Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 3792
Hei,

Jeg skal slutte å drikke og røyke med dama når hun nå har blitt gravid(fant det ut i går).

Vi er på ett partysted i helga hvor shisha blir servert og jeg tenkte å ikke slutte helt enda men når jeg ikke har mer weed.

Spør ikke ang. Ett missbruk (mulig jeg har hatt ett men forstår at det er skadelig), lurer på om hun tar noen trekk også om dette er skadelig eller om det kun påvirker hode partiet på den som røyker og ikke hele kroppen og dermed foster.

Ikke behov for reprimader, jeg er forsåvidt grei og skal bistå med alt gjennom graviditet og ta store helse forbehold.

Hypotetisk spørsmål før jeg sitter med shisha på bordet senere i dag.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke skadelig å røyke weed én gang mens man er gravid. Men problemet er når man tillater seg det så er det kort vei å tillate seg litt andre ganger også og plutselig gjør det skade. I solidaritet med dama di syns jeg du burde unngå å røyke selv. Farsrollen skal tas like seriøst som morsrollen.
Alt mor får i seg, går rett i babyen. Barnet er mest sårbart når det er lite, dvs helt i starten av svangerskapet. Husk at valgene dere tar de neste månedene, skal barnet leve med resten av livet. Og beskytt mor og barn mot passiv røyking også.
Det var gode svar det. Likeså greit å høre på dere så trenger ingen av oss å juge om rus og graviditet heller.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke skadelig å røyke weed én gang mens man er gravid. Men problemet er når man tillater seg det så er det kort vei å tillate seg litt andre ganger også og plutselig gjør det skade. I solidaritet med dama di syns jeg du burde unngå å røyke selv. Farsrollen skal tas like seriøst som morsrollen.
Vis hele sitatet...
Har erfaring og kommer ikke til å ta noen rolle, er ikke med i noen storfamilier denne gangen heldigvis. En bestevenn på vei og jeg er bra nok far for dama sitt barn og hun er lærer så det hjelper litt på selvtillit etter tidligere skilsmisse at jeg er god nok far for en lærer.

Hadde abstinens helvete for alkohol i går så er det overstått ihvertfall. Forstår ikke de som sliter så mye med de abstinensene men de har muligens vært hardere på flaska for her har det gått i øl. Kanskje verre med sprit?
Sist endret av Janikverulani; 17. februar 2024 kl. 16:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mamma røyka gjennom hele graviditeten. Fungerer helt fint eg anbefales selvfølgelig ikke
Sitat av kjemiguden Vis innlegg
Mamma røyka gjennom hele graviditeten. Fungerer helt fint eg anbefales selvfølgelig ikke
Vis hele sitatet...
Det gjorde mora mi også men vanlig røyk. Jeg fikk ihvertfall ikke kreft av det.

Det er tynne grenser. Alkohol og weed fremkaller ett litt annerledes liv til tider, spesielt om man er litt som meg som likeså greit tar store livsavgjørelser og følger de når man tror man er i kjempeform, det er nok lurt å starte tidlig med ett liv hvor en baby er velkommen.
Absolutt, må velge hva liv du vil ha. Rus eller barn, fungerer sjeldent bra ilag. Mamma røyka cannabis gjennom hele svangerskapet. Kanskje eg var heldig, men vil sei eg er oppegående å fornuftig med tanke på omgivelsene.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kjemiguden Vis innlegg
Absolutt, må velge hva liv du vil ha. Rus eller barn, fungerer sjeldent bra ilag. Mamma røyka cannabis gjennom hele svangerskapet. Kanskje eg var heldig, men vil sei eg er oppegående å fornuftig med tanke på omgivelsene.
Vis hele sitatet...
Posthistorikken din her gir bilde av det motsatte når du forteller at du arva en mill og sløste bort alt og røyker hasj.
Nei,nei og atter nei. Om dama de er cool med at du smoker før ungen kommer er greit, at dere i det hele tatt vurderer at hun kan gjøre det er ikke greit. Flere venner av har gjort det, men da har det vært før de fant ut de var gravide, slik mange drikker en gang eller to før de finner ut av det. Legene deres sa det mest sannsynlig går bra, men det er ingen garanti. Det er rett og slett for lite forskning på det for å si noe om konsekvensene av det.
Anonym bruker
"Fri Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har dere vurdert abort? Sånn seriøst? Da kan dere røyke og drikke uten å påtvinge en uskyldig jævla baby det samme. Hele kroppen er full av cannabisreseptorer, så det påvirker garantert fosteret på et vis som sannsynligvis ikke er fordelaktig. Den største risikofaktoren virker til å være din innstilling, men du er jo ikke gravid, så røyk i vei. Du kan jo slutte til konfirmasjonen hens, eller når det behager dem.
Du er en idiot som i det hele tatt vurderer dette. Trodde først du spurte om du som far kunne røyke i nærheten. Men at mor skal røyke?! Fakkings idioter.
Tolkingen deres blir helt feil. Les første post. Jeg lurte seriøst på om foster kan ta skade av cannabis og hvordan forholde meg til helt slutt med røyking og drikking.

Det var ett hypotetisk spørsmål når jeg hadde lyst på shisha senere ved samme bord men avgjørelsen er tatt om at det er total stopp på begge 2 etter å snakket med henne og dere. Hun har ikke gjort noe mer enn det som kan kategoriseres som normalt ved ikke gravid. men vi har ikke vært noen vrak med rus noen av oss.

At jeg er en jævla idiot er ikke noe jeg opplever i mine omgivelser men at jeg må forbedre meg er helt sikkert og det er ikke det største problemet å gjøre med okay folk rundt.

Uten person angrep og god kommunikasjon så blir det enklere å tåle motgang uten å sprette øl korken til tider. Men uten det så sprettes ølkorken her også som hos mange andre fedre i verden.

Men Norge's barn blir det ikke så ikke noe å ta personlig for nordboere.

Men takker for noe støtte i starten av tråden.
Du spurte om bare hun ble påvirket og ikke fosteret. Det er et merkelig spørsmål da det er så åpenlyst.

Om det ikke var til vurdering om hun skulle røyke så beklager jeg.

