Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1995
Dette skulle vel egentlig ha være postet i tolltråden, men den er stengt inntil videre, så må bare ta det sånn her.

Etter å ha sjekket over narkotika-, doping- og urtelista har jeg ikke klart å finne jurema eller mimosa hostilis nevnt i noen av disse. Den inneholder DMT, men jeg kan ikke se at selve planten i seg selv skal regnes som et derivat eller preparat av stoffet.

Er det derfor "lovlig" å innføre til Norge? Jeg vet at den antagelig blir destruert eller returnert dersom den blir stoppet, men man risikerer vel ingen straffskyld siden planten ikke er oppført i seg selv, kun det utvinnbare stoffet i den?
Siden den inneholder dmt er det jo i praksis dmt du får pluss barken. Dmt står på listen så regner med det blir behandlet som det..
Tollerne har det med å ta seg til rette, hvis de sjekker pakken og skjønner hva det er, vil de 99% sikkert ikke la den passere, samme hva loven faktisk sier. Mulig de klassifiserer det som et preparat siden barken er klargjort og tørket. Om du kan bli straffet er en annen sak, jeg vet rett og slett ikke.
Barken er tørket, så den er som Grix antyder et preparat og ikke lenger en levende plante. Dermed innfører du et preparat som inneholder narkotika, og risikerer med det å bli utsatt for straffeforfølgelse.