Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 8186
Hei.. Jeg har røkt brunt veldig mye i det siste, spesielt de to siste månedene. Jeg har nettopp "begynt" og planlegger SÅ KLART å slutte.. Jeg har havnet i en litt dum situasjon hvor jeg har tatt helt feil valg... Jeg har merket at jeg har blitt litt mer depressiv etter å ha røkt fast i over en uke, og det har på en måte blitt en vane. Er helt borte nå, men har ikke lyst å være det igjen! For jeg føler at dette er feil for meg og at dette ikke er noe jeg vil. Derfor vil jeg SÅ KLART slutte. Vanskelig å forklare, skriveferdighetene mine er veldig dårlige når jeg er på tur...

Jeg har så klart lest mye om marijuana på nettet og jeg vet en del om det.. Men jeg vet for det meste bare hvorfor marijuana er mindre farlig enn alkohol og litt om virkningene av det.. Men der igjen, det står ingenting om brunt (så klart) og det står veldig lite om det eventuelle negative som kan forekomme av å røyke for mye brunt.

Tusen takk på forhånd.
Brun weed er neppe noe å trakte etter.

Brunt (hasj) har hovedsaklig de samme aktive virkestoffene som marijuana, så tilnærmet like effekter og eventuelle bivirkninger blir å forvente.
Sist endret av Tawon; 28. november 2012 kl. 03:25.
For det første så røyker du ikke brun weed, du røyker hasj.

For det andre så er de negative virkningene individuelle. Føler du deg depressiv så kan du enten velge og slutte eller fortsette.

For det tredje: Hva er egentlig problemet?

Vil du slutte så slutter du bare. Cannabis er ikke spesielt avhengighetsfremkallende og slike vaner utvikler seg ikke etter kun en uke. Du gjør nok problemet litt større enn det trenger å være. Du må bare finne på bedre ting å gjøre hvis du føler hverdagen blir kjedelig uten.
Sist endret av Mofse; 28. november 2012 kl. 03:41.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Høres ut som du vil slutte. Så slutt! Skjønner det er blitt en vane, men tipper du ikke er så hooka som du tror
etter mine erfaringer så blir man mer avhengig av brunt enn grønt. Er man allerede avhengig så prøv å røyk bare grønt. Brunt varer lengre enn grønt i forhold til pris. Derfor vil du mye kjappere gå tom for penger til hasj
Opplever svært stor forskjell på hasj og pot, da tenker jeg på psykiske påkjenninger de neste dagene. Har røyka ca daglig i 2-3 år og vil anbefale deg å slutte, eller ihvertfall gå over til noe fint og rent gress om du opplever disse bivirkningene du beskriver (som er veldig vanlig for en som røyker mye/ofte)

Hasj har jeg kutta helt ut og er veldig fornøyd med det. Pot avogtil. Fella er rutinerøyking.
Grunnen til at JEG sluttet var fordi det er ulovlig. jeg hadde noen utrolig fete stunder med cannabis, men jeg måtte velge mellom det eller livet føltes det som.. Jeg tror at for mange vil den psykiske virkningen av cannabis forsterkes fordi det er ulovlig.
Sitat av Decapitated Vis innlegg
Grunnen til at JEG sluttet var fordi det er ulovlig. jeg hadde noen utrolig fete stunder med cannabis, men jeg måtte velge mellom det eller livet føltes det som.. Jeg tror at for mange vil den psykiske virkningen av cannabis forsterkes fordi det er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Virkelig? Ikke noe negativ dømming eller noe, bare interessant å høre.
Jeg bor hjemme med foreldre så røyker aldri her hjemme fordi jeg vet at de ville blitt veldig skuffet. Har du veldig stor respekt for myndigheter og autoriteter eller får du noia når du røyker? Går du rundt å føler deg som en kriminell, er dette grunnen?