Gratulerer forresten!
Sitat av Janikverulani Vis innlegg
..lurer på om hun tar noen trekk også om dette er skadelig eller om det kun påvirker hode partiet på den som røyker og ikke hele kroppen og dermed foster.
Vis hele sitatet...
Rart hva folk vet og ikke vet. Når du røyker så trekker du røyk ned i lungene. Lungene sin oppgave er å hente oksygen fra luften, og å kvitte seg med co2. Oksygenet og andre stoffer du trekker inn overføres til blodet, som pumpes rundt i kroppen. Blodet havner i hodet, men også alle andre steder i kroppen med blodsirkulasjon.

Ingen vet sikkert hvordan fosteret/barnet blir påvirket. Men hvis du syns det ville vært ugreit at en beibi sitter å røyket rev, så syns du sikkert også det er ugreit å pumpe blod med rusgift inn i et bittelite barn i magen.

Hyggelig med alle som har fått cannabis eller nikotin da de lå i magen, uten at det har gitt dem problemer. Jeg kan fortelle om min bestemor som røyka hele livet, og ble 100 år uten lungekreft eller kols eller noe. Så da kan vi vel bare konkludere med at røyk ikke er farlig likevel, det er bare å kjøre på.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Du spurte om bare hun ble påvirket og ikke fosteret. Det er et merkelig spørsmål da det er så åpenlyst.

Om det ikke var til vurdering om hun skulle røyke så beklager jeg.

Gratulerer forresten!
Vis hele sitatet...
Det var til vurdering om jeg skulle fortsette litt til og hvordan forholde meg til om hun ønsker også men ikke ett ønske som hun har uttalt. Jeg får bistå med gode livsvalg og ikke bidra til ett ønske om rus overhodet.

Kaster det jeg har i dass så er det for alltid avgjort.

Vennekrets røyker shisha til tider men er omtrent offentlig ansatte hele gjengen og ikke ett vanskelig miljø å ta avstand fra eller noen slike behov.

Jeg har aldri tenkt tanken engang eller hatt dette som tema. Har ikke vært borti cannabis i tidligere forhold og trengte det denne gangen har jeg ment men det er vel kun på det mentale plan men det er jo bevist at cannabis har en helse bringende effekt, da snakker jeg om meg selv og ikke barn. Ikke vært min ide og ingen familie problemer fra henne ang dette da det er litt mer normalt andre steder i verden.

Synes det bryter mye tvers av og frisker opp eget hodet så jeg lever mer i nåtid men det kan man få til uten cannabis.
Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Det var til vurdering om jeg skulle fortsette litt til og hvordan forholde meg til om hun ønsker også men ikke ett ønske som hun har uttalt. Jeg får bistå med gode livsvalg og ikke bidra til ett ønske om rus overhodet.

Kaster det jeg har i dass så er det for alltid avgjort.

Vennekrets røyker shisha til tider men er omtrent offentlig ansatte hele gjengen og ikke ett vanskelig miljø å ta avstand fra eller noen slike behov.

Jeg har aldri tenkt tanken engang eller hatt dette som tema. Har ikke vært borti cannabis i tidligere forhold og trengte det denne gangen har jeg ment men det er vel kun på det mentale plan men det er jo bevist at cannabis har en helse bringende effekt, da snakker jeg om meg selv og ikke barn. Ikke vært min ide og ingen familie problemer fra henne ang dette da det er litt mer normalt andre steder i verden.

Synes det bryter mye tvers av og frisker opp eget hodet så jeg lever mer i nåtid men det kan man få til uten cannabis.
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra at cannabis har helsebringende effekter? Det er effektivt mot visse typer smerter, men det har også heroin. Det betyr ikke at det er bra for kroppen, iallefall ikke for den mentale helsen.

Det er også verdt å vite at rusmidler og andre kjemikalier du inntar også når cædcellene. Slik at visst du ruser deg, har sex og det ender med graviditet så er fosteret allerede blitt påvirket. Sannsynligvis ikke så negativt som ved graviditet, men det kan hypotetisk ha påvirket barnets sjanse for å utvikle kreft eller andre sykdommer senere i livet. Og selv om du ikke har fått kreft betyr ikke det at du aldri vil få kreft. Den største risikoen for kreft er tross alt alderen.

Det er jo også de som aldri har røykt som får lungekreft også. Kanskje er årsaken noe så enkelt som at moren røykte når hun var gravid eller før hun ble gravid. Enten aktivt eller passivt.

Ser også for meg at spesielt røyking inneholder giftstoffer som negativt påvirker kroppens celler hos barnet. Samme med cannabis.

Her er en forskningsartikkel om cannabis og graviditet: https://nhi.no/familie/graviditet/sv...-og-graviditet

Utdrag: Cannabinoiders evne til å komme over i morkaken og påvirke fosteret vekker bekymring - både med tanke på svangerskapets utfall og langsiktige konsekvenser for barnet. Alle kvinner som er eller planlegger å bli gravide, bør advares om at de ikke bør bruke marihuana i svangerskapet

Her er også en artikkel, som sier at cannabis kan påvirke barnets vekt: https://www.fhi.no/nyheter/2020/cann...e-fodselsvekt/

Absolutt alt påvirker barnet. Til og med hva moren spiser, hvor aktiv hun er, hvor flink hun er til å ta vitaminer og kosttilskudd. Til og med hva hennes foreldre og besteforeldre har av gener påvirker barnet. Er moren og hennes foreldre overvektige så er sjansen også høy for at barnet vil få problemer med vekt og fedme, selv om barnet spiser veldig lite og sunt.

Det er en god grunn til at moren ikke engang får smertestillende eller beroligende når hun føder. Fordi så lenge barnet og moren er "connected" så vil alt som skjer med hun påvirke barnet. Til og med om hun er mye stresset, hvor mye hun sliter med angst and so on.

Ruser du deg så vil det også påvirke moren negativt ved at det blir vanskeligere for hun å ikke ruse seg.

