Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2602
Hei freaks. Har mildt sagt fått dilla på oral cannabis, da jeg synes det er mye chillere med en litt mer mild effekt som varer lenger, enn å bli superfjern i et kort tidsrom.

Prøvde å søke litt på nettet, men fant lite. Det jeg tenkte gjøre var å mekke opp en veldig stor batch med cannabis-mat som jeg skal ha over tid, slik at jeg slipperdra ut å kjøpe mer jevnlig.
Men da lurte jeg på om det er noe det går an å lage som holder seg over tid? Er ikke interessert i å ta vare på hasjen som en klump, da jeg ikke liker å oppbevare det i en så åpenbar form som det.

Tips?
Skakkolade
Cannasmør
Cannaolje(altså olje med shit i)
Ting du kan fryse
Burde legge til at jeg ikke har eget kjøleskap/fryser, så å fryse ned er uaktuelt.
- Kjærlighet på pinne (sikkert litt vanskelig å lage men)
Pepperkaker og krydderkake har vel veldig lang holdbarhet(?)
Til det å dele fryseboks er det vel bare å ha en eller to bokser med navnet ditt på oppi fryseboksen?
Lag green dragon på shitten, det holder lenge.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Pepperkaker holder evig lenge. (har dog aldri prøvd med hasj i)
Lagde noe skakkolade for ikke så lenge siden selv. Jeg tok 2 gram og smeltet i litt smør (ikke ta mer enn nødvendig for å løse hasjen opp). Jeg smeltet så opp en 200 gram i samme kaserolle. Dette helte jeg over i en tupperware-boks. Du kan jo lage dette i store kvanta og fryse ned, da vil jeg tro det holder seg SVÆRT lenge.
Sitat av Herbman Vis innlegg
Lagde noe skakkolade for ikke så lenge siden selv. Jeg tok 2 gram og smeltet i litt smør (ikke ta mer enn nødvendig for å løse hasjen opp). Jeg smeltet så opp en 200 gram i samme kaserolle. Dette helte jeg over i en tupperware-boks. Du kan jo lage dette i store kvanta og fryse ned, da vil jeg tro det holder seg SVÆRT lenge.
Vis hele sitatet...
Det er kult helt til eieren av fryseboksen ser sjokolade og tenker : En liten bit skader vell ikke.
Sitat av Kristianweb Vis innlegg
Det er kult helt til eieren av fryseboksen ser sjokolade og tenker : En liten bit skader vell ikke.
Vis hele sitatet...
Det forutsetter jo naturligvis at man selv er eier av fryseboksen :-)
For min del ville det å fryse ned skakkolade være helt uaktuelt, da jeg bor med familien min. Men steinhard, dypfryst sjokolade er ikke noe man hiver i seg på sparket, det "krever" jo nesten noe å tine opp igjen, hehe.

Litt off-topic, men er du kristianweb som i: kristianweb?
Sitat av Herbman Vis innlegg
Det forutsetter jo naturligvis at man selv er eier av fryseboksen :-)
For min del ville det å fryse ned skakkolade være helt uaktuelt, da jeg bor med familien min. Men steinhard, dypfryst sjokolade er ikke noe man hiver i seg på sparket, det "krever" jo nesten noe å tine opp igjen, hehe.

Litt off-topic, men er du kristianweb som i: kristianweb?
Vis hele sitatet...
Neinei, jeg heter ikke kristian engang, det er bare ett dekknavn for å holde meg unna radaren til nso.
Mekk deg pizza, strø på med det du vil ha, blandet med Oregano og pizzakrydder, syntes Weed setter jævlig fin smak på en pizza!
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Mekk deg pizza, strø på med det du vil ha, blandet med Oregano og pizzakrydder, syntes Weed setter jævlig fin smak på en pizza!
Vis hele sitatet...
Holdbarhet? Virker som om TS vil lage et matprodukt én gang som varer lenge og kan oppbevares en god stund. Ut ifra det han skriver i både tråd og tittel. Kan like godt igjen skrive tipset mitt om skakkolade som et godt eksempel. Denne krydrede formen for sjokolade smaker godt og sparker godt.

Det jeg gjorde var å ta 2 gram som jeg smeltet i litt smør (ikke ta mer enn nødvendig for å løse hasjen opp). Deretter smeltet jeg opp en 200 gram Freia melkesjokolade i samme kaserolle. Dette helte jeg over i en tupperware-boks. Du kan jo lage dette i store kvanta og fryse ned, da vil jeg tro det holder seg SVÆRT lenge. Styrken definerer du jo selv. 2 gram på 200 gram synes jeg gav en fin balanse rent smaksmessig, og det gjør jo at en "plate" holder til ca tre-fire gode kvelder.
Sist endret av Herbman; 12. desember 2012 kl. 04:33.
0,5 g oralt gir ikke noe særlig futt. Brukte 10 g knakanes god vannhasj sist jeg lagde brownies. 1 g pr kakestykke. Syntes det var et passelig blandingsforhold.
Sitat av sonmarak Vis innlegg
0,5 g oralt gir ikke noe særlig futt. Brukte 10 g knakanes god vannhasj sist jeg lagde brownies. 1 g pr kakestykke. Syntes det var et passelig blandingsforhold.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke enig, jeg droppet 0,5 engang å ble egentlig stein og fin. senere prøvde jeg og droppe en 1'r, da satt jeg og siklet!
Noen som har prøvd å spise grønt? Vi kjøpte en femmer, blandet den med 200g sjokoladeplate, men fikk null funk?
Honning,har vel nesten ubegrenset holdbarhet.
Fant en app som heter MJ's cookbook (finnes 2 versjoner, 1 gratis og 1 som koster 17kr) du kan se der . Viser deg blant annet hvordan du lager cannasmør/olje osv.