Jeg bare lurer, altså :-)
En veldig negativ ting med hasj er at den ofte er blandet ut med alt mulig slags dritt slik at det blir mer fortjeneste på de som selger det.
Sitat av Decapitated Vis innlegg
Grunnen til at JEG sluttet var fordi det er ulovlig. jeg hadde noen utrolig fete stunder med cannabis, men jeg måtte velge mellom det eller livet føltes det som.. Jeg tror at for mange vil den psykiske virkningen av cannabis forsterkes fordi det er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Dette hørtes neimen ikke dumt ut. Kan med sikkerhet si at dette har skjedd med meg også.
Sitat av Odd Vis innlegg
En veldig negativ ting med hasj er at den ofte er blandet ut med alt mulig slags dritt slik at det blir mer fortjeneste på de som selger det.
Vis hele sitatet...
Har enda til gode å se noen som helst beviser på denne utblandingen, aldri sett mer enn rykter og myter...
Sitat av Daffie Vis innlegg
Har enda til gode å se noen som helst beviser på denne utblandingen, aldri sett mer enn rykter og myter...
Vis hele sitatet...
Jeg har faktisk opplevd å få en baggie med 50/50 grønt og grønne piperensere. Si hva du vil, men jeg så det ikke ved en rask titt i skumringa...
Sitat av Daffie Vis innlegg
Har enda til gode å se noen som helst beviser på denne utblandingen, aldri sett mer enn rykter og myter...
Vis hele sitatet...

Har holdt på med litt av hvert og røyket hasj i snart 10 år og at greiene blir mer og mer utblandet er det ikke noe tvil om.

Men hvis du reiser til marokko, så skjønner du det. Da kan du få oppleve hvordan alt blir gjort og ikke minst hvor mye bedre hasjen er før den forlater landet å blir ødelagt av folk som skal tjene penger!
Sitat av monoxide Vis innlegg
Opplever svært stor forskjell på hasj og pot, da tenker jeg på psykiske påkjenninger de neste dagene. Har røyka ca daglig i 2-3 år og vil anbefale deg å slutte, eller ihvertfall gå over til noe fint og rent gress om du opplever disse bivirkningene du beskriver (som er veldig vanlig for en som røyker mye/ofte)

Hasj har jeg kutta helt ut og er veldig fornøyd med det. Pot avogtil. Fella er rutinerøyking.
Vis hele sitatet...
Ser ut som veldig mange missforstår litt her. Det har absolutt ingenting å si om cannabisen du røyker er hasj eller pot. Den eneste forskjellen på grønning og bruning er hvordan materialet er blitt behandlet under produksjon. Bruning er komprimerte trikromer og plantemateriale slik at de får smuglet mer marijuana over mindre område mens grønning er selve toppskuddene som gjerne ser bedre ut og er mer attraktivt for kunder som ikke vet noe særlig eller er skeptiske til hasj.

Hvordan rusen oppleves har rett og slett noe med hvilken strain det er (Sativa/Indica), og hvor godt den har blitt dyrket (THC og CBD nivået). Les litt mer om det i Den Store Cannabis-tråden. eller bruk google. Du kan bli like tung i hodet av grønning som av hasj hvis begge to er produsert fra en Indica dominerende strain.
Sist endret av Juicekongen; 30. november 2012 kl. 01:08.
Så, du røyker hasj, og sier du er depressiv, og at du vil slutte.. Hva er problemet? Slutt.
Hvir du føler deg deprimert burde du absolutt slutte, ja. Særlig hvis du ønsker det selv. som mange andre; skjønner ikke helt problemet her.. Men med weed/hasj, som med alt annet dop, er virkninger, effekter og bivirkninger individuelt fra person til person. For deg er det kanskje ikke tingen hvis du føler deg deppa etter å ha røyket.. Siden du bare har røyket i 2 måneder burde ikke det være noe stress å bare slutte

og til Monixide - "fella er rutinerøyking" - dette også er helt individuelt. Noen tåler det, andre ikke.
Sitat av Daffie Vis innlegg
Har enda til gode å se noen som helst beviser på denne utblandingen, aldri sett mer enn rykter og myter...
Vis hele sitatet...
Dritdårlighasj = utblandet..

