Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3549
Hei.

Så et klipp på YouTube, der en pakker inn trikomene/krystallene i bakepapir, for så og stryke med vanlig strykejern på hver av sidene et antall ganger. Resultatet ble noe som lignet på hasj. Kan noen fortelle meg om det kan gjøres med plantematerialet også? Og isåfall, hvordan man kan få pulverisert det? Har grinder og kniv, men det er ikke nok.

Er forøvrig i et land der bønne er ekstremt sjeldent, så fikk lyst til og prøve å lage noe. Men metoden må være lettvint slik situasjonen er nå.

Over.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nei.

Det som skjer i videoen du ser er at rene trikomer (dråper med virkestoffet på fra planten), smelter sammen pga trykket og varmen og blir til hasj, det er slik hasjen lages med litt varierende teknikk.

Med plantematerialet er det beste å separere trikomene fra plantematerialet (plantematerialet har mye cellulose og slikt som du helst ikke burde røyke). Det letteste er å ta frem ei bøtte, fyll den halveis med kaldt vann, og så hell i endel isbiter. Poenget er å gjøre det så kaldt at trikomene "knekker" fra plantematerialet.

Til denne prosessen trenger man noe å filtrere ting med, det finnes egne spesialposer med forskjellige filter (se her), men en osteklut eller et dørslag kan brukes til å fiske ut plantematerialet fra vannet.
Man legger altså plantematerialet i vannet og bruker en visp e.l. til å røre rundt med, dette hjelper på å få trikomene til å separere seg fra plantene. Dette gjør man i ca 20-30 minutter.
Fjern så plantematerialet, du vil sitte igjen med noe gulbrunt vann, og her må du ha noe finere filter for å separere trikomene ut, eller du kan la alt synke til bunnen og sakte helle av vann fra toppen, eventuellt bruke hevert trikset med en slange og sakte fjern vannet uten å forstyrre det for mye: Sedimentet i bunnen kan så legges ut over noe som tåler vann og slitasje (husk, denne lyse guggen er rene trikomer, når de tørker blir alt klissete og du må kunne skrape av denne guggen uten å rive med deg noe annet).

Du vil sitte igjen med noe som ligner på dette. Og det vil ta et par dager før det er tørkt nok til å kunne røykes.
Sist endret av Dodecha; 21. desember 2015 kl. 18:09. Grunn: skrivefeil
Sitat av wackwrack Vis innlegg
Hei.

Så et klipp på YouTube, der en pakker inn trikomene/krystallene i bakepapir, for så og stryke med vanlig strykejern på hver av sidene et antall ganger. Resultatet ble noe som lignet på hasj. Kan noen fortelle meg om det kan gjøres med plantematerialet også? Og isåfall, hvordan man kan få pulverisert det? Har grinder og kniv, men det er ikke nok.

Er forøvrig i et land der bønne er ekstremt sjeldent, så fikk lyst til og prøve å lage noe. Men metoden må være lettvint slik situasjonen er nå.

Over.
Vis hele sitatet...
Nei, du kan ikke lage "hasj" av plantemateriale. Det du derimot kan gjøre, er å skille trichomene fra plantene/marijuananen du har for så og lage hasj av pulveret du sitter igjen med.

Nå vet jeg ikke om dette nødvendigvis er den beste videoen, men her ser du i alle fall én av utallige fremgangsmåter. Hvis du er ute etter hasj av en mørkere type så må du varme og kna hasjen en stund, dette gjør at den oksideres og får annen farge, smak og konsistens.

---

Ser du kom meg i forkjøpet Dodecha!
Sist endret av Tihi; 20. desember 2015 kl. 16:41.
Digital nomade
trippy's Avatar
Man kan absolutt lage hasj/olje ved å varme plantemateriale, det kalles "rosin". Rosin smaker helt fantastisk og det er kjempe lett å lage, fullstendig guide på hvordan man kan lage det her: https://www.alchimiaweb.com/blogen/rosin-hash/
Sist endret av trippy; 20. desember 2015 kl. 17:40.
Trippy: Dry Sift er da ikke plantemateriale? Med plantemateriale menes vel stilker og hele sulamitten? Dry Sift er kun krystaller og trikomer fra buden, men ja flisespikkeri :P
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av 420master Vis innlegg
Trippy: Dry Sift er da ikke plantemateriale? Med plantemateriale menes vel stilker og hele sulamitten? Dry Sift er kun krystaller og trikomer fra buden, men ja flisespikkeri :P
Vis hele sitatet...
Jeg snakker ikke om dry sift? OP spurte om det var mulig å lage olje med strykejern av plantemateriale, noe det er Kanskje jeg missforstod spørsmålet
Det Dodecha snakker om, er hvordan man lager hasj på vanlig måte.
Tror wackwrack mener det som trippy linker til. Og det fungerer helt utmerket. Det blir som olje/wax.
Super enkelt, og kjempesmak/effekt.
Sitat av trippy Vis innlegg
Jeg snakker ikke om dry sift? OP spurte om det var mulig å lage olje med strykejern av plantemateriale, noe det er Kanskje jeg missforstod spørsmålet
Vis hele sitatet...
videoen de viste til i artikkelen er en kar jeg har sett på litt før: https://www.youtube.com/watch?v=IK6mctZ1Mp8

Dry Sift kan du høre mer om her: https://www.youtube.com/watch?v=6XhDwxQwaGU

Dry Sift er da ikke hele planta, men kun det fineste av det fine, mulig jeg misforstår da jeg trodde ikke det var mulig å bruke hele planta
Sist endret av 420master; 20. desember 2015 kl. 22:38.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av OoM Vis innlegg
Det Dodecha snakker om, er hvordan man lager hasj på vanlig måte.
Tror wackwrack mener det som trippy linker til. Og det fungerer helt utmerket. Det blir som olje/wax.
Super enkelt, og kjempesmak/effekt.
Vis hele sitatet...
Nja, det er en av metodene som brukes av de som dyrker i urbane strøk, også kjent som Ice-o-lator metoden.
Den vanligste måten hasj lages på er vel metodene i marocco o.l. der de gjør det med tørt plantemateriale og slår trikomene av plantematerialet: som vist her.
Takk for svar.

Da betyr det at man kan utvinne ekstrakt med buds og strykejern. Og forstår jeg det rett, at budsene skal være hele, eller bør man grinde og eller pulverisere det?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av wackwrack Vis innlegg
Takk for svar.

Da betyr det at man kan utvinne ekstrakt med buds og strykejern. Og forstår jeg det rett, at budsene skal være hele, eller bør man grinde og eller pulverisere det?
Vis hele sitatet...
Om det er Trippy sin metode så skal du ikke grinde bud'en, man ser jo en hel bud i bildene også:
Fold a piece of parchment paper or Slick Sheet paper and insert the bud in the center of the paper, wrapping the plant matter with it.

Next, pre-heat the hair straightener; we made our first test at 160ºC (320ºF). Once it reaches the selected temperature, gently place the wrapped bud between both plates and apply strong pressure for a few seconds (2-5).
Vis hele sitatet...