Jeg er selv et godt eksempel på hvor "connected" mor, foreldre, besteforeldre og barnet er. Jeg har Aspergers Syndrom nettopp fordi moren min har autismespekterforstyrrelse og hennes mor har det. Det eneste som sannsynligvis reddet meg fra å bli fullstendig autistisk med lav intelligens er at faren min ikke har autismespekterforstyrrelse og har normal intelligens. Moren min er nemlig ikke den skarpeste kniven i skuffen. Moren hennes er derimot litt skarpere, er mitt inntrykk. Selv om jeg ikke liker hun kan jeg se det tydelig.
Sist endret av einsteindragon; 17. februar 2024 kl. 20:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det at hasj skal være sunt er noe hasjavhengige liker å innbille seg for å rettferdiggjøre eget misbruk. Jeg trodde også på det en liten periode. Når jeg tenker tilbake ser jeg hvor utrolig skadelig det var både psykisk og fysisk. Hvor lett man lurer seg selv.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Det at hasj skal være sunt er noe hasjavhengige liker å innbille seg for å rettferdiggjøre eget misbruk. Jeg trodde også på det en liten periode. Når jeg tenker tilbake ser jeg hvor utrolig skadelig det var både psykisk og fysisk. Hvor lett man lurer seg selv.
Vis hele sitatet...
Signerer
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Det at hasj skal være sunt er noe hasjavhengige liker å innbille seg for å rettferdiggjøre eget misbruk. Jeg trodde også på det en liten periode. Når jeg tenker tilbake ser jeg hvor utrolig skadelig det var både psykisk og fysisk. Hvor lett man lurer seg selv.
Vis hele sitatet...
Ja, til og med når jeg var yngre - Altså fra rundt 16 til jeg nådde 25-26 alderen pleide å tro dette. Jeg pleide spesielt å tenke at benzodiazepiner, som jeg var avhengig fra rundt 22/23 alderen til jeg var rundt 28 pleide å tenke at dette var spesielt bra for hjertet og andre sider av kroppen som blir positivt påvirket av å være rolig og avslappet. Og til en viss grad stemmer det kanskje at jeg blir positivt påvirket av å aldri være stresset. Men det er også skadelig å være konstant rolig, avslappet, lat, likegyldig og nesten aldri være i aktivitet.

Her er en artikkel om cannabis sine fordeler: https://e24.no/naeringsliv/i/zEAJpw/legaliser-det

Ja, på noen måter er Cannabis positivt. Men èn ting vet jeg veldig sikkert: Det beskytter ikke mot autisme (som ikke er en sykdom engang), autisme er noe man blir født som, det handler om gener man er født med. Cannabis fjerner ikke på magisk vis gener, isåfall ville cannabis vært verdens farligste dop. Kan hende det på noen måter gir en opplevelse av bedre søvn, men det gir deg ikke mer REM-søvn. Siden man får høyere puls vil jeg påstå at det er omvendt. Opplevelsen blir at man føler man får bedre søvn, men i realiteten får kroppen dårligere søvn. Vi som bruker rusmidler er ikke ukjent med at selv om det føles bra så betyr ikke det nødvendigvis at det er bra for kroppen. Heroin er kanskje her det beste eksempelet på at det som føles bra ikke nødvendigvis er bra. Iallefall ikke langsiktig.

Det går rykter om at det er bra mtp. Kreft. Her er jeg mer usikker. Her er en artikkel om cannabis og kreft: https://kreftforeningen.no/vitensent...e-kreftceller/
Utdrag: Per i dag finnes det ikke bevis for at cannabis kan ha effekt som kreftbehandling. Det er gjort enkelte forskningsstudier som tyder på at virkestoffer i cannabis kan drepe kreftceller, men det er altfor tidlig å fastslå om dette faktisk kan gi bedre behandling.

Jeg kan tro på at sjansen for å utvikle visse kreftformer er noe lavere visst man bruker cannabis i ny og ne. Og visst man bruker det når man har kreft så kan sjansen for å overleve være noe høyere ved noen kreftformer. Men jeg tror dette er veldig inviduelt og også avhenger av hvilke gener man har, ikke har og andre ukjente grunner. Jeg tviler derimot på at det er tilfellet ved lungekreft visst man røyker cannabisen. Selv om det er mulig at det er mest effektivt mot lungekreft, ved at ved røyking så blir svulstene kanskje bombadert med de ulike virkestoffene i cannabis. Noe som vil være bra visst ett eller flere virkestoff er direkte giftig for kreftcellene. Isåfall sier logikken at det også er giftig for friske celler. Slik som cellegift. Noe som ikke er like fullt bra.

Hvorvidt man vil få kreft og hvorvidt man vil overleve handler nok mer om gener man har og ikke har.

Jeg kan tro på at sjansen for å utvikle visse kreftformer er noe lavere visst man bruker cannabis i ny og ne. Og visst man bruker det når man har kreft så kan sjansen for å overleve være noe høyere ved noen kreftformer. Men jeg tror dette er veldig inviduelt og også avhenger av hvilke gener man har, ikke har og andre ukjente grunner. Jeg tviler derimot på at det er tilfellet ved lungekreft visst man røyker cannabisen. Selv om det er mulig at det er mest effektivt mot lungekreft, ved at ved røyking så blir svulstene kanskje bombadert med de ulike virkestoffene i cannabis. Noe som vil være bra visst ett eller flere virkestoff er direkte giftig for kreftcellene. Isåfall sier logikken at det også er giftig for friske celler. Slik som cellegift. Noe som ikke er like fullt bra.

Hvorvidt man vil få kreft og hvorvidt man vil overleve handler nok mer om gener man har og ikke har.

At noe forskning tyder på at det kan være giftig for kreftceller gjør at jeg nok hadde valgt å innta mye cannabis visst jeg får kreft. Jeg hadde iallefall prøvd å få det utskrevet både mot smertene, men samtidig for å eksperimentere med det for behandling av kreften. Men det man får på resept inneholder ikke alle virkestoffene som man får illegalt. Det er også mulig at cannabis forverrer sjansen for å overleve kreften. Usannsynlig, men mulig.
Det er en av grunnene til at eksperimentering vil være risikofullt.