Nok beviser? Når hasj blir laget så rister de thc krystallene og noe plantemateriale. Det blir stort sett topp kvalitet på det meste som produseres av hasj. Det er det du kaller god bønne her i norge. Har du dårlig bønne engang kan jeg garantere deg at den er utblandet på veien. Er ofte den typen som bobler, men ikke er så syk som du trodde først.

Du kan gå en tur på akerselva og kjøpe noe hvis du vil ha beviset ditt. Du får det i handa med engang. Utblandet dritt. Soap kalles det i england

Sier seg selv at hasj er lett å blande ut for folk som vil tjene litt ekstra

Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Ser ut som veldig mange missforstår litt her. Det har absolutt ingenting å si om cannabisen du røyker er hasj eller pot. Den eneste forskjellen på grønning og bruning er hvordan materialet er blitt behandlet under produksjon. Bruning er komprimerte trikromer og plantemateriale slik at de får smuglet mer marijuana over mindre område mens grønning er selve toppskuddene som gjerne ser bedre ut og er mer attraktivt for kunder som ikke vet noe særlig eller er skeptiske til hasj.

Hvordan rusen oppleves har rett og slett noe med hvilken strain det er (Sativa/Indica), og hvor godt den har blitt dyrket (THC og CBD nivået). Les litt mer om det i Den Store Cannabis-tråden. eller bruk google. Du kan bli like tung i hodet av grønning som av hasj hvis begge to er produsert fra en Indica dominerende strain.
Vis hele sitatet...
Word! Høy av pot og stein av hasj myten må dø. Det er det samme man røyker. man kan lage hasj av 1 gram toppskudd. Funker det samme
Sitat av Daffie Vis innlegg
Har enda til gode å se noen som helst beviser på denne utblandingen, aldri sett mer enn rykter og myter...
Vis hele sitatet...
Det er mye penger i cannabis. Det er ingen kontrollorgan. Det er ekstreme penger å tjene på å få 100kg til å bli f eks. 150/200kg.

What do you think?

Søk på "soapbar hash" så får du bevis på at utblanding av hasj forekommer. Det er den mest omtalte dritthasjen i historien.

Helt enig med chrox.

Jeg har hørt rykter om dyrefett og div. matoljer som finner vei i cannabis.

I følge http://www.ukcia.org/activism/soapbar.php så har det blitt gjort funn av diverse annet også.

Beeswax, turpentine, milk powder, ketamine, boot polish, henna, pine resin, aspirin, animal turds, ground coffee, barbiturates, glues and dyes plus carcinogenic solvents such as Toluene and Benzene
Vis hele sitatet...
Har mine tvil på alt, men..
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Ser ut som veldig mange missforstår litt her. Det har absolutt ingenting å si om cannabisen du røyker er hasj eller pot. Den eneste forskjellen på grønning og bruning er hvordan materialet er blitt behandlet under produksjon. Bruning er komprimerte trikromer og plantemateriale slik at de får smuglet mer marijuana over mindre område mens grønning er selve toppskuddene som gjerne ser bedre ut og er mer attraktivt for kunder som ikke vet noe særlig eller er skeptiske til hasj.

Hvordan rusen oppleves har rett og slett noe med hvilken strain det er (Sativa/Indica), og hvor godt den har blitt dyrket (THC og CBD nivået). Les litt mer om det i Den Store Cannabis-tråden. eller bruk google. Du kan bli like tung i hodet av grønning som av hasj hvis begge to er produsert fra en Indica dominerende strain.
Vis hele sitatet...
Sitat av chrox Vis innlegg
Word! Høy av pot og stein av hasj myten må dø. Det er det samme man røyker. man kan lage hasj av 1 gram toppskudd. Funker det samme
Vis hele sitatet...
Feil. Som vi akkurat har snakket om i den tråden her, så vet vi med sikkerhet at hasj produserer en annen ruseffekt enn marihuana. Ikke bare er det åpenbart for alle som har bred erfaringer med begge produktene, men vi vet også årsaken til at det er slik.

