Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3807
Jeg og min kompis hadde rassia i vår leilighet for en liten stund tilbake pga mistanke om salg av amfetamin og den ene snutfaen hadde gigantiske pupiller og var helt spinnvill.
Er det mulig at han hadde tatt noe for og booste adrenalinet hannes rett før de slo inn døra eller noe sånt? Er det lovelig?
Jeg er 100% sikker at det ikke var pga lyset. Han hadde knipspupiller til og med bak i en stor politibil der alle veggene er hvite + lys i taket.
Kansje han hadde noia for å bli skutt ellerno?xD
Jeg vet ikke hvor ofte politiet har slik rassia rundt om, og ikke vet jeg hvordan stemningen var rundt rassian. Men dersom folk blir veldig gira, kan de fort få store pupiller/blanke øyne som kan minne om litt av hvert.

og, nei. Politiet har ikke lov til å ruse seg på jobb.
Det var jo ganske nylig en sak i media om en snutefan som bøffa amfetamin og brukte det selv, så er vel ikke helt umulig at han kanskje hadde flippa no disko drops eller snorta crystal meth for å få litt action. Gjør ikke efedrin eller noen annet treningsdop at pupillene utvides?
Blir jo veldig vanskelig og si noe på bakgrunn av den informasjonen. Kan være mange ulike rusmidler eller det trenger ikke være rusmidler i det hele tatt.
Adrenalin gjør at pupillene utvides, man kan også bli spinnvill i et adrenalin-kick.

Kanskje han var redd for at dere sto klar med hver deres shotgun, ready to pop a cop.
Eller kanskje han har vært hos øyelegen??? Der får du øyedråper som utvider pupillene. Det har lang halveringstid...
rbt
rbt's Avatar
Trådstarter
Dr. Hansen: hehe kan jo hende det, men jeg tenkte kanskje han hadde tatt noe for og booste adrenalin. Noen som vet hva som gjør det?
Sukker og koffein

Edit: 500 poster.
Sist endret av Same i Skauen!; 10. juli 2007 kl. 12:07.
Kan med 99,99% sikkerthet si at han ikke hadde tatt noe narkotika på forhånd. Kollegaene ville garantert merket det, og ville nok ikke hatt han med på et slikt raid hvis han var ruset.
Geir: En hånd vasker den andre, eh?

Men ja, du har nok rett her, det er veldig lite sannsynlig at snuten var gira på noe. Det skjer nok for det meste i dårlige mafia-filmer.
Sitat av lars?
Men ja, du har nok rett her, det er veldig lite sannsynlig at snuten var gira på noe. Det skjer nok for det meste i dårlige mafia-filmer.
Vis hele sitatet...
Må bare komentere det. det er mange gode filmer det skjer i å, fks. Trainig Day og Narc.
Mahone i Prison Break kjører ikke han noe dop av noe slag?
Sitat av pIRq
Må bare komentere det. det er mange gode filmer det skjer i å, fks. Trainig Day og Narc.
Mahone i Prison Break kjører ikke han noe dop av noe slag?
Vis hele sitatet...
Kverulant Men, jo, det er sant
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Kanskje det ikke var snuten som var påtent,men dere?
rbt
rbt's Avatar
Trådstarter
Vi spurte han mens vi satt i bilen hvorfor han hadde så store pupiller, men han sa ikke ett ord. Og under avhøret spurte jeg han andre karn som slo inn døra om hvorfor han supersnutn hadde så store pupiller. Da var han bra rask og ta opp en ny sak.
Supersnuten var også en ny snut som jeg aldri hadde sett i byen før(liten by og man vet hvem alle er) så jeg har mistanke om at det er kommet no narkosnut fra sørnorge opp hit for og "renske" byen i sommer.

Det kan ikke være tilfelle at noen spesial narkosnut har lov og bruke en slags pille eller no før de stormer inn i narkohullet mitt? Lovelig mener jeg..
Sist endret av rbt; 10. juli 2007 kl. 13:39.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Altså..