Jeg tror også at hvilken virkning man får av cannabisen avhenger av hvilken type cannabis man inntar. Det er jo som kjent forskjell på hasj og marijuana. Og det er forskjell på de ulike typene hasj og de veldig mange forskjellige marijuana typene.

Det er sikkert korrekt at det iallefall midlertidig er bra med tanke på depresjon. På samme måte som at benzodiazepiner er bra mtp. Angst.

På noen områder er cannabis positivt. Men det kan også sies om alkohol.
Den totale virkningen er nok at det kan være bra for mye psykisk når det brukes i små mengder i en kort periode. Også mtp. Smerter.
Men ikke så bra når man bruker mye over lang tid.
Sist endret av einsteindragon; 17. februar 2024 kl. 21:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ser jeg blir utfordret her på at weed har en helsebringende effekt, jeg har ikke nevnt hasj og heller ikke konsumert det.

Kunne sikkert ha forklart mer om meg selv og hvorfor det har hatt en helsebringende effekt på meg selv og kan forsøke å skrive mer enn bare en setning om det.

Ikke så veldig kompliserte greier men har blitt forsøkt brukt som en "skyllebøtte" på en veldig alvorlig måte over tid som har ført livet mitt til ett ganske spesiell plass og har egentlig tenkt at det er umulig å komme meg tilbake hvor jeg var tidligere og gjorde det bra lovlig.

Systemet, foreldre, søsken, svigers og til slutt eks partner og barn ga meg opp.
Dette var en lang prosess og i mitt syn ikke rart men ett par narsisistiske psychos som har fått med seg flere og flere som pay back etter ett søksmål jeg gjorde over ett år etter ett angrep på meg, arbeid og småbarnsfamilie en gang i tiden når jeg forsørget 5 mennesker.

Jeg kan ikke ligge i en evig kamp på noe som blir gammelt så dere skal få mene hva dere vil men jeg mener cannabis har fått meg veldig langt videre fra dette surret i gamle dager men det kan være andre faktorer som også spiller inn som at jeg har hatt en bestevenn og samboer i over ett år som jeg er veldig glad i, er fornøyd med, kunne ønske var første partner osv. Osv.

Jeg håper og komme meg tilbake til alle mine barn etterhvert men dessverre så fungerer det ikke slik at det bare er til å skjerpe seg så da må man gjøre det beste ut av hva man har og ikke prøve for mye og bli en narsisistisk psycho selv som ligger i min familie som i så mange andres.

Får lov til å røyke og drikke selv hvor jeg er og dama slutter men slutter helt med henne uten at jeg kan skylde på rus for hvor jeg har endt men tror at ved å kutte helt av så skal jeg komme meg tilbake til lovlig arbeid igjen men ikke i Norge hvor jeg har blitt veldig dårlig behandlet i henhold til helse, arbeid og rettigheter fra NAV.

Det gis ikke slipp på meg der og blir låst som vanskelig stilt og god historikk over en 15 års periode ble aldri hensyntatt og da har weed hatt en effekt som gjør at jeg er klar for alt igjen.

Kan forstå at dette også må settes spørsmålstegn ved da meg inkludert ikke ønsker å få de yngre til å se på weed som medisin.

I tenårene som var sist jeg hadde en periode med røyking så har jeg ikke helt klart for meg hva det var for. Men kom meg fint videre da også og inni ett langt liv som arbeider.
Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Ser jeg blir utfordret her på at weed har en helsebringende effekt, jeg har ikke nevnt hasj og heller ikke konsumert det.

Kunne sikkert ha forklart mer om meg selv og hvorfor det har hatt en helsebringende effekt på meg selv og kan forsøke å skrive mer enn bare en setning om det.

Ikke så veldig kompliserte greier men har blitt forsøkt brukt som en "skyllebøtte" på en veldig alvorlig måte over tid som har ført livet mitt til ett ganske spesiell plass og har egentlig tenkt at det er umulig å komme meg tilbake hvor jeg var tidligere og gjorde det bra lovlig.

Systemet, foreldre, søsken, svigers og til slutt eks partner og barn ga meg opp.
Dette var en lang prosess og i mitt syn ikke rart men ett par narsisistiske psychos som har fått med seg flere og flere som pay back etter ett søksmål jeg gjorde over ett år etter ett angrep på meg, arbeid og småbarnsfamilie en gang i tiden når jeg forsørget 5 mennesker.

Jeg kan ikke ligge i en evig kamp på noe som blir gammelt så dere skal få mene hva dere vil men jeg mener cannabis har fått meg veldig langt videre fra dette surret i gamle dager men det kan være andre faktorer som også spiller inn som at jeg har hatt en bestevenn og samboer i over ett år som jeg er veldig glad i, er fornøyd med, kunne ønske var første partner osv. Osv.

Jeg håper og komme meg tilbake til alle mine barn etterhvert men dessverre så fungerer det ikke slik at det bare er til å skjerpe seg så da må man gjøre det beste ut av hva man har og ikke prøve for mye og bli en narsisistisk psycho selv som ligger i min familie som i så mange andres.

Får lov til å røyke og drikke selv hvor jeg er og dama slutter men slutter helt med henne uten at jeg kan skylde på rus for hvor jeg har endt men tror at ved å kutte helt av så skal jeg komme meg tilbake til lovlig arbeid igjen men ikke i Norge hvor jeg har blitt veldig dårlig behandlet i henhold til helse, arbeid og rettigheter fra NAV.

Det gis ikke slipp på meg der og blir låst som vanskelig stilt og god historikk over en 15 års periode ble aldri hensyntatt og da har weed hatt en effekt som gjør at jeg er klar for alt igjen.

Kan forstå at dette også må settes spørsmålstegn ved da meg inkludert ikke ønsker å få de yngre til å se på weed som medisin.

I tenårene som var sist jeg hadde en periode med røyking så har jeg ikke helt klart for meg hva det var for. Men kom meg fint videre da også og inni ett langt liv som arbeider.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke for å angripe deg, men for meg høres det ut som om du rett og slett er altfor positiv til cannabis til at det kan være sunt. Du legger vekt på at du ikke har sagt at du bruker hasj, men kun weed. Begge er Cannabis så det er egentlig ikke spesiell forskjell, bortsett fra hvilken type rus man får.

