Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 9688
Hey, jeg og noen venner har i det siste solgt og kjøpt mye hasj.
Jeg begynte med og kjøpe 10 G, som solgte videre og det har bare blitt mere og mer, men mens jeg solgte det prøvde jeg aldri og røyke det, så en dag hadde jeg snut etter meg og fant ut det ikke var en smart ide og deale hasj.

Så jeg satt der med 4 G, som jeg bestemte og røyke.
Men den førsten jointen jeg røyka, var som og røyke vannlig tobakk.

2 dager etter røyka jeg 2 G på fest, da fikk jeg absitienser og begynte og fryse og klikke.

Slike episoder har det alltid vært.
Men vennene mine blir skikkelig steine.

Hva er det jeg gjør galt?
Vi røyker brunt foresten.
De fleste kjenner ikke rusen noe godt de 2-3 første gangene man røyker.
Og 2g hasj, når det er 2. gang du prøver?

tror du kan prøve med 1/4 del.
Hmm, du dealer et produkt du selv ikke klarer å bruke? Litt sketchy...

Som sagt av sum_user er det vanlig å ikke bli fjern de første gangene. Men, om du virkelig har klart å få i deg flere gram hasj er det virkelig et under om du ikke har blitt fjern!
Eclipse: "Don't get high on your own supply"
Hørt det før?
Viss du ikke har røyka før er det ikke sikker du ble sikkelig stein?
eller så har du deala skikkelig dårlige greier my friend..
hmm..
syntes nesten 2g med hasj høres litt over det vanelige for 2.gang:P

har ikke prøvd det før, men har hørt mye av folk om hasj og har lært mye om det..
Sitat av MartinGoesWIld Vis innlegg
Hey, jeg og noen venner har i det siste solgt og kjøpt mye hasj.
Jeg begynte med og kjøpe 10 G, som solgte videre og det har bare blitt mere og mer, men mens jeg solgte det prøvde jeg aldri og røyke det, så en dag hadde jeg snut etter meg og fant ut det ikke var en smart ide og deale hasj.

Så jeg satt der med 4 G, som jeg bestemte og røyke.
Men den førsten jointen jeg røyka, var som og røyke vannlig tobakk.

2 dager etter røyka jeg 2 G på fest, da fikk jeg absitienser og begynte og fryse og klikke.
Vis hele sitatet...
Du fikk nok ikke abstinenser etter å ha røyket to gram hasj, kamerat.

Det kan godt være du er over gjennomsnittlig tolerant. Jeg har en kamerat som røyket hasj daglig i over et halvt år før han merket noe til det. I dag blir han like stein som alle andre når han tar seg en blås.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Sitat av MartinGoesWIld Vis innlegg
2 dager etter røyka jeg 2 G på fest, da fikk jeg absitienser og begynte og fryse og klikke.
Vis hele sitatet...
Når du sier på fest, mener du at du var full når du røyka? Det er mange som synes det er ubehagelig å drikke og røyke samtidig, kanskje det var det du oppfattet som "abstinenser/fryse/klikke"

Sitat av MartinGoesWIld Vis innlegg
Slike episoder har det alltid vært.
Vis hele sitatet...
Mener du at du har prøvd flere ganger uten effekt?

Prøv å røyk annen hasj, eventuelt noe grønt og sjekk om det gir noen effekt.
Kanskje du har mekka det feil?
Neinei.
Dette er ikke mekka feil.

Jeg har bare prøvd med brunt, røyka litt istad, skjer ikke no.
Jeg begyner og tro jeg er unormal.


Jeg har kun prøvd brunt, har ikke prøvd grønt. Men kan prøve det en annen gang.
Men seriørst, er vel 4-5 gangen. Mye må jeg ha? ^^
kanskje du bare har ræva shit, eller suger til å mekke men tror du kan mekke
Neinei, alle sier shiten er bra.

