg, det er ikke mye penger vi snakker om her. Føler du en trishet som svulmer opp på innsiden av magesekken din? Alle de vonde følelsene du stenger inne hver gang du avvises kommer tilbake, og nå må du kjempe for å undertrykke dem igjen? Akkurat. Det er på tide å innse det - du er faktisk dritt. Janteloven gjelder kanskje på barneskolen, men i den virkelige verden er det markedskreftene som gjelder - vil ingen ha deg, så er du alene. (Her bør man putte inn en link til alt.suicide.holiday-nyhetsgruppen sin FAQ på hvordan man tar sitt eget liv)

Beklager - og bedre lykke neste gang (hvis du overlever overdosen av melatonin that is.)

Håper du forstår at de ler med deg. Strandpost dått kåmm-teamet.
Og edit; Benson synes man skal legge med goatse i eposten.
Vis hele sitatet...
Og til de som føler seg merkverdig truffet av denne posten - eh, don't quit your day job.
God ide, men tviler på at jeg får brukt den selv. tror ikke jeg får den i trynet selv.

design messig var vel siden helt ok, ikke noe positivt eller negativt å peke på egentlig.

bedre en orginalen syns jeg i alle fall, orginalsiden var rotete syns jeg... denne var oversiktlig og fin!
Opprinnelig postet av Gilgamesj
Snever målgruppe: Modeller og andre estetisk velbeskodde mennesker.

Men du treffer meg veldig godt, skal benytte meg av denne.

Pent design!

Edit: Fikk denne pop-upen; http://home.no.net/papir22/
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig kom du nok borti WWW-knappen under nicket til personen med sida, slik at den ble åpnet.
brevet må være mye ondere..

"bare kødda" passer seg kanskje mer enn "bare tulla"

jeg føler brevet burde være slik: "Du er stygg og jeg hater deg."
very impotent freak
Delusional's Avatar
Fin ide, stygt design.
Dette er ikke flaming, eller søppelnerdtendeser (eller?), men rett og slett en hjelpende hånd. Enkel og grei design - ikke noe å hoppe i taket for. Hadde jeg vært en av de vakre modellvennene deres, ville jeg brukt denne tjenesten hver dag. En ting til - har dere brukt google til å oversette teksten fra engelsk til norsk? :-S

(..) har fått en epost fra en @strandpost.com adresse
Vis hele sitatet...
@strandpost.com-adresse

istedet for
Vis hele sitatet...
istedenfor el. i stedet for

strandpost epostadresse
Vis hele sitatet...
strandpost-e-postadresse

idag
Vis hele sitatet...
i dag

Hadde større sans for IvIoyner sin tekst. Uansett, stå på karer - verdens vakre modeller er nok fornøyd nå.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Martin
har dere brukt google til å oversette teksten fra engelsk til norsk?
Vis hele sitatet...
*ler* Nei, i grunn ikke, men jeg skrev den klokken 6 om morgenen, mens jeg var ikke-edru. :P

Haje
SharQ, dette er mildt sagt en genial ide..
Den kommer til å bli brukt av meg når jeg er i passende alder (fåreløpig bare 14, så ikke SÅ veldig mye ute på sjekkern... bare lever liet ^_^)..

Diggbart, og relativt greit design også..
det er jo strandpost dått kåmm
Bra konsep. Designet så litt ut som en halvveis template side. Dette sier jeg pga. fargene jeg kjenner igjen fra en PP gradient. Det er bare noe jeg føler. Var for lys og hvit.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
PP gradient? Hva er PP?

Litt stilig at du synes det var template - fargene er basert på bildet i headeren (som jeg selv har tatt), og resten er kodet i php / dreamweaver fra scratch.

h
nydelig SharQ! men burde vært mye ondere som; hei! du jeg hater deg! det gjør sikkert den personen som har bedt oss sende dene eposten!


avslutt eventuelt med ; måtte du brenne i helvete for alltid

eller.no
jeg synes du burde gå for ivioyner sitt svar, dog uten selvmord og goatse.

hottub er kanskje mer passende i denne sammenheng?
Opprinnelig postet av CrazyWeb
jeg synes du burde gå for ivioyner sitt svar, dog uten selvmord og goatse.
Vis hele sitatet...
Et puff i riktig retning har aldri skadet noen*






*Ingen av betydning iallefall.
Opprinnelig postet av SharQ
*ler* Nei, i grunn ikke, men jeg skrev den klokken 6 om morgenen, mens jeg var ikke-edru. :P
Vis hele sitatet...
Mens du var drita heter det vel på godt norsk

Flott side. Minimalistisk og oversiktlig. Ville kanskje gått for no litt mer "fresjt" om det var meg som stod for den siden.
Hvorfor valgte du "Strandpost" forresten? Har det en spesiell betydning, eller var det det eneste navnet dere kom på som ikke høres ut som en rejection mail-adresse?
Jeg har også lurt litt på bakgrunnen til det noe rare domenet Strandpost. Kanskje han bare fant et søtt bilde han hadde tatt, og bygde videre fra det?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Du tenker vel på tubgirl Men ivi's svar uten goatse og selvmord er jo essensielt mitt svar!
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Digital Hybrid
Hvorfor valgte du "Strandpost" forresten? Har det en spesiell betydning, eller var det det eneste navnet dere kom på som ikke høres ut som en rejection mail-adresse?
Vis hele sitatet...
10 poeng!

