Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3850
Struktur ☸
Fire's Avatar
43 8
Hei. Plutselig etter 4-5 dager så merket jeg at det ble veldig mye rivotril (3-4 2mgs?) daglig, ofte en pils eller tre, og noen ganger blandet med 2mg xanor. Etter å ha forhørt meg med erfarne folk, så ble jeg fortalt at jeg ikke ville utvikle avhengighet/abstinenser på så kort tid.

Har tidligere prøvd ut benzoer men har ikke brukt det i dager i strekk, og ihvertfall ikke så omfattende. I forgårs var siste gang jeg inntok rivotril, i går så følte jeg meg rimelig påvirket uansett men hadde ikke tenkt på å ta noe, skjønte at det ble for mye. Men idag så våknet jeg opp helt stiv i kroppen, rimelig følelsesløs i huden, deprimert til helvete og stresset som faen.

Føler jeg har kjørt så jævlig hardt på, men noen andre som var med på 'turen' opplever ikke lignende abstinenser selv om de begynte misbruket ca to dager før. Selv om jeg misbrukte vel kanskje sterkest for jeg var ute etter å bli helt kake da også.. Er dette vanlig? Hvor lenge kan jeg forvente å føle meg jævlig? Vil det å røyke weed hjelpe eller forverre? Tusen takk for respons. Skulle gjerne brukt søkeknappen men skjelvninger og stress gjør det alt for innviklet. Å fy faen så jeg har lært også, dere er helter dere som har kommet gjennom dette etter månedslang/årslang misbruk.
Rivotril er ikke det verste å gå av. Det går an å få en liten nedtur, som er kraftigere for enkelte enn for andre, selv om du bare har misbrukt en kort periode men derimot, med høye doser. Jeg tipper du vil få en liten knekk, om du ikke allerede har fått det - umulig si hvor kraftig - og så blir det som normalt igjen etter en kort tid, kanskje 2-5 dager. Hvis du sliter med noe psykisk shit fra før, kan det være at symptomene dine blir forverret kraftig av selv en liten benzonedtur.

Don't worry, du er langt fra å være på kjøret. Men hvis det blir mer eksperimentering med piller, så trenger du ikke å ta ti rivo liksom, for da skjønner du ikke engang at du er rusa og hvis du ikke sovner blir det bare dritkjedelig pluss at du kan bli totalt uberegnelig. Bedre å ta ta en halv eller en hel pille(om det er xanor sticks eller 2mg rivo vi snakker om) og drit i å ta mer. Prøv heller å ta mer neste dag. Hvis du MÅ ruse deg, drikk et par pils. Men for all del ikke drikk sprit eller mye alkohol på benzoer. Jævlig digg og noe av det beste jeg vet om personlig, men man ødelgger ofte livet sitt sakte men sikkert og mister venner i fleng.


Tillegg: Å røyke weed kan gjøre angsten verre hvis du får noia av å røyke. Men hvis ikke, kjør på. Cannabis er perfekt for meg, så lenge tankekjøret ikke tar overhånd. Noe som skjer mye lettere når du er på en liten benzokekk i tillegg.
Sist endret av TrippyKing; 14. april 2016 kl. 15:06.
Sier meg veldig enig med TrippyKing her. Jeg lider av PTSD, og når jeg har herja en stund på benzo og går av, får jeg en ganske markant og voldsom forverrring av symptomer, da spesielt angst og til en viss grad depressjon. Som regel pleier jeg å trappe ned litt gradvis, så blir landinga litt mykere etter min erfaring (dette helt uavhengig av hvor lenge jeg har holdt på, 1 uke, 3 dager, whatever). Det går dog ganske fort tilbake til normalen igjen, så du trenger iallefall ikke bekymre deg for at det blir en lang nedtur

Personlig synes jeg det hjelper å røyke, men det er som det blir nevnt over her at om du får angst av å røyke av og til, så er det kanskje ikke en kjempe plan å kurere angst med mer angst
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Rivotril er ikke det verste å gå av. Det går an å få en liten nedtur, som er kraftigere for enkelte enn for andre, selv om du bare har misbrukt en kort periode men derimot, med høye doser. Jeg tipper du vil få en liten knekk, om du ikke allerede har fått det - umulig si hvor kraftig - og så blir det som normalt igjen etter en kort tid, kanskje 2-5 dager. Hvis du sliter med noe psykisk shit fra før, kan det være at symptomene dine blir forverret kraftig av selv en liten benzonedtur.
Vis hele sitatet...
Nå prater jeg ikke for meg selv siden jeg har hatt et ganske avslappet forhold til benzoer, men de jeg kjenner som har misbrukt rivotril over lang tid har har ett helvette med å gå av de, og da snakker vi helvette på jord, Benzo er faktisk noe av det verste å slutte med man kan faktisk dø av å bråslutte med det så det du sier sier fint lite mening for meg.. 2-5 dager på rivo er null stress, men når man snakker lengre tid så!


Har man lenge misbrukt benzoe`r så burde å må man trappe ned forsiktig, det her er ikke noe å leke med.
Struktur ☸
Fire's Avatar
Trådstarter
43 8
Tusen takk for respons, det roet nervene. Noen som tok cirka like mye som meg sliter litt, hen har besvimt, er blek og klam samt kvalm og dårlig mage de siste dagene. Tips til denne personen? Det er helst om kvelden/morgenen det er verst.
Sitat av susiserken Vis innlegg
Nå prater jeg ikke for meg selv siden jeg har hatt et ganske avslappet forhold til benzoer, men de jeg kjenner som har misbrukt rivotril over lang tid har har ett helvette med å gå av de, og da snakker vi helvette på jord, Benzo er faktisk noe av det verste å slutte med man kan faktisk dø av å bråslutte med det så det du sier sier fint lite mening for meg.. 2-5 dager på rivo er null stress, men når man snakker lengre tid så!


Har man lenge misbrukt benzoe`r så burde å må man trappe ned forsiktig, det her er ikke noe å leke med.
Vis hele sitatet...
Ja såklart, det er et ille å gå av benzoer uansett, det er jo underforstått.. Men det er forskjell på å gå av rivotril og på å gå av feks xanor. Hvis det er snakk om lang tids misbruk må du selvfølgelig trappe ned. Men jeg trodde TS hadde brukt benzoer bare en kort periode? Og da er det erfarringsmessig bedre å slutte med rivotril enn xanor eller etizolam for den saks skyld
Spørsmål: Jeg har brukt 0,25 mg til 0.50 mg rivotril typ 1 gang i uka, noen ganger 2 i tilfelle det ble mye stimulanter. Gjort dette sporadisk over 3-4 mnd. Er det noen som helst fare for abstinenser hvis jeg ikke tar den kvartingen eller halve 1 eller 2 ganger i uka?
Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Spørsmål: Jeg har brukt 0,25 mg til 0.50 mg rivotril typ 1 gang i uka, noen ganger 2 i tilfelle det ble mye stimulanter. Gjort dette sporadisk over 3-4 mnd. Er det noen som helst fare for abstinenser hvis jeg ikke tar den kvartingen eller halve 1 eller 2 ganger i uka?
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg sterkt på.