Når så mange har gått imot deg så er det kanskje en lur ide og ikke tenke at det er alle andre som er dårlige mennesker, at alle andre som går imot deg er narsisstiske drittsekker, men at det kanskje er noe som er "galt" med deg. Spesielt når både foreldrene dine og exen din har brutt kontakten med deg. For mye rus?
Sist endret av einsteindragon; 18. februar 2024 kl. 20:47.
Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Det var gode svar det. Likeså greit å høre på dere så trenger ingen av oss å juge om rus og graviditet heller.



Har erfaring og kommer ikke til å ta noen rolle, er ikke med i noen storfamilier denne gangen heldigvis. En bestevenn på vei og jeg er bra nok far for dama sitt barn og hun er lærer så det hjelper litt på selvtillit etter tidligere skilsmisse at jeg er god nok far for en lærer.

Hadde abstinens helvete for alkohol i går så er det overstått ihvertfall. Forstår ikke de som sliter så mye med de abstinensene men de har muligens vært hardere på flaska for her har det gått i øl. Kanskje verre med sprit?
Vis hele sitatet...
Jeg håper inderlig dere finner ut av det, men hvis du er etter eget utsagn menneske som "hadde abstinenshelvete fra alkohol i går", og tenker det er bare fordi du "bare" drakk øl, så ærru litt naiv mannen. Jeg har også "bare" drukket øl, men måtte på avrusning på sykehuset for nettopp øl. Alkohol er og blir alkohol, selv om sprit uten tvil er verre. Jeg skyter fra hofta her og antar du fortsatt svetter, kjenner at det prikker overalt og føler deg ellers noe oppstemt ift vanlig nå. Ikke undervurder alkoholen. Jeg vil faktisk påstå at det er langt bedre om du røyker mer enn du drikker når hun er gravid, både av hensyn til deg selv, hun og babyen.

Jeg prøver ikke å være noen moralens vokter her, for jeg drikker langt mer enn jeg bør selv. Jeg røyker også mer enn "vanlig mann i gata" tenker er innafor. Skal du støtte frøkna di og baby, så må du også støtte deg selv. Ta alle tre på alvor. I en ideell verden bør ingen av dere innta rus, som nevnt over vil alt hun inntar gå rett i babyen. Det gjelder også diverse nikotinprodukter (fastlegen min sa at om jeg ever skulle bli gravid, måtte jeg holde meg milevis unna både snus og sigaretter). Dette fordi morkaka kan bli blå, mest sannsynlig fordi nikotin er en såkalt "vasokonstriktor", dvs at blodårene trekker seg sammen i møte med nikotin, som igjen betyr at oksygentilførselen til babyen blir begrenset.

Jeg heier veldig på dere begge to, og jeg håper dere får det til! Det betyr allikevel at dere må prioritere her i livet; Skal dere røyke rev og drikke pils som om det var vann, eller skal dere ha en baby sammen?
Dette er ikke mitt bord å svare på, så det må dere finne ut av og ta ett aktivt valg om
Sitat av Deceptive Vis innlegg
Jeg håper inderlig dere finner ut av det, men hvis du er etter eget utsagn menneske som "hadde abstinenshelvete fra alkohol i går", og tenker det er bare fordi du "bare" drakk øl, så ærru litt naiv mannen. Jeg har også "bare" drukket øl, men måtte på avrusning på sykehuset for nettopp øl. Alkohol er og blir alkohol, selv om sprit uten tvil er verre. Jeg skyter fra hofta her og antar du fortsatt svetter, kjenner at det prikker overalt og føler deg ellers noe oppstemt ift vanlig nå. Ikke undervurder alkoholen. Jeg vil faktisk påstå at det er langt bedre om du røyker mer enn du drikker når hun er gravid, både av hensyn til deg selv, hun og babyen.

Jeg prøver ikke å være noen moralens vokter her, for jeg drikker langt mer enn jeg bør selv. Jeg røyker også mer enn "vanlig mann i gata" tenker er innafor. Skal du støtte frøkna di og baby, så må du også støtte deg selv. Ta alle tre på alvor. I en ideell verden bør ingen av dere innta rus, som nevnt over vil alt hun inntar gå rett i babyen. Det gjelder også diverse nikotinprodukter (fastlegen min sa at om jeg ever skulle bli gravid, måtte jeg holde meg milevis unna både snus og sigaretter). Dette fordi morkaka kan bli blå, mest sannsynlig fordi nikotin er en såkalt "vasokonstriktor", dvs at blodårene trekker seg sammen i møte med nikotin, som igjen betyr at oksygentilførselen til babyen blir begrenset.

Jeg heier veldig på dere begge to, og jeg håper dere får det til! Det betyr allikevel at dere må prioritere her i livet; Skal dere røyke rev og drikke pils som om det var vann, eller skal dere ha en baby sammen?
Dette er ikke mitt bord å svare på, så det må dere finne ut av og ta ett aktivt valg om
Vis hele sitatet...
Hva er morkaka?

Man må spesielt huske på at alkohol er svært giftig for leveren, faktisk verre enn paracet tror jeg, når det er snakk om de langsiktige effektene ved å drikke flere ganger i uken over 10-20 år eller mer. Og siden alkoholen også når babyen så vil det også gå utover babyen sin lever. Som er mye mer sårbar enn vi voksne sin lever.

Alkholen vil garantert øke risikoen for spontanabort også. Noe nok røyking og snus også vil gjøre.
Også viktig å huske på at det giftigste stoffet i røyk er sannsynligvis ikke nikotin. Men de over 100 andre gifstoffene tror jeg er verre.
I røyking så er en type cyanid også en av disse stoffene. Leste for litt siden at veldig små mengder med cyanid er å finne i alle typer røyk. Inkludert røyk fra et bål. Men dette er så lite at det ikke gjør særlig stor skade for oss voksne mennesker eller barn på mer enn 3 måneder. For noen som ikke er født enda, derimot. Da tror jeg det er verre, spesielt når barnet bare er noen dager eller uker gammelt.

