Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3707
Hei,

Jeg holder på å lage logoer, men så tenker jeg at dette er et must å få til i vektor, kan jeg få gjort dette uten å bruke illustrator?
Sist endret av Dr. Hansen; 10. juli 2007 kl. 23:16.
Ja. Nyere Adobe Photoshop kan brukes til vektorgrafikk
Dr. Hansen's Avatar
Trådstarter
86 1
Jeg har ps cs, funker det? Og i hvilken format skal man lagre det i? Ser det er endel forskjellige formater.
Det er bare å finne frem pen-tool i photoshop og tegne i vei det. Imidlertid er det et helvetes ork å lage vektorgrafikk i Photoshop da, funker best til helt grunnleggende former. Det vanligste er vel å lagre som psd, ai eller pdf.
Dr. Hansen's Avatar
Trådstarter
86 1
Nå lagde jeg en kjapp logo, for å teste. Lagret den som pdf.

Er dette en vektor-logo? Kan ikke tro det, ettersom det var for enkelt.
Sist endret av Dr. Hansen; 10. juli 2007 kl. 23:57.
...vet du hva vektor er?
Dr. Hansen's Avatar
Trådstarter
86 1
Såvidt jeg har skjønt er det et format som ikke består av pixler, som ikke lar seg påvirke av oppskalering eller nedskalering.

Poenget med denne tråden er ikke HVA, men hvordan. Så det var feil å lage en logo å lagre den som pdf? Enda noen her sa man kunne lagre i pdf.
Man kan jo lage et bilde i Photoshop, og så lenge det ikke er altfor avansert kan man få Illustrator til å gjøre det om til Vector automatisk.
Dr. Hansen's Avatar
Trådstarter
86 1
Lastet ned illustrator nå. Virker greit det!