Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4014
Hei!

Jeg har etter hvert blitt rimelig bortskjemt på fantastisk krim etter å ha sett Broen, MAGISKE Broadchurch (!), Forbrydelsen, The Fall, Top of the Lake, Luther og Borgen.

Jeg lurte på om noen hadde tips til lignende krimserier (gjerne med plott som foregår i moderne tid og ikke så veldig gammel produksjon (etter 2008 og oppover feks) britisk/amerikansk/svensk/dansk spiller ingen rolle)? Spesielt Broadchurch var en helt fantastisk opplevelse.

Ha en fin dag :')
Kanskje litt obvious svar for mange men, anbefaler True Detective. Ble virkelig betatt av den serien, herlig.

Ellers er kanskje Hannibal noe? Luther, Sherlock, Endeavour og Wire in the Blood er også gode alternativer :-)
Øyevitne som går på statskanalen 1 var da ikke så gale.
Castle artig og spennende.
True Detective er nesten en egen klasse... fantastisk serie
Ble faktisk positivt overrasket av Elementary, en Sherlock Holmes serie der handlinga skjer i New York.
Høres sært ut, men det funker.
http://www.imdb.com/title/tt2191671/
I og med at du tydeligvis liker kvalitetskrim er jeg temmelig sikker på at du vil like miniserien Southcliffe. Britisk, mørkt og grått.
Poirot, tenker da på de lengre og nyere filmene. Utrolig intelligent, du vil bli overrasket.

Edit: Plottet foregår dessverre ikke i nyere tid.
Sist endret av iznogoud; 23. oktober 2014 kl. 01:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
7 0
Tusen takk for så mange gode svar! Skal sjekke ut Endeavour, Wire in the Blood, Castle og Southcliffe! Resten som nevnes har jeg sett, og helt enig i at True Detective pisser på det aller meste.

Og word up til Øyevitne, gleder meg til fortsettelsen!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Science fiction/Krim serie men genial siden man ikke kan bestemme hvem som er protagosnist/antagonist

Continuum http://www.imdb.com/title/tt1954347/?ref_=nv_sr_1
Whitechapel For de som liker britisk. Kan bli litt ostete, men endelig engelsk nok.-
How to Get away with murder som hadde sesongpremiere på TVNorge i går, den går i reprise 22.30 idag . Virker utrolig spennendes
Sist endret av Tåka; 5. november 2014 kl. 21:30.
midsummer murders er en kul serie.

elers så har du jo hannibal, dexter eventuelt csi, men dette er kansje ikke det du ser på som kvalitet