Jeg ville ha en adresse som var:

- norsk domenenavn, men uten æøå
- dått kåmm
- høres ut som en "hotmail" type greie
- høres ut som en mulig epostadresse
- er lett å huske.

Strandpost var den første jeg fant som passet til kriteriene. Og dersom hele prosjektet går til helvete, så er det likevel et stilig domene å ha

h
Noe slo meg, om enn ikke så veldig hardt: Målgruppa di (modeller/flotte kvinnemennesker) kommer aldri til å benytte seg av tilbudet ditt, da de antagelig ikke er spesielt ihuga pc-brukere.

Og gutter gidder i alle fall ikke å bruke strandpost, vi tar som regel det vi kan få.

Hvor mange brukere/vakre kvinner hadde du i tankene?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Vettaf.. Synes det er en stilig ide.

Og snakk for deg selv, kjære, jeg vet om mange gutter som ikke tar hva som helst.

H
jeg tror egentlig denne kan bli finfin hvis noen ellers også spør etter msnadressen, man svarer strandpost.com, sier at jeg er sjeldent på, så send meg heller en mail, og der har man fiksa biffen.
"Å bli strandet" - forlatt eller fanget. Det duger jo det også, som dobbeltbetydning.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Ooh. Der ser dere. Det hadde jeg jo ikke engang tenkt på. Ivi is teh clever.
Du er så dyp at du selv ikke forstår det. Vurdert forslaget mitt til brev? Kan alltids renskrive det litt. :P
Strandpost - Strandet post - Dumpet post.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av IvIoyner
Du er så dyp at du selv ikke forstår det. Vurdert forslaget mitt til brev? Kan alltids renskrive det litt. :P
Vis hele sitatet...
Jeg har vurdert det, men det var jo faktisk ikke så stor forskjell fra det vi hadde. Dessuten tror jeg ikke det er noe poeng i å bli *for* ond heller - det er jo fullt mulig at noen faktisk gir ut denne adressen på seriøst, og det er ikke kult å bli utsatt for noe slikt. Målet er ikke å drive folk til selvmord heller...

Uansett: STRANDPOST ER OFFISIELT ÅPNET! ... og domenet kan spres og brukes så mye man orker.

Takk for all hjelp og tips osv!
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Syns det var lite nødvendig å stjele/låne idéen fra papernapkin.

Selv om du fikk lov...
Opprinnelig postet av KaldBlod
Syns det var lite nødvendig å stjele/låne idéen fra papernapkin.

Selv om du fikk lov...
Vis hele sitatet...
lest dette?

Noen måneder siden startet en kar ved navn Josh (en venn av en venn) et liknende prosjekt, men i form av en webside kalt papernapkin.net. Ideen var essensielt den samme som the reject line, sånn bortsett fra at dette er en webside som sender rejection emails istedet.


Josh ville ha noen til å lage fremmedspråklige versjoner av papernapkin, og siden vi likevel har alt for mye tid å sløse bort, tenkte vi det ville være en stilig ide. Noen timer senere, og denne siden var registrert og på nettet.
Vis hele sitatet...
Ergo. Josh, fyren bak papernapkin oppfordret Haje til å lage strandpost. Dessuten er ikke alle nordmenn sterke i engelsk og da er det hendig med en norsk versjon. so THERE!
genial sak, godt vi fikk den på norsk

well done SharQ!
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Digital Hybrid: eh, ja! Som om jeg skulle sagt det selv :P

h
Som alle andre har sagt: Skru opp på ondhetsfaktoren.

Gjerne si noe slikt som at "Kort sagt betyr dette at du ikke skal kontakte personen du fikk adressen av, noensinne!"
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Opprinnelig postet av Digital Hybrid
lest dette?
Ergo. Josh, fyren bak papernapkin oppfordret Haje til å lage strandpost. Dessuten er ikke alle nordmenn sterke i engelsk og da er det hendig med en norsk versjon. so THERE!
Vis hele sitatet...
Har lest det. Syns ikke det hjalp noe særlig. :P

Hva med å iallefall _videreutvikle_ systemet, ikke bare kopiere det? Blir litt for kjedelig.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
Jeg videreutvikler mer enn gjerne: om du har et forslag til hvordan dette kan gjøres så hiver jeg meg over PHP-koden som trengs på et blunk.

h