Den eneste myten i denne forbindelse oppstår når folk forsøker å resonere seg frem til svaret, istedenfor å undersøke saken nærmere.
Sist endret av mentalmelt; 3. desember 2012 kl. 10:24.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
har røykt i flere år i strekk, men det å kutte er null pes gå inn for det, så klarer du det, eneste jeg merka når jeg slutta var litt svette hender og slikt, men det er ikke noe du tenker over etter så liten tid på pipa
lykke til!
Sist endret av drittsekken; 4. desember 2012 kl. 23:31.
Men at hasjen er dårlig betyr jo ikke at den nødvendigvis er utblandet, kan jo være mye annet som gjør den dårlig. Finnes sikkert mye utblanda greier, men har aldri sett konkrete beviser som feks. prøver på noe som var utblandet, og hva det var blandet ut med.
det med negative ting ved brun hasj varierer fra person til person. jeg f.eks, fikk noia som bare det. var nervøs for politiet, begynte å grine 7 ganger, selv om vi var på et trykt sted. skulle nok ha slutta etter det, men uka etter ble vi tatt av politiet mens hele gjengen var høye.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Feil. Som vi akkurat har snakket om i den tråden her, så vet vi med sikkerhet at hasj produserer en annen ruseffekt enn marihuana. Ikke bare er det åpenbart for alle som har bred erfaringer med begge produktene, men vi vet også årsaken til at det er slik.

Den eneste myten i denne forbindelse oppstår når folk forsøker å resonere seg frem til svaret, istedenfor å undersøke saken nærmere.
Vis hele sitatet...
Feil. Hasj og marijuana gir ikke nødvendigvis ulik ruseffekt. "Hjemmelaget" hasj vil gi en ruseffekt som er svært lik plantematerialet den er laget av.

Brun marijuana tyder på at den er importert eller lagret lenge. Det trenger ikke å være et dårlig tegn.

Cannabis kan være svært avhengighetsskapende i likhet med andre rusmidler. Det er ikke rusmiddlene som i seg selv som er avhengighetsskapende, men det er avhengighetspotensialet til personen som misbruker det.
http://www.youtube.com/watch?v=z5HwM04e0a4
Cannabis er faktisk ansett å være like avhengighetsskapende som amfetamin (se tabell: cannabis, avhengighet på wikipedia).
Ved høy bruk over lang tid vil kroppen tilpasse seg inntaket. Ditt forhold til cannabis (styrke - inntak av cannabinoider, hyppighet, lengde) vil ha mye å si for avhengigheten som eventuelt er utviklet..
Sist endret av sonmarak; 12. desember 2012 kl. 23:23.
Sitat av sonmarak Vis innlegg
Feil. Hasj og marijuana gir ikke nødvendigvis ulik ruseffekt. "Hjemmelaget" hasj vil gi en ruseffekt som er svært lik plantematerialet den er laget av.
Vis hele sitatet...
Ja, hjemmelaget hasj vil i de fleste tilfeller ha en kortere lagringstid, og kanskje også være mindre presset. Men all pressing endrer sammensetningen av cannabinoider, og selv om effekten kan være svært lik etter lett pressing og kort lagring, så er den ikke lenger identisk.

Materialet har mye å si, men omdanningen fra marihuana til hasj er også en innvirkende faktor. Å erkjenne dette er ikke feil. Å ekskludere denne faktoren fra regnestykket, og å tillegge strain og modenhet all ære, er det som derimot gir et uriktig og unyansert bilde av sannheten.
Sist endret av mentalmelt; 14. desember 2012 kl. 12:29.
Ja, jeg skjønner hva du mener. Hvis man generaliserer (import-hasj) så fungerer forklaringen din bra.

Eks: Tørrsikt-metoder (uten tørris) som i varetar trikomene vil hasjen gi en rus som er tilnærmet marijuanaen (trengs ikke å presses). Ved vannhasj forandres cannabinoideprofilen minimalt - muligens noe svinn av terpener.

Forandringer i ruseffekt kan like gjerne skyldes forandringer i terpeneprofilen.