Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 4511
Hei freaks

Jeg har tenkt på dette en stund og lurer.

Hvis man legger hasj i en plastpose(evt. Med en sten oppi for å gi posen tyngde) og dermed legge den i flaske eller noe lignende med vann oppi. Kan narkohunder lukte Hasjen da?
Såklart knyter jeg igjen denne posen.
De lukter mer enn du tror. Helt sykt hvor god luktesans de har.

Ville ikke prøvd meg på den der.
Kommer an på hvor lenge du lar det ligge slik. Lukten siver ut uansett hvordan du pakker det.
Hundene lukter jo gjennom bensin, så vann er nok ikke noe hinder.

På en annen side, er det ferskt nok pakket, kan det jo gå.
Sitat av Marr Vis innlegg
De lukter mer enn du tror. Helt sykt hvor god luktesans de har.

Ville ikke prøvd meg på den der.
Vis hele sitatet...
Overfor personlige erfaringer stemmer dette slettes ikke, men i teorien gjør det nok det..

Legg det i leiligheten der du skulle ønske, også legger du litt hornsalt rundt omkring, sniffer hunden dette skal han visst nok miste lukte sansen.
Vet dog ikke helt lovligheten rundt dette, men kan da vell ikke være ulovlig og søle litt hornsalt.
Tviler, hunder kan skille mellom forskjellige lukter like enkelt som mennesker kan skille mellom farger
teoretisk sett tror jeg dette vil være enklere: skaff deg en halv gram av værste sorten dritt makka, billigste søppla du finner.. putt det i ei sprøyteflaske med vann og spray over hele kåken... teoretisk sett skal hunden da gå amok og markere overalt rett og slett fordi det er små spor av makka over alt, og hundeføreren vil rett og slett måtte gi opp..
Hunder kan lukte kreftceller inni mennesker. Håper det sier litt om hvor langt du kommer med den planen din.
Takk for hjelpen Hadde egentlig bare lurt på dette en stund siden jeg skal på et LAN arrangemang i fremtiden og vurderte å puff puffe litt der før jeg la meg, men vet ikke om de har hunder der eller ikke, så tenkte på hvordan jeg kunne unngå å bli tatt hvis de faktisk skulle ha med seg hunder
som nevnt over så er hunders luktesans helt sjuk, tviler sterkt på at denne metoden vil fungere.
Mange som prøver å smugle i bensintanken, her har de pakket det inn i x antall poser for så å senke det i bensintanken. Hunder lukter det uten problem.

Hunder lukter ikke på samme måte som oss. Vi lukter en kombinasjon av alle lukter rundt oss mens hunder kan skille alle luktene de får inn.
Mens vi lukter pizza, lukter bikkjene mel, gjær, olje, ost, krydder og kjøtt.
Sitat av ztaale Vis innlegg
teoretisk sett tror jeg dette vil være enklere: skaff deg en halv gram av værste sorten dritt makka, billigste søppla du finner.. putt det i ei sprøyteflaske med vann og spray over hele kåken... teoretisk sett skal hunden da gå amok og markere overalt rett og slett fordi det er små spor av makka over alt, og hundeføreren vil rett og slett måtte gi opp..
Vis hele sitatet...
En hund som er trent til å lukte cannabis vil ikke markere når den lukter amfetamin.
Hundene må trenes opp til å kjenne igjen det de skal lukte.
Pass deg for Rex King!

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=7b9TWXYUYZo
Sist endret av Bessiekgb; 12. oktober 2012 kl. 09:54.
Hunder kan oppfatte så lite som et enkelt molekyl. Med andre ord skal det _jævelig_ lite til.
Sitat av pr0tonion Vis innlegg
Takk for hjelpen Hadde egentlig bare lurt på dette en stund siden jeg skal på et LAN arrangemang i fremtiden og vurderte å puff puffe litt der før jeg la meg, men vet ikke om de har hunder der eller ikke, så tenkte på hvordan jeg kunne unngå å bli tatt hvis de faktisk skulle ha med seg hunder
Vis hele sitatet...
Om bikkja ikke skulle merke det at du har det på deg under LAN så vil den merke det dersom det eventuelt skulle blitt en kontroll senere og du har røyket det.

Ser for meg da et det blir en del spørsmål osv, kanskje ikke så kult om man er på LAN med venner.
Sitat av pr0tonion Vis innlegg
Takk for hjelpen Hadde egentlig bare lurt på dette en stund siden jeg skal på et LAN arrangemang i fremtiden og vurderte å puff puffe litt der før jeg la meg, men vet ikke om de har hunder der eller ikke, så tenkte på hvordan jeg kunne unngå å bli tatt hvis de faktisk skulle ha med seg hunder
Vis hele sitatet...