Standard ++
Har prøvd bong og vannlig rullings, men ingen ting funker liksom.
Mekk opp 0.5 i 1 sig, og trekk fra pipe. Bruk gjerne 30 min på å trekke det, litt pauser imellom skader ikke. Du burde merke noe etter hvert, hvis ikke så suger shiten din rett og slett. Får du "abstinenser" osv igjen, så legg hasjen på hylla, det er nok ikke noe for deg.
Hvis du drakk og røyka den kvelden, er nok det grunnen. De fleste røykere jeg kjenner blir rimelig fucka av å blande dette, det blir jeg og. Svimmel, klarer ikke gå, og sovner saklig fort.

OT: Hvorfor skal du begynne? Kom deg heller ut av miljøet, finn noe annet å bruk tiden på? Trenger du penger, søker du jobb på Rema.
Vær så snill å ikke undervurder hasj, selvom folk er glad i å si at det er latterlig ufarlig.
Sist endret av enanthate; 27. november 2008 kl. 22:51.
Ja, jeg drakk og røyka samtidi.
Ble veldig rar og begynte og fryse og bli trøtt.

Prophet, Penger har jeg nok av
MartinGoesWIld: Det at du drakk og røyka er en stor tabbe. Men nå har du sikkert lært. Mye det samme skjedde med meg. Det var en av de første gangen jeg røyka hasj (brunt) og vi var på fest. Etter ei stund satt jeg i sofaen og skalv/frøs. Plutselig ble det varmt, så ble det kaldt. Helt underlig, men ubehagelig følelse. Har lært leksa mi.

Etter å ha røyke en del lærer du hvordan du skal håndtere effekten og du kommer til å ha mye glede av cannabis. Lykke til!
Sitat av Clr Vis innlegg
Etter ei stund satt jeg i sofaen og skalv/frøs. Plutselig ble det varmt, så ble det kaldt. Helt underlig, men ubehagelig følelse. Har lært leksa mi.
Vis hele sitatet...
Den der med varmt/kaldt har jeg hatt før også! Drakk ikke tho, spiste

Kan bekrefte at det er ubehaglig.
Det er sykt ubehaglig.
Men jeg skal teste ut litt forsjellig jeg
Hvis du ikke har prøvd det ennå så vil jeg jo selvfølgelig anbefale å sitte en gjeng hjemme og røyke til sola står opp. Se på litt film og høre på psycedelic musikk. Bare chille... Da får du nok en fin god rus.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Jeg har en kamerat som røyket hasj daglig i over et halvt år før han merket noe til det.
Vis hele sitatet...
hvorfor i all verden gjorde han det?
Sitat av Fudge Vis innlegg
hvorfor i all verden gjorde han det?
Vis hele sitatet...
Den der stussa jeg litt på og. Om jeg ikke hadde merka noe, hadde jeg ikke fortsatt å røyke?

Bruke masse penger på stæsj i et halvt år, uten å vite at man noen gang kommer til å merke noe som helst?
jeg fikk ingen nevneverdig rus av cannabis før jeg røyka grønt
Hvis du ikke får noe effekt av å røyke det kan du jo prøve å spise det.
Transe, satt nettop og leste en hasj brownise guide
Tenkte og spise med et par venner, blander sånn 2 G og hakker det opp og putter det i smørret, tror det er sånn, hehe.
Jeg selv synes det blir litt mye styr med brownies, jeg pleier å lage kakao. Det holder vanligvis med et halv gram per person når man skal spise det
Sitat av Fudge Vis innlegg
hvorfor i all verden gjorde han det?
Vis hele sitatet...
Fordi han holdt fast på håpet om en gang å merke noe til det.
imponerende pågangsmot.