Hvis du kunne ha lagt opp fakta litt tydeligere, ville det vært lettere for meg ihvertfall å 100% forstå hva du mener.

Jeg forstår at du hinter frempå at politet har brukt amfetamin eller ecstasy. Men for meg høres dette litt ut som et "politi-hat" der du har hatt razzia, gjerne da av den "styggeste purken" du vet om.
Lite vet jeg om det, men jeg kjenner igjen "holdingen" din, hvis du skjønner.

Hva skjedde, fant dem noe? Kom de stormende inn? Var de bevæpnet? Skrek de(han)? (jeg tenker da helst på -etter- de 5-10 første minuttene.)
Var det en lang razzia.

Jeg spør av nyskjerrighet og fordi jeg prøver å se for meg det som skjedde, ettersom jeg selv har vært med på enhel del razzia'er tidligere. Da disse har vært veldig forskjellig, og da tenker jeg spesielt på menneskene som utfører jobben.

Det som aldri slår feil, er action de fem første minuttene etter de har kommet brasende inn..
*Orienterings minuttene, der politiet ikke har peiling på hvem som befinner seg hvor, og hvor mange som oppholder seg i dette stedet.
De har nok enhel del adrenalin som pumper i det døren blir åpnet.

Da de har orientert seg, og mener de har kontroll over situasjonen - vil det alltid gå ut over den som bor der (selvsagt), og dem som evt. finner det for godt til å slenge drit eller på en annen måte være frekk i kjeften med dem. Og de som oppfører seg villtert.

Det er ingen hemmelighet at politet, som i andre yrker - har "utspring", altså noen som gjør noe som strider mot loven. Dette da være seg narkotika misbruk, tyveri fra arbeidsplassen til misbruk av sin stilling i sitt arbeid.
Noe politet er meget flink til å gjøre, etter min mening.
Misbruke sin tittel og hærse over folk, fortelle dem hvordan dem skal leve livet sitt osv.
Dette mener jeg er uhørt, spesielt da man står på gaten og får dette slengt opp i ansiktet.

At man også da har politi som misbruker narkotika, høres for meg ganske naturlig ut - hvorfor skal de glorifiseres? De er jo tross alt bare en vanlig mann/kvinne, med et yrke som gjør dem til små hverdags helter.
Jeg vet med meg selv, at om det var JEG som måtte stå med en selvlysende stokk og veive inn biler i all verdens vær og på alle døgnets tider, ville nok jeg også ha brukt substanser for å booste serotoninet i hodet, eller da sentralstimulerende for å holde meg våken.

Men det at politet skal ha brukt Ecstasy får du meg ikke til å tro,. Det ville ikke være en god kombinasjon sammen med en razzia. Du må huske på at det fremdeles må gjøres papir arbeid etter en razzia. Å gjøre papir arbeid i tilegg til å tenke strategisk på e-buzz er kanskje ikke den enkleste oppgaven å utføre.
Amfetamin er en annen ting, men¨så igjen, - er du den eneste som kan påstå noe slikt..'
Ord mot Ord.

Jeg lurer litt på hva du vil få frem med denne tråden?
Det at det finnes personer innenfor ordensmaktene som misbruker ulovlige substanser? Eller at han ène purken var litt vill i nikkersen, da du fikk razzia?.

Som sagt, ut i fra tidligere erfaringer - finnes det mange forskjellige typer. De fleste tar det kuli etter 5-10 minutter, helt avhenig av deg selv.

Men ..
Det finnes også personer som alltid er giret og gjør litt (vel mye) ekstra ut av jobben sin!!


________
Etter å ha postet, så jeg at trådstarter hadde svart.

Ser du kommer fra finnmark, og at det du skriver med at det muligens er kommet politi fra sørnorge til nordnorge for å ta bort de drogene som er på det lille stedet du beskriver - er ikke noe å fnyse av, dette er MEGET godt mulig.

