Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1064
Hei!

Her forleden prøvde jeg å gjøre samme bevegelse med Rubiks kuben (flyttet siden en gang rundt, toppen en gang, siden om og om igjen), og til slutt endet jeg opp med utgangspunktet igjen.

Hvordan kan jeg regne ut hvor mange trekk jeg brukte på dette? Annet enn å telle selvfølgelig
http://www.rubikssolver.com/
Finnes utrolig mange nettsider og youtube-videoer som viser hvordan man gjør det. Er et system til det som du bare må lære deg
GRATIS?!
mroj's Avatar
Trådstarter
Jeg tenker ikke på å løse den, men etter jeg gjorde samme bevegelse (som jeg skrev over) så endte jeg opp der jeg begynte igjen, og det er det jeg har lyst til å finne ut hvordan man regner på. Altså hvor mange rotasjoner jeg må ta
Telle trekkene...?
Kan det stemme det er 6x6 trekk? Litt usikker, men mener på å ha lest det en plass. Eller bygger rubiks kuber på algoritmer. Les deg opp litt på det!
Khan academy kan hjelpe deg stort på det feltet
Det er over 100 trekk mener jeg å huske, så det er ikke 6x6.
Sist endret av Marr; 15. mars 2012 kl. 19:46.
GRATIS?!
mroj's Avatar
Trådstarter
Talte 311 trekk, så det er neppe 6x6 trekk (ble litt forstyrret så det kan hende det er +-5 trekk.

Dette var ved å flytte på to av radene.

@McLovin - Skal ta en titt der for å se om det er noe