Det er enkleste er å ha klumpen lett tilgjengelig hele tiden da er det lett å kvitte seg med den. spis klumpen om du trenger å kvitte deg med den da blir du høy uansett!
det eneste jeg har inntrykk av vil fungere bra mot narkohunder er distraksjon.

1 eksempel : per bor i leilighet a. Per kjøper 10 liter maling og 10 gram amfetamin.

Per blander ut amfetaminen i malinga. Per maler alle veggene med denne malinga.

Da får Per ett så tynt lag med amf rundtomkring at han sannsynligvis ikke merker noe til det selv, mens en hund som kommer på jakt etter dop hjem til han vil klikke helt og ikke klare å markere noe konkret.

Da kunne Per trygt ha resten av amfen/hasjen/whatever trygt gjemt uten markering.

Ikke ta alt du les på internett for go fisk forresten.
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Om bikkja ikke skulle merke det at du har det på deg under LAN så vil den merke det dersom det eventuelt skulle blitt en kontroll senere og du har røyket det.

Ser for meg da et det blir en del spørsmål osv, kanskje ikke så kult om man er på LAN med venner.
Vis hele sitatet...
Om hunden markerer pr0tonion har ikke det så mye å si så lenge pr0tonion ikke har noe på seg, liggende på plassen sin eller innrømmer bruk så er ikke det noe problem, da blir det bare en pinlig opplevelse
Sitat av ztaale Vis innlegg
teoretisk sett tror jeg dette vil være enklere: skaff deg en halv gram av værste sorten dritt makka, billigste søppla du finner.. putt det i ei sprøyteflaske med vann og spray over hele kåken... teoretisk sett skal hunden da gå amok og markere overalt rett og slett fordi det er små spor av makka over alt, og hundeføreren vil rett og slett måtte gi opp..
Vis hele sitatet...
De har forskjellige hunder til forskjellige narkotika
Er du sikker på det Random? Ville ikke gjøre ting veldig komplisert? Da måtte jo snuten ha med seg et helt kobbel av hunder for å søke en bil eller bolig. Det høres ikke plausibelt ut.

Om bikkjene har så god nese som folk sier så vil de enkelt kunne skille mellom hasj, heroin og amfetamin.
Dessuten så vil nok gode hunder klare å lukte dufter som ofte forbindes med stoff, og kanskje markere på andre sterke dufter også. Tror nok ikke hverken hundetrenere eller narkosnuten er dumme.
Sitat av RandomNatural Vis innlegg
De har forskjellige hunder til forskjellige narkotika
Vis hele sitatet...
Seriøst? Hvor sikker er du på dette?

Har du noen kilder?
The Merciful One
mr5050's Avatar
Pakk hasjen godt inn i plast og så bruker du teip til og få det helt tett og så dypper du hele greia i stearin om og om igjen
da blir pakka 100% vanntett og lukter nesten ikke i det heletatt
Sitat av RandomNatural Vis innlegg
De har forskjellige hunder til forskjellige narkotika
Vis hele sitatet...
De gangene det har vært rassia hos meg har dem bare hatt med en narkotikahund. så hundene er sikkert trent opp får å kunne markere flere typer narkotika
Mtp alle beslag som gjøres hvert år tror jeg vi kan slå fast at smarte triks for å unngå hundens super-neser ikke eksisterer. Å kun trene hunder til å markere på en type stoff vil være like dumt som om matematikere kun skulle konsentrere seg om ganging eller deling, pluss eller minus.
Sitat av mr5050 Vis innlegg
Pakk hasjen godt inn i plast og så bruker du teip til og få det helt tett og så dypper du hele greia i stearin om og om igjen
da blir pakka 100% vanntett og lukter nesten ikke i det heletatt
Vis hele sitatet...
< Det vil sikkert lukte endel da ettersom hasjen blir varmet opp når du putter den i stearin pakket inn eller ikke. og når en varmer opp hasj begynner den å lukte mye.
Sist endret av Cannabiol89; 12. oktober 2012 kl. 12:47.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er fult mulig å pakke hasj så bikkjer ikke lukter det. Kjenner ei som har kjørt over kilovis på den måten.

Mye artig lesing her, he he.