Transe; kan du dele med oss hvordan du lager kakaoen din? bør man ikke løse opp hasjen i smør før man spiser det? ser ikke for meg smør som en veldig god ingrediens i kakao.
Man kjøper vanlig kakao i butikken, ikke sånn hurtig greier. Man koker opp melk (helst H melk) og blander hasjen med det. Når hasjen har løst seg opp i melken er det bare å følge anvisningen på pakken.
MartinGoesWIld,

jeg hadde samme problemet som deg. Fikk ikke noe effekt av noenting.
Jeg og en kompis bestemte oss for å kjøpe en liten vanntobakkspipe, og fy faen som det hjalp! Nå kunne jeg aldri tenke meg å paffe på noen annen måte.
i starten av hasjkarrireren anbefaler jeg piper
Første gang jeg røkte (Pot-joint) fikk jeg absolutt ingen merkbar effekt. Men andre gangen så røykte jeg hasj fra en flaskebong og ble sugd ned mot bakken. Følte meg slapp og sløv og alt gikk sakte. Følte ikke det som en "God-rus", men heller som en irriterende bi-virkning. Men tilslutt 4-5gang kanskje, så begynte jeg og forstå meg mere på cannabisrusen, og nå elsker jeg det (kanskje litt for mye).

Ser noen gir tips om koslig kompis kveld med film og snacks.. Hvis ikke dette hjelper noe serlig på deg, så prøv ut hva jeg elsker og gjøre når jeg er hiiiigh as the skyyy. Legg inn mange gode favoritt låter på mp3spillern din. Røyk 1-2 bongtrekk før du går hjemmefra. Plugg i ørepluggene og bare gå deg en lang tur. Så får du tid til og tenke for deg selv, og bare nyte den gode deilige flyten av musikk som strømmer inn ørene dine. Eller røyk en joint mens du går
Jeg har aldri vært så stein som første gang jeg røyket. Tipper jeg og kompisen min delte et halvt gram hver på en flaskebong med sølvpapir. Han var også vakent rusa etterpå.
Sitat av puffman Vis innlegg
Legg inn mange gode favoritt låter på mp3spillern din. Røyk 1-2 bongtrekk før du går hjemmefra. Plugg i ørepluggene og bare gå deg en lang tur. Så får du tid til og tenke for deg selv, og bare nyte den gode deilige flyten av musikk som strømmer inn ørene dine. Eller røyk en joint mens du går
Vis hele sitatet...
veldig enig. jeg får mest ut av rusen hvis jeg går en tur. enten alene med musikk, eller bare med en god venn. men det er greit om det er sent eller et sted hvor ikke folk pleier å være. selv pleide jeg å gå mye rundt på natten i en lite by jeg bodde i før. få som var ute sent og de var ikke veldig interisert i å bry seg om annet en det de dreiv med, så det var deilig. mye morsommere når ting rundt deg forandrer seg, mye artig å få øye på og snakke om da.
Sitat av Fudge Vis innlegg
veldig enig. jeg får mest ut av rusen hvis jeg går en tur. enten alene med musikk, eller bare med en god venn. men det er greit om det er sent eller et sted hvor ikke folk pleier å være. selv pleide jeg å gå mye rundt på natten i en lite by jeg bodde i før. få som var ute sent og de var ikke veldig interisert i å bry seg om annet en det de dreiv med, så det var deilig. mye morsommere når ting rundt deg forandrer seg, mye artig å få øye på og snakke om da.
Vis hele sitatet...
Jess, nettopp. Blir fort litt for passivt og sitte stuck i sofaen mens man ser på tv og pemper i seg potetgull og godteri. Plasser jeg anbefaler: Skog, fjell med god utsikt, natur- vekk fra eksosen, bilene, bråket og kunstig lys! Det og gå i mørket kan være like facinerende, om ikke mer, enn og gå i dagslys. Prøv og følg en sti opp på fjellet i mørket, så nyter du bare stjernehimmeln eller utsikta.
