Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 730
Sitter her på en laptop, og plages av et høyt pip fra pc-speakeren hver gang jeg justerer mastervolumet. Har skrudd av alle lyder i Windows. Kan noen hjelpe?
Hvis du skrur av Default Beep får du den stygge lyden du snakker om.

For å fjerne lyden kan du lage en tom .wav fil, og velge at den lyden skal spilles for Default Beep.
Men hvor skrur jeg dette av? Finner ingen default beep i volumekontrollen, heller ikke under lyder i kontrollpanel.
google "remove system beep" http://www.howtogeek.com/howto/windo...-system-beeps/

Kanskje dette funker
Et pip fra PC-speakeren betyr vel at lyden som egentlig skulle gått til høyttalerene ikke finner noen avspillingsenhet. Hvis lydinstillingene er satt slik at all lyd går til høyttalerene skal det bare være å gjøre som The Freak foreslår.
Great, thanks. Da var det noen andres tur til å google for meg for en gang skyld.