Mr.5050 er jo inne på noe, men en del essensiel info som mangler. Heldigvis.
Er jo ikke all informasjon man vil se delt på nettet.
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Det er fult mulig å pakke hasj så bikkjer ikke lukter det. Kjenner ei som har kjørt over kilovis på den måten.

Sitat av mr5050 Vis innlegg
Pakk hasjen godt inn i plast og så bruker du teip til og få det helt tett og så dypper du hele greia i stearin om og om igjen
da blir pakka 100% vanntett og lukter nesten ikke i det heletatt
Vis hele sitatet...
Mr.5050 er jo inne på noe.
Vis hele sitatet...

Vet ikke hva jeg skal si, dere tror altså at siden "det nesten ikke lukter i det hele tatt" så vil ikke hundene klare å lukte det?

Lykke til på grensa gutter.
Sist endret av ompapa; 19. oktober 2012 kl. 21:29.
Sitat av RandomNatural Vis innlegg
De har forskjellige hunder til forskjellige narkotika
Vis hele sitatet...
Hæ?
Så du tror at hundeførerne i politiet, tollvesenet og kriminalomsorgen har
En hund for hvert narkotiske stoff? Tror du at de sender fire forskjellige hunder
på en bil fordi de leter etter amf, hasj, heroin og kokain?
Narkohunder trenes på mange forskjellige stoffer, og det er fakta.

Uxo
Sitat av ompapa Vis innlegg
Vet ikke hva jeg skal si, dere tror altså at siden "det nesten ikke lukter i det hele tatt" så vil ikke hundene klare å lukte det?

Lykke til på grensa gutter.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri skrevet noe om nesten, he he...

Og ikke kjører jeg hasj over grensen, men hey; hun jeg skrev om, trenger ikke lykkeønskninger for å si det sånn, he he

Sitat av ompapa Vis innlegg
Mtp alle beslag som gjøres hvert år tror jeg vi kan slå fast at smarte triks for å unngå hundens super-neser ikke eksisterer.
Vis hele sitatet...
Hm... Ja, for det er jo kun det som blir beslaglagt som blir forsøkt smuglet.
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Jeg har aldri skrevet noe om nesten, he he...

Og ikke kjører jeg hasj over grensen, men hey; hun jeg skrev om, trenger ikke lykkeønskninger for å si det sånn, he he


Hm... Ja, for det er jo kun det som blir beslaglagt som blir forsøkt smuglet.
Vis hele sitatet...
Gjenstår vel å se hvor vanntett planen hennes er. Det vel alltid slik at de som kommer seg over noen ganger begynner å tro at de er ufeilbarlige. Men det blir nå tatt endel smuglere hvert år. Han sprit-bakke var jo TV sist vinter og var så jævla konge og fortalte hvor lett det var å være smugler. Han er tatt to ganger bare nå i høst

Skjønner jo at det kun er småtteri som faktisk blir stoppet men jeg tenkte nå mest på risikoen. Folk som driter i konsekvenser han jo bare fylle et bagasjerom med pulver å kjøre over. Skal jo mye uflaks til for å bli stoppa i forhold til hvor mange biler som krysser hvert døgn. Men det kan jo skje og da suger det vel balle å kofferten full av noe som ikke er egnet til brødbaking.
Da blir det mange lange år på forbedringsanstalt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
fakt :ganske reel sammen ligning på menneskets og hundens lukte sans er følgende: hvis vår luktesans er som ett frimerke- er hundens luktesans som en fotball bane


vært på noen kurs med hundene mine- og ett av prøvene vi fikk se i utlandet, var EN blod dråpe på en tre pinne. som så ble vasket, surret i en sten og slipt utpå et kjern- eksempel hunden markerte pinnen på to meters dyp fra båt !
[quote=ompapa;2734166]Gjenstår vel å se hvor vanntett planen hennes er. Det vel alltid slik at de som kommer seg over noen ganger begynner å tro at de er ufeilbarlige. Men det blir nå tatt endel smuglere hvert år. Han sprit-bakke var jo TV sist vinter og var så jævla konge og fortalte hvor lett det var å være smugler. Han er tatt to ganger bare nå i høst


Sprit-bakke? Hvem er det?
For du tenker vel ikke på E.F, da det skal godt gjøres å bomme så på navnet..
Det at noen hunder kan lukte kreft betyr ikke at alle norske politihunder er superhelter.

Vet selv at det går an å slippe unna med hasj på seg, men det kreves sannsynligvis MYE flaks.

Er du villig til å ta risken, TS?