Prima sted å være når man er ruset på hasj og diverse psykadelika; Alene foran pcn!
Sitat av Deci Vis innlegg
Prima sted å være når man er ruset på hasj og diverse psykadelika; Alene foran pcn!
Vis hele sitatet...
Nja... Mener du virkelig det?
1 sigg og en halvgrammer på pipe =/ ?
Det burde du hvertfall ikke Får nikkosjokk istedenfor da bare ikke rart man begynner å fryse osv. da
Mekk deg en liten joint, ca en halv sigg og 0,5(siden du har røyket 2gram uten å merke noe burde du kansje bruke 0,5). Hvis du har bobble kan du bruke litt over en halv sigg, med heve holder det med en halv. Røyk den jointen alene og hold alle trekka så lenge inne du bare klarer så skal det funke ganske så bra serru
Hvis du ikke blir fjern nå, skal du få et nytt tips =p
Sitat av MartinGoesWIld Vis innlegg
Prophet, Penger har jeg nok av
Vis hele sitatet...
Men hvorfor skal du deale og være med på å gjøre det tilgjengelig for folk som ikke har godt av det? er ganske sikker på at rundt 2-3/5 kjøpere er loka i hodet og trenger det for å ha det kult i en ellers kjip hverdag. Siden du har greit med penger kan du heller finne en å kjøpe av og fortsette leken med din egen kropp istedenfor å la det gå utover andre.
Sist endret av Tensor; 1. desember 2008 kl. 15:04.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Fordi han holdt fast på håpet om en gang å merke noe til det.
Vis hele sitatet...
Kanskje han skulle vurdert å bytte dealer om han fikk null funk i 1\2 år :P
Du sløser penger på å røyke mye om gangen de første 3 gangene, du burde bare chille med mindre doser. Røyk 0,5g noen ganger spredt på noen dager, så vil du trolig kjenne noe. Hvis det ikke funker så bra når du røyker spiff, røyk det på en bong, det går nesten rett opp og du får mer effekt.
Sitat av puffman Vis innlegg
Nja... Mener du virkelig det?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg mener faktisk det Men det er min mening. På andre stimulanter som amfetamin så er det best å være med andre mennesker, men ellers synes jeg man får mest ut av rusen med headsett plantet på huet og man sitter i pcstolen. Jeg er en ganske rolig kar, kanskje derfor.
Sitat av Fudge Vis innlegg
veldig enig. jeg får mest ut av rusen hvis jeg går en tur. enten alene med musikk, eller bare med en god venn. men det er greit om det er sent eller et sted hvor ikke folk pleier å være. selv pleide jeg å gå mye rundt på natten i en lite by jeg bodde i før. få som var ute sent og de var ikke veldig interisert i å bry seg om annet en det de dreiv med, så det var deilig. mye morsommere når ting rundt deg forandrer seg, mye artig å få øye på og snakke om da.
Vis hele sitatet...
Veldig enig i detta.
Digger å gå rundt i skogen mens jeg er høy. Eller jogge med mp3spiller.
Sitat av snixz Vis innlegg
Veldig enig i detta.
Digger å gå rundt i skogen mens jeg er høy. Eller jogge med mp3spiller.
Vis hele sitatet...
jeg syns d er best å sitte for meg selv og høre på musikk når jeg røyker.. ingen som jeg trenger å være sosial med, bare sitte å stirre ut i lufta å tenke artige tanker;p
Hvor "gode" er egentlig dine mekke egenskaper? Brenner du tobakken til pulver og blander det inn skikkelig eller legger du bare klumper rundt omkring?
Om du ikke blir stein på en hel sigarett + rundt 0,6 gram i vannbong må du ha dårlig shit. Jeg skal sta og ha meg et skikkelig bong trekk nå.