Også verdt å huske på at nikotin er et naturlig plantevernmiddel som tobakksplanter og mange andre planter produserer for å beskytte seg mot insekter. Tomatsplanter produserer også dette, men mye mindre enn det tobakksplanten gjør.
Sist endret av einsteindragon; 19. februar 2024 kl. 00:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Hva er morkaka?

Man må spesielt huske på at alkohol er svært giftig for leveren, faktisk verre enn paracet tror jeg, når det er snakk om de langsiktige effektene ved å drikke flere ganger i uken over 10-20 år eller mer. Og siden alkoholen også når babyen så vil det også gå utover babyen sin lever. Som er mye mer sårbar enn vi voksne sin lever.

Alkholen vil garantert øke risikoen for spontanabort også. Noe nok røyking og snus også vil gjøre.
Også viktig å huske på at det giftigste stoffet i røyk er sannsynligvis ikke nikotin. Men de over 100 andre gifstoffene tror jeg er verre.
I røyking så er en type cyanid også en av disse stoffene. Leste for litt siden at veldig små mengder med cyanid er å finne i alle typer røyk. Inkludert røyk fra et bål. Men dette er så lite at det ikke gjør særlig stor skade for oss voksne mennesker eller barn på mer enn 3 måneder. For noen som ikke er født enda, derimot. Da tror jeg det er verre, spesielt når barnet bare er noen dager eller uker gammelt.

Også verdt å huske på at nikotin er et naturlig plantevernmiddel som tobakksplanter og mange andre planter produserer for å beskytte seg mot insekter. Tomatsplanter produserer også dette, men mye mindre enn det tobakksplanten gjør.
Vis hele sitatet...
Det er godt det ikke er jeg som skal bære frem barnet.

Nikotin er ikke konsumert eller en avhengighet for mor og hvordan jeg har skrevet her portretterer mer mitt forbruk.

Mor til barn har kun konsumert noen cider når drukket hvor det raskt er nok og ikke vært slik som meg som fort tar 12-15 flasker når er i gang. For meg er det ganske normalt hvor jeg kommer fra hvor slike mengder blir konsumert før man går på byn back in the days. Annen drikke kultur i andre land hvor 2 flasker med øl / cider eller dele en flaske vin er nok.

Når det kommer til cannabis så er jeg milevis foran med mengder der også og det er ikke en graviditet som har pågått i lang tid, kun noen få uker viser scan.

Så det går nok bra og vi tar til vettet uansett hva som skulle skje nå og kutter ut rus tvert når en ønsker å bli gravid og forsøker på det.

Har faktisk kommet en liten blødning i går og det er kjipt men ikke ett bevis for spontanabort har jeg lest meg i hjel på så der trenger jeg ikke veiledning for øyeblikket.
Sitat av Hagegnom Vis innlegg
Alt mor får i seg, går rett i babyen. Barnet er mest sårbart når det er lite, dvs helt i starten av svangerskapet. Husk at valgene dere tar de neste månedene, skal barnet leve med resten av livet. Og beskytt mor og barn mot passiv røyking også.
Vis hele sitatet...
Joda, men fosteret får ikke samme konsentrasjon av virkestoff som mammaen får.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Hva er morkaka?

Man må spesielt huske på at alkohol er svært giftig for leveren, faktisk verre enn paracet tror jeg, når det er snakk om de langsiktige effektene ved å drikke flere ganger i uken over 10-20 år eller mer. Og siden alkoholen også når babyen så vil det også gå utover babyen sin lever. Som er mye mer sårbar enn vi voksne sin lever.

Alkholen vil garantert øke risikoen for spontanabort også. Noe nok røyking og snus også vil gjøre.
Også viktig å huske på at det giftigste stoffet i røyk er sannsynligvis ikke nikotin. Men de over 100 andre gifstoffene tror jeg er verre.
I røyking så er en type cyanid også en av disse stoffene. Leste for litt siden at veldig små mengder med cyanid er å finne i alle typer røyk. Inkludert røyk fra et bål. Men dette er så lite at det ikke gjør særlig stor skade for oss voksne mennesker eller barn på mer enn 3 måneder. For noen som ikke er født enda, derimot. Da tror jeg det er verre, spesielt når barnet bare er noen dager eller uker gammelt.

Også verdt å huske på at nikotin er et naturlig plantevernmiddel som tobakksplanter og mange andre planter produserer for å beskytte seg mot insekter. Tomatsplanter produserer også dette, men mye mindre enn det tobakksplanten gjør.
Vis hele sitatet...
Morkake = miljøet babyen bor i når den bæres frem. Du kan Google det, men det er ikke vakkert å se på xD
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Joda, men fosteret får ikke samme konsentrasjon av virkestoff som mammaen får.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hva du mener? Konsentrasjon vil jo sikkert avhenge av mange ting, og når jeg strev at "alt går i babyen" så er det en forenkling.

Men konsentrasjonen er ikke nødvendigvis avgjørende. Som alltid så vil skadepotensiale avhenge av toleranse, sårbarhet osv. Så hva mener du, at det er ikke så farlig fordi konsentrasjonen er lav? Hvordan vet du at konsentrasjonen vil være lavere (det er utrolig mye man ikke vet om babyen i magen...)? Og hvordan vet du at det har noe å si for potensiell skade?
Sitat av Hagegnom Vis innlegg
Skjønner ikke helt hva du mener? Konsentrasjon vil jo sikkert avhenge av mange ting, og når jeg strev at "alt går i babyen" så er det en forenkling.
Vis hele sitatet...
Nå banner jeg i kirka, men det er ikke farlig å ta et par trekk hvis man er gravid.

Mulig jeg har hatt flaks, men guttungen er frisk som bare det.

Det som er dokumentert farlig er vel sedative rusmidler i graviditeten.
Sist endret av IneartheDx; 19. februar 2024 kl. 19:47.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Nå banner jeg i kirka, men det er ikke farlig å ta et par trekk hvis man er gravid.

Mulig jeg har hatt flaks, men guttungen er frisk som bare det.