Som du beskriver er politiet ung.
For meg, er det vanskelig å gjenkjenne politi med mindre dem er nye i jobben sin. Dette fordi at jeg er på samme alder som de som går ut som politi lærlinger nå. De er også de som er værst (synest jeg).

Ungt politi kan selfølgelig tyde på et mer liberalt politi, men jeg tviler litt på det.
Uansett.
Har du vurdert ADHD?
Jeg har selv ADHD og blir medisinert for ADHD med perparatet Ritalin. Ritalin får man åpenbart store pupiller av.

Dette kan være den enkle sannhet på ditt spørsmå
Sist endret av spQ; 10. juli 2007 kl. 14:16.
rbt: Hvorfor i alle dager skal politimannen ville ruse seg før han buser inn? De som gjør en slik jobb har fått opplæring i det de skal gjøre, og ingen vil ha en makker som er ruset i en slik situasjon. Og det er ikke slik at "narkosnuter" kan ruse seg lovlig hele tiden, og hvis han var undercover ville han aldri vært med i ransakingen.
Han hadde vel testet varene du selger... og fikk positivt utslag på testen...
Sist endret av Kaunda; 10. juli 2007 kl. 21:26.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Må være - om mulig - den latterligste tråden jeg har lest. Jeg er skråsikker på at det finnes en naturlig forklaring for at han hadde så store pupiller. F.eks. øyemedisin etc. Troverdighetsmessig så scorer politimannen ganske mye høyere enn deg - for å si det slik. Sikker på at ikke du så syner? Var høy?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av GeirBauer
rbt: Hvorfor i alle dager skal politimannen ville ruse seg før han buser inn? De som gjør en slik jobb har fått opplæring i det de skal gjøre, og ingen vil ha en makker som er ruset i en slik situasjon. Og det er ikke slik at "narkosnuter" kan ruse seg lovlig hele tiden, og hvis han var undercover ville han aldri vært med i ransakingen.
Vis hele sitatet...
Folk med rusproblemer ruser seg gjerne hele tiden, bare for å svare på det første spørsmålet. Men, undercoverpoliti - har de lov til å bruke narkotiske stoffer i det heletatt?

Men personlig tror jeg bare dette er adrenalin, det kan være ganske heavy det også :-)
Sist endret av Tias; 10. juli 2007 kl. 21:52.
rbt
rbt's Avatar
Trådstarter
Nei, bare steng denne tråden. Alt for mye misforståelser og tull. Jeg klarte ikke helt og forklare hva jeg mente. Er ikke så veldig flink i norsk skriftlig.
Sitat av GeirBauer
Kan med 99,99% sikkerthet si at han ikke hadde tatt noe narkotika på forhånd. Kollegaene ville garantert merket det, og ville nok ikke hatt han med på et slikt raid hvis han var ruset.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du undervurderer "the blue wall of silence" som gjelder innad i Politiet. Jeg har selv opplevd å møte ruset snut flere ganger, og kjenner mange som har det. Speed, rohypnol og pot, garantert. Spesielt narkotikapolitiet bruker mye dop, men også vanlige uniformerte patruljemenn er observert med blå tunge og lepper og mye agressivitet innabords.

To eksempler:

1. En kamerat av meg hadde kjøpt 50g pot av en kontakt i byen, som var under oppsikt. Sivilsnuten fulgte etter ham hjem og busta ham utafor. De var fire snut, og to av dem gikk ut og røyket seg pissesteine mens de to andre ransaket leiligheten. Etterpå kom de inn, gode og røde i øya, satt seg ned og lo kameraten min rett i trynet mens de skrøt av kvaliteten på poten hans.

2. Noen venner av meg sto og tok en sigg på en bussholdeplass etter et nachspiel før de skulle hver til sitt. Plutselig bråstopper en snutebil, den ene snuten løper mot dem og skriker mens den andre blir stående og bare ser flau ut. Den sinte politimannen var blå i hele kjeften (som man blir av grønne rohypnol), og trakasserte vennene mine en stund før han ransaket dem.