Selv elsker jeg å sitte helt alene foran pc'n men det er alltid jævligt kjækt å dele bongen og en skikkelig dårlig samtale med en stein kompis.
Om du (trådstarter) ikke blir stein når du røyker, og aldri har blitt det, så har du kanskje et problem med hvordan du inhalerer røyken?
Husker første gangen jeg blei dritskakk, var vel tredje/fjerde gangen jeg røyka..Men den første gangen jeg røyka blei jeg ikke noe særli i formen, shøl om jeg satt og trakk bøtte i en times tid.. Hmm..
Det er en myte at man trenger en spesiell teknikk for å bli rusa på cannabisrøyk. Så lenge hasjen/poten er noenlunde potent, og du faktisk inhalerer, vil du bli påvirket selv om du ikke holder det inne lenge, trekker flere trekk pr. "drag", o.l.

Det at cannabis ofte ikke funker første gangen(e) er derimot godt dokumentert.
Sist endret av xtapolapocetl; 2. desember 2008 kl. 19:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av sunnymatika Vis innlegg
Men den første gangen jeg røyka blei jeg ikke noe særli i formen, shøl om jeg satt og trakk bøtte i en times tid.. Hmm..
Vis hele sitatet...
Dette er jo et kjent fenomen og er nevnt minst en gang, om ikke flere, allerede i tråden.

Til OP: Mitt tips er å si til en kompis at han ikke skal le av deg, og be om en nøyaktig beskrivelse at hvordan det skal gjøres. Jeg gjorde akkurat dét både den første gangen jeg fikk smake sigarett og første gangen jeg røyka hasj (bong, hvis det har noe med saken å gjøre). Jeg hosta og harka begge gangene og følte at det ikke kunne være rett, men da jeg spurte en kompis forklarte han meg akkurat hvordan det skulle føles når jeg trakk inn røyk. Det samme gjelder vel for mekking, men der fant jeg en fin guide her på freakforum som hjalp meg igang og derfra gjorde øvelse mester.

Også kan jeg jo komme med et innspill til hva det er best å gjøre når man er stein-debatten; jeg for min del har nesten aldri opplevd noe så fint som da jeg en dag i sommer tok med et par jointer og gikk til en liten skog noen hundre meter unna der jeg bodde, la meg ned på en slette midt i skogen og skrudde av mp3-spilleren. Å bare ligge der og se opp i himmelen var helt fantastisk og en nytelse jeg unner hvem som helst.
Alternativ to må være cola, snacks, snus og psykedelisk/progressiv rock.
Sist endret av Mr. Meow; 2. desember 2008 kl. 20:08.
Sitat av Graapho Vis innlegg
Også kan jeg jo komme med et innspill til hva det er best å gjøre når man er stein-debatten; jeg for min del har nesten aldri opplevd noe så fint som da jeg en dag i sommer tok med et par jointer og gikk til en liten skog noen hundre meter unna der jeg bodde, la meg ned på en slette midt i skogen og skrudde av mp3-spilleren. Å bare ligge der og se opp i himmelen var helt fantastisk og en nytelse jeg unner hvem som helst.
Alternativ to må være cola, snacks, snus og psykedelisk/progressiv rock.
Vis hele sitatet...
Yes, det er noe med den blandingen av hasj og skog. Klart det er digg å sitte hjemme og trekke og slappe av foran pc'en(som definitivt er alternativ 2), men trives svært godt i skogen når jeg er skev. Roe helt ned med Infected, mais'er og avis, og en stubbe å sitte på er herlig. Anbefales til de som ikke har prøvd det!
Det høres merkelig ut at det ikke funker. Tror du kanskje trekker feil. Hvis du røyker joint, så må du åpne munnen og trekke luft inn etter du har trekt fra jointen. Ellers poffer du bare. Du trekker først bare røyken i munnen, og så røyken videre ned. Munnen blir en slags chok. Røyker du pipe burde du få røyken rett og dypt ned i lungene, pass på å ikke trekk med pipe.
B-boy1, det der høres bare dumt ut. Han dealer shit, og sier han har peiling på mekking/etc, tror han vet ossen han puster det inn.
Som sagt før her så teller ikke det så mye at det vil ha noe å si, grunnen til at hasj ikke funker på trådstarter har tvilsomt noe med hvordan han trekker ned røyken å gjøre.

Trådstarter: Har du prøvd mer? Post gjerne, er spent på resultater
Jeg ble ikke rusa før 3. eller 4. gangen jeg røyka, før det kunne jeg sitte og røyke godt over 1 gram i løpet av kvelden uten å merke noe som helst. Trenger ikke være teknikken det står på, men etter min erfaring er det mye lettere å få maks utbytte hvis man er noenlunde vant til å puste inn røyk av noe slag, så man slipper å kjempe mot refleksen til å hoste/brekke seg.