Det som er dokumentert farlig er vel sedative rusmidler i graviditeten.
Vis hele sitatet...
Dessverre vet vi ikke hvor farlig det er. For alt vi vet kan cannabis og mange andre rusmidler føre til skader på genene. Noe som isåfall er ekstremt farlig, for ikke å snakke om at babyen kan bli født med sterke smerter før h*n dør. Litt satt på spissen.

Selv om det gikk bra for deg, så kan det ende katastrofalt for andre. Kanskje er det bare 0.001% sjanse for at noe alvorlig skjer, men faren er der fortsatt.

Er enig i at sedativer må være blant det farligste mtp. Effekten det har på respirasjonen.
Vil påstå alkohol er det verste. Skader på både lever, respirasjonen, høy blodtrykk, høy puls også videre. Selv om kokain og amfetamin nok er verre.

Jeg er egentlig for at kvinner som er gravide og samtidig aktivt bruker rusmidler burde bli tvangsinnlagt til de har født. Eller at de må ta abort for å skjerme barnet for svært smertefulle komplikasjoner.

Altså visst de nekter å slutte når de har funnet ut de er gravid.

Jeg er også sikker på at antipsykotika kan skade forsteret.

Mange antipsykotika har f.eks. Plutselig død som bivirkning. Den er svært uvanlig, men viser hvor giftig og ødeleggende det er for den fysiske kroppen. Skulle heller ikke blitt overrasket visst bruk av antipsykotika skulle kunne gi dopamin relaterte sykdommer.

Alle skrek når vi fikk en vaksine som hadde dødelige bivirkninger, men ingen ser ut til å ha noe imot å gi oss psykiatriske mennesker medisiner med dødelige og alvorlige bivirkninger som også akutt dystoni, ekstrapyramidale bivirkninger.
Antipsykotika er litt som psykiatriens cellegift. Noe som heller aldri bør gis visst man er gravid. Da bør man ta abort.
Sist endret av einsteindragon; 19. februar 2024 kl. 20:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg var drita full ved Drøbak sundet tralalala.

Fra spøk til alvor så har jeg vært ute å røyka i en byggeplass idag og inni skogen hvor farlige slanger og slikt er. Spennende dager. Går fint å gi litt plass til en edruelig dame som syntes det gikk fint i dag.

Ny dag imorgen, eller ny nykter dag i morgen.

Holder dere litt oppdatert ved god nysgjerrighet men ikke verdens første freak barn dette.
Du burde også ha i bakhodet at dere kan få problemer med barnevernet hvis du fortsetter å ruse deg. I verste fall kan dere bli fratatr barnet. Du burde kanskje ta dette litt mer seriøst.
Har mistet tiltro til de og mange andre. Om noen prøver seg på barna mine er det kulet i hodet og lammelser og slikt som gjelder. Har kontakter og gjør det greit til at ingen kommer til å prøve seg.

Skal bli edruelig
Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Har mistet tiltro til de og mange andre. Om noen prøver seg på barna mine er det kulet i hodet og lammelser og slikt som gjelder. Har kontakter og gjør det greit til at ingen kommer til å prøve seg.
Vis hele sitatet...
Begynte nesten å tro du ikke var idiot. Men vipps så er vi her igjen.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Begynte nesten å tro du ikke var idiot. Men vipps så er vi her igjen.
Vis hele sitatet...
Jepp, er en drapsmann om dama ber om det. Hun kjenner meg godt etter 1 år og reist mer enn 20000 km sammen i en verdensdel hvor vi ikke ferierer for øyeblikket.

Går alltid fint men skal absolutt ikke inni systemet og gi fra oss barn til noe land.

Motstands jenta gjennom covid og sterke meninger forelsket jeg meg i.

Politi, lærere, høvdinger, går igjen der og utrolig hva man får til gjennom noen telefoner så ikke bekymret for dette lands barnevern overhodet. Som vi også kunne snakket fint med.

Norges barnevern, kaaabooom sier jeg bare for øyeblikket.

Kunne nevnt ett par navn og lagt ved videoer og slikt men ikke på hevntokt. Men de jeg har vet hva som er rett og hvor jævlig norsk system har vært.

Kommer tilbake nykter om noen dager
Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Har mistet tiltro til de og mange andre. Om noen prøver seg på barna mine er det kulet i hodet og lammelser og slikt som gjelder. Har kontakter og gjør det greit til at ingen kommer til å prøve seg.

Skal bli edruelig
Vis hele sitatet...
Da ender du med å bli skutt selv av politiet, iallefall mtp. Slik jeg leser at du har innestengt et voldsomt raseri i deg. Don't fight the system, you'll lose. Var en treningskontakt på det lokale psykiatriske sykehuset som sa noe slikt til meg for 5-10 år siden.

Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Jepp, er en drapsmann om dama ber om det. Hun kjenner meg godt etter 1 år og reist mer enn 20000 km sammen i en verdensdel hvor vi ikke ferierer for øyeblikket.

Går alltid fint men skal absolutt ikke inni systemet og gi fra oss barn til noe land.

Motstands jenta gjennom covid og sterke meninger forelsket jeg meg i.

Politi, lærere, høvdinger, går igjen der og utrolig hva man får til gjennom noen telefoner så ikke bekymret for dette lands barnevern overhodet. Som vi også kunne snakket fint med.

Norges barnevern, kaaabooom sier jeg bare for øyeblikket.

Kunne nevnt ett par navn og lagt ved videoer og slikt men ikke på hevntokt. Men de jeg har vet hva som er rett og hvor jævlig norsk system har vært.

Kommer tilbake nykter om noen dager
Vis hele sitatet...
Snakk slik til barneværnet og resten av systemet så får dere iallefall ikke til å få ha barn i deres omsorg. Ikke ville jeg ha hatt dere som barnevakt iallefall, visst jeg hadde fått barn en dag.
Sist endret av einsteindragon; 19. februar 2024 kl. 23:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Da ender du med å bli skutt selv av politiet, iallefall mtp. Slik jeg leser at du har innestengt et voldsomt raseri i deg. Don't fight the system, you'll lose. Var en treningskontakt på det lokale psykiatriske sykehuset som sa noe slikt til meg for 5-10 år siden.



