Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 943
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan man drikke morfin, som egentlig er ment intravenøst?

Hater sprøyter…
Sykt bortkasta, men ja. Leveren ødelegger mesteparten. Får vondt av å tenke på at du skal drikke injeksjonsveske
Det går an ja. Og du vil ikke få like mye virkning sammenlignet med hvis du injiserer det.
Jeg er ikke helt enig med TrippyKing ar det er "sykt" bortkastet. Noe bortkastet, ja. En del av grunnen til at det føles som mye mindre effekt når man svelger det er at det opptas over lengre tid. Men hvis man skyter det får man det kicket når alt kommer med en gang.
Du får bestemme selv. Det er helt greit å ikke bruke sprøyter, spør du meg.
Biotilgjengeligheten vil være ganske lav. 20-40%.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Sykt bortkasta, men ja. Leveren ødelegger mesteparten. Får vondt av å tenke på at du skal drikke injeksjonsveske
Vis hele sitatet...
Sitter du virkelig her å sier at det er bedre å begynne å kødde med nåler enn å waste litt morfin?

Det er bortkastet å skyte det imo, i det lange løp og jeg får vondt av å lese det du skriver
Sitat av Alge Vis innlegg
Sitter du virkelig her å sier at det er bedre å begynne å kødde med nåler enn å waste litt morfin?

Det er bortkastet å skyte det imo, i det lange løp og jeg får vondt av å lese det du skriver
Vis hele sitatet...
Slik trådstarter skriver, så er jeg av inntrykket at han har fått morfinen utskrevet lovlig og skal ta det av lovlige medisinske grunner. Isåfall er det bortkastet å ikke ta det intravenøst. Man kjenner ikke så mye rus visst man har sterke smerter når man tar det.
Men kan være jeg tar feil angående hvorfor trådstarter skal ta morfin.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare tull å skyte det. Trøkk det opp i ræva hvis du vil ha mest mulig effekt, ellers er det bare å svelge unna. Sprøyter fører bare til en ting.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Slik trådstarter skriver, så er jeg av inntrykket at han har fått morfinen utskrevet lovlig og skal ta det av lovlige medisinske grunner. Isåfall er det bortkastet å ikke ta det intravenøst. Man kjenner ikke så mye rus visst man har sterke smerter når man tar det.
Men kan være jeg tar feil angående hvorfor trådstarter skal ta morfin.
Vis hele sitatet...
Neei, serr? Får man virkelig utskrevet opioder som er ment for å sette IV med seg hjem. Ment for at man selv skal sette det IV? Har jeg aldri hørt om og virker utrolig merkelig og uforsvarlig

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare tull å skyte det. Trøkk det opp i ræva hvis du vil ha mest mulig effekt, ellers er det bare å svelge unna. Sprøyter fører bare til en ting.
Vis hele sitatet...
Yep! Øker biotilgjengliheten veldig ved å trykke det opp bak. Uten all den risikoen nåler fører med seg
Sist endret av Alge; 25. januar 2024 kl. 18:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Alge Vis innlegg
Sitter du virkelig her å sier at det er bedre å begynne å kødde med nåler enn å waste litt morfin?
Vis hele sitatet...
Ja.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nekter å ta nåler, det fører fort til dumme ting… Blir vel å lage en liten cocktail Til info så har dette ikke blitt skrevet ut på resept. Slik som Alge skriver, får nok ikke lov til å ta med hjem å sette IV selv hehe
Noen med råd angående dosering?
Sitat av Alge Vis innlegg
Neei, serr? Får man virkelig utskrevet opioder som er ment for å sette IV med seg hjem. Ment for at man selv skal sette det IV? Har jeg aldri hørt om og virker utrolig merkelig og uforsvarlig
Vis hele sitatet...
Er nok uvanlig, men ja, jeg har iallefall hørt om et fåtall tilfeller.