En av dem hadde en boks pepperspray på seg, og ble tatt med inn. Men mobiltelefonen hans glemte snuten på taket på snutebilen, og denne ble altså ikke med inn i arresten. Kameraten min prøvde å klage, tom. anmelde denne politimannen, men snuten ville ikke ta imot anmeldelsen, men rådet ham heller til å ikke gjøre noe, da den andre (nyktre) politimannen garantert ville vitne imot kameraten min.

Det endte opp med at han fikk erstattet telefonen og aldri anmeldte politimannen..

Så at snuten aldri ruser seg før (eller mens) de skal ut på tokt er en sannhet med modifikasjoner..
Sitat av xtapolapocetl
Den sinte politimannen var blå i hele kjeften (som man blir av grønne rohypnol), og trakasserte vennene mine en stund før han ransaket dem.
Vis hele sitatet...
Det blir man også av kjærlighet med blåbærsmak ...
Sitat av Franklin
Det blir man også av kjærlighet med blåbærsmak ...
Vis hele sitatet...
jeg finner det heller mer sansynlig at han var dopet, enn at han hadde spist kjærlighet.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Noen kamerater av meg ble stoppet og ransaket. Politiet fant 5g hasj som de knakk i to og leverte halvparten tilbake før de kjørte stille av sted. Mens dette pågikk så sa betjentene svært lite.
Streite, nyktre folk har veldig store pupiller når det er mørkt. Jeg har sett det mange ganger. Praktisk sikkert, jeg merker at jeg ser dårlig i mørke når jeg er på opiater og sånn.
rykter er en ting, sannhet en annen.. mye stygt ut å går om politiet pga "hevn" - jeg ble tatt osv..
Vel, det er en kjensgjerning at politiet generelt har en noe avslappet (dog som regel "rimelig") holdning til gjeldende regelverk når de er på tokt mot kriminelle, men dette er gjerne mindre alvorlige ting. Alvorlige forhold som de jeg beskrev over skjer heldigvis ikke ofte (som man hører om iallefall), men småting skjer hele tiden. Jeg påstår ikke at snuten trådstarter traff på hadde inntatt noe, men å si med 99,99% sikkerhet at han ikke hadde det, med begrunnelsen GB gav, blir også for søkt.
Altså jeg har generellt store pupiller.. Bruker ikke stoff. Blir veldig ofte spurt om knips/pepper på byen.. Fordi folk ser øya mine.. Ikke bare er pupillene store men jeg har litt "klinkiser" sier de.. Og da har jeg stort sett bare drekki øl og sprit.. Så noen er bare sånn!
Det kan være så enkelt som at han akkurat har vært inne på kontroll hos en øyelege, og fått dryppet noe i øynene som forårsaker store pupiller.
visst han var totalt loka og sprang rundt i ring med store pupiller vil eg sei det er adrenalin kick. tviiiiler sterkt på at han hadde putta i seg noe før ein raid. isåfall kan det vere han sniffa i seg ei linje med pepper før. kanskje kola. men tviler sterkt på det. politiet er ikkje så korrupte som i filmene på tv.

edit: foresten for 2 veker siden sa ein purk til meg: "Vi kan godt la dere gå, men visst det er noen som filmer det så vil eg miste jobben min. og det vil eg ikkje."
stoppet og tenkte litt på den setningen, og lurte på kva var det for eit svar. hehe. men eg vil ikkje sei at han hadde tenkt å gjere noe som strider imot jobben deira. han berre påpekte at vi var generelt snille folk, som aldri skadet noen, eller gjor noe annet gale enn å ta noen trekk av og til.

og tenk dere om, visst det hadde vert så mange korrupte purker, trur du ikkje media hadde fått sniffet opp noen personer som er villige til å gi ein forklaring ?
Sist endret av itZsaiN; 17. juli 2007 kl. 19:25.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Som i den geniale filmen "spun" Der hvor 2 latterlig komiske etterforskere drar metamf fra dashbordet i politibilen før de raider campingvognen