Snakk slik til barneværnet og resten av systemet så får dere iallefall ikke til å få ha barn i deres omsorg. Ikke ville jeg ha hatt dere som barnevakt iallefall, visst jeg hadde fått barn en dag.
Vis hele sitatet...
Sinnet? Her snakket en person om at Trond fra barnevern Feks skulle få ett barn.

Jeg mener seriøst at det er noe jeg dør for ved en sånn posisjonering hvor jeg ikke gir fra meg barn. Og kommer ikke til å godta en vinkling heller hvor de er behjelpelig med å gjøre folk single og separert.

For å si det sånn, jeg kommer aldri i helvete godta en inntreden på meg som person fra systemet.

Har forsøkt å være helt lovlig
Som far tidligere og det fungerte i 7 år før jeg ble forsøkt drept omtrent uten ett forståelig grunnlag bortsett fra helt opplagt løgn og bedrageri fra de som satt det i gang som var flere. Kun en sivilsak endte det med når jeg nektet å slutte å slåss mot de så backet de løgnerne unna men skaden var allerede gjort.

Nå er jeg lovløs og kommer ikke til å bruke systemet for å få ett lovlig liv igjen.

Jeg som far er 10 ganger viktigere uansett der jeg er nå, contra tidligere hvor man skal forsøke med systemet og se hva som skjer.

Jeg er norsk men stadfestet at jeg ikke får minimalt med rettigheter engang. Om jeg hadde blitt lam fra panna og ned så er det stadfestet at jeg ikke får penger og også avslag på sosiale tjenester.

Sikkert ikke meningen for de som har vært innvolvert tidligere at jeg skal ha ett godt liv som jeg har men har nå det og må ordne ett liv utenfor systemet når pengene aldri kommer derifra.

Utrolig hva statsansatte kommer unna med pga en pengepose med personens navn på. Men slik er det ikke for meg så da blir det på liv eller død som har fungert godt hvor jeg har vært lenge.
Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Sinnet? Her snakket en person om at Trond fra barnevern Feks skulle få ett barn.

Jeg mener seriøst at det er noe jeg dør for ved en sånn posisjonering hvor jeg ikke gir fra meg barn. Og kommer ikke til å godta en vinkling heller hvor de er behjelpelig med å gjøre folk single og separert.

For å si det sånn, jeg kommer aldri i helvete godta en inntreden på meg som person fra systemet.

Har forsøkt å være helt lovlig
Som far tidligere og det fungerte i 7 år før jeg ble forsøkt drept omtrent uten ett forståelig grunnlag bortsett fra helt opplagt løgn og bedrageri fra de som satt det i gang som var flere. Kun en sivilsak endte det med når jeg nektet å slutte å slåss mot de så backet de løgnerne unna men skaden var allerede gjort.

Nå er jeg lovløs og kommer ikke til å bruke systemet for å få ett lovlig liv igjen.

Jeg som far er 10 ganger viktigere uansett der jeg er nå, contra tidligere hvor man skal forsøke med systemet og se hva som skjer.

Jeg er norsk men stadfestet at jeg ikke får minimalt med rettigheter engang. Om jeg hadde blitt lam fra panna og ned så er det stadfestet at jeg ikke får penger og også avslag på sosiale tjenester.

Sikkert ikke meningen for de som har vært innvolvert tidligere at jeg skal ha ett godt liv som jeg har men har nå det og må ordne ett liv utenfor systemet når pengene aldri kommer derifra.

Utrolig hva statsansatte kommer unna med pga en pengepose med personens navn på. Men slik er det ikke for meg så da blir det på liv eller død som har fungert godt hvor jeg har vært lenge.
Vis hele sitatet...
Nøyaktig hva mente du mer spesifikt med denne posten? Jeg ble litt forvirret.
Mulig fordi jeg er veldig trøtt og ukonsentrert etter over 24 timer uten søvn.
Sist endret av einsteindragon; 20. februar 2024 kl. 09:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg mente at det blir utfordrende for meg å ikke bli utelukket fra ett fedre liv med systemet med på mitt.

Da historien har en tendens til å gjenta seg. Selv om jeg aldri har skadet barn og heller helt motsatt så blir man tatt på fortid men nå kan jeg også bli tatt på nåtid men seriøst så har ikke politiet giddet å ta meg for min inntekt mest sannsynlig ikke har vært ett for alvorlig overtramp av lovverk for de.

Gjelder å få inn masse masse penger og betale seg til okay tilstander men det er for risikabelt å dra til mitt land da de mest sannsynlig er rett på meg som igjen gjør det til en kamp for dame og barn som jeg ikke er interessert i men å tjene penger istedenfor og gjøre det lovlig i fred og ro uten innblandinger.

Man får få seg høye gjerder med piggtråd og nulltoleranse for besøk av myndigheter.

Har måttet være sterk og trosse tyngdeloven omtrent for å i heletatt å kunne overleve.

Også mente jeg som jeg skrev at når pengene kommer fra stat så gjør de nettopp det og mye i underbevisstheten til folk når det er en mulighet for alle men som skrevet, ikke en mulighet her verken med fødselspenger, barnebidrag eller noe slikt så da blir det ikke toleranse ovenfor system.
Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Også mente jeg som jeg skrev at når pengene kommer fra stat så gjør de nettopp det og mye i underbevisstheten til folk når det er en mulighet for alle men som skrevet, ikke en mulighet her verken med fødselspenger, barnebidrag eller noe slikt så da blir det ikke toleranse ovenfor system.
Vis hele sitatet...
Systemet du stakk fra i Norge - eller systemet du selv valgte ved å bosette deg i Zambia?
Sitat av Knask Vis innlegg
Systemet du stakk fra i Norge - eller systemet du selv valgte ved å bosette deg i Zambia?
Vis hele sitatet...
Er ikke i ett system. Uregistrert, spøkelse, ulovlig, kall det hva du vil.

Men har ikke problemer men mye venner men som noen påstå her så er det kun sinnet igjen om jeg starter i Norge og litt for gammel til å få behandling som 20 åring

Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Nøyaktig hva mente du mer spesifikt med denne posten? Jeg ble litt forvirret.
Mulig