Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 591
Hei

sønnen har klart å bli bannet på fortnite og dropper nå gaming på pc fremover.Lærepenge for han. vi tenker å selge gaming pc'en og lurer på om det holder å slette alt/nullstille den? altså er den klar for neste person som vil feks spille fortnite med denne pc'en da, kan han det selv om tidligere eier ble bannet? sønnen vil selge den selv og heller spille på playstation.

Jeg kan ikke dette og vil gjerne gjøre det riktig. Håper på svar.
Sletting fjerner ikke innhodet på harddisken, bare registeret. Alle dataene må overskrives. Det finnes programmer for slikt, har jeg hørt.

(Meg personig gir aldri fra meg harddisker, jeg ville kjøpt en ny en og byttet ut.)
Jeg ville tatt en reformatering.

W10?
Trådstarter
2 0
Sitat av Dough Vis innlegg
Jeg ville tatt en reformatering.

W10?
Vis hele sitatet...
takk for svar. ja tror det er W10. mulig å forklare hvordan vi gjør det?
Fra Microsoft:

Tilbakestilling installerer Windows 10, men du kan velge om du vil beholde filene dine eller fjerne dem. Deretter installeres Windows på nytt. Du kan tilbakestille PC-en fra Innstillinger, påloggingsskjermen eller ved å bruke en gjenopprettingsstasjon eller et installasjonsmedium.

Tilbakestille PC-en fra Innstillinger

Velg startknappen og velg Innstillinger > Oppdatering og sikkerhet > Gjenoppretting .


Under Tilbakestill PC-en velger du Kom i gang, og deretter velger du ett av alternativene eller én av innstillingene i tabellen nedenfor.

Du ønsker da å gjennopprette PCen uten personlige filer. Det pleier ta en 20-90min litt avhengig av PC. Dersom PCen har 2 harddisker pass på at begge stasjonene blir med i gjenopprettingen.