Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 7279
Og hva skal man si om oss som bombet og kriget i Jugoslavia, Afghanistan, Syria, Mali, Irak osv. Yemen er vel neste. Går fint ann å reise på ferie her også selv om det stinker dritt og selvgodhet.
2pac alive in serbia
Trådstarter
Burger King er her enda!





Street art!



På den andre siden av street arten er det reklame for dyrlege



En snømann!



Så dette på vei ut døra på et bakeri vi spiste i...



Russiske helter.....



Jeg var også innom en historisk kirke i Volgograd, men kunne ikke ta bilder. Vil likevel poste link, for den var veldig interessant, det er en veldig gammel lutherisk/husitt-kirke bestående av tyskere som vandret til Volgograd på slutten av 1700 tallet, etter at den daværende russiske tsarinnen ønsket å rekruttere utenlandske dyktige arbeidere. De etablerte seg og bygde ut videre kolonier, og fikk innvilget frihet til å utøve egen religion, rentefrie lån, samt lage sin egen alkohol + selge denne til besøkende (staten hadde totalt monopol på salg av alkohol på den tiden, noe som har vært svært lønnsomt og et sterkt middel for å holde serfene og underklassen fornøyde og beruset. Å bevilge landsbyen denne rettigheten var derfor særdeles unikt).

Denne landsbyen og de som bodde der ble dermed kalt Volga-tyskere, som jobbet hardt i mange generasjoner for å spre lutherisk kristendom i Russland.

Under 2. Verdenskrig ble de forvist til kazaksthan, sibir osv., og fikk ikke lov til å reise tilbake før på 1970 tallet. Samfunnet deres er ikke like sterkt som det en gang var, men det var en utrolig flott visning vi fikk igjennom det som en gang var landsbyen deres, samt kirken deres. De holder enda kirkeseremonier på søndager, delvis på russisk og delvis på tysk.

Her er linken:

https://maps.app.goo.gl/4p1dd89T3Jdz3bt3A

Jeg blir her i tre dager til
Russland virker som et veldig stygt land utifra bildene dine. Ser ut som en krigssone fra 1960 hele landet
2pac alive in serbia
Trådstarter
Sitat av Kanikkedet Vis innlegg
Russland virker som et veldig stygt land utifra bildene dine. Ser ut som en krigssone fra 1960 hele landet
Vis hele sitatet...
Volgograd er ikke blant de mest prioriterte byene nei... Også er det mørkt og mye snø ute..

Moskva, skt Petersburg og Kaliningrad ser en del finere ut

Anbefaler deg å søke opp Mamayev kurgan hvis du ønsker å se hva Volgograd har å tilby
Sist endret av frilansloser; 9. februar 2024 kl. 16:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvordan er humøret blant folket i forhold til tidligere år? Merker du noen forskjell?
2pac alive in serbia
Trådstarter
Sitat av Ripales Vis innlegg
Hvordan er humøret blant folket i forhold til tidligere år? Merker du noen forskjell?
Vis hele sitatet...
Folk flest lever livene sine som før. Men de fleste kjenner noen som har mistet bror, sønn, fetter eller mann i krigen... Hvis man kommer på temaet så er de åpenlyst triste.. det virker til at mange nå setter fredsønske fremfor nasjonal stolthet, de fleste er faktisk lei av krig.

Folk savner både Coca Cola og Sovjetunionen paradoksalt nok.
Sist endret av frilansloser; 9. februar 2024 kl. 21:57.
2pac alive in serbia
Trådstarter
Jeg blir her én og en halv dag til.

Har ikke fått tid eller mulighet til å være vill journalist, men er det noe dere ønsker veldig mye at jeg skal få knipset noe bilder av før jeg reiser?
Kan du gå til russiske elkjøp og se hva de har av tilgang av på datautstyr? Også er jeg også interessert i å se hva slags bøker de selger på bokhandel der.
Er det sant at de pleier å lese klassisk litteratur på trikken? Har lest noe om det. Kunne du evt. tatt bilde av det?
2pac alive in serbia
Trådstarter
Det stemmer. De leser klassisk litteratur mye oftere enn oss. Det er mye klassisk litteratur i hyllene hvor jeg sover.

Familien bekrefter at det leses mest på t-banen og undergrunnsbanene.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du er heldig du ikke ble bura inne for hun ballerinaen fra USA har nå blitt tatt av sovjetsnuten mens hun var på familiebesøk der.

https://abcnews.go.com/Politics/russ...y?id=107416856

Her er video
https://youtu.be/gRmMt7mVZ5k

Hvis ikke USA greier å ivareta borgerne sine i utlandet, hvordan skal bittelille Norge greie det liksom? Og jeg føler litt forbanna at Russland er i den posisjonen til å gjøre noe slikt. Jeg følte meg så lettet at NATO har overlegen teknologi og det er null sjangs at Russland ville fått noe som helst overtak, men her er vi idag. Føler jeg begynner å bli litt deppa nå. Hva betyr det for oss fattige i Norge?

Også må vi ikke glemme de jævla pro-putshit republikanere. De er sikkert glad for at dette skjer. Jævla nyttige idioter. Og norske nazi faen er sikkert glad for dette også. Fuck dere alle!
2pac alive in serbia
Trådstarter
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Du er heldig du ikke ble bura inne for hun ballerinaen fra USA har nå blitt tatt av sovjetsnuten mens hun var på familiebesøk der.

https://abcnews.go.com/Politics/russ...y?id=107416856

Her er video
https://youtu.be/gRmMt7mVZ5k

Hvis ikke USA greier å ivareta borgerne sine i utlandet, hvordan skal bittelille Norge greie det liksom? Og jeg føler litt forbanna at Russland er i den posisjonen til å gjøre noe slikt. Jeg følte meg så lettet at NATO har overlegen teknologi og det er null sjangs at Russland ville fått noe som helst overtak, men her er vi idag. Føler jeg begynner å bli litt deppa nå. Hva betyr det for oss fattige i Norge?

Også må vi ikke glemme de jævla pro-putshit republikanere. De er sikkert glad for at dette skjer. Jævla nyttige idioter. Og norske nazi faen er sikkert glad for dette også. Fuck dere alle!
Vis hele sitatet...
Chill litt med makkan?

Ingenting av det hun ble tatt for kunne ha gjeldt meg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
"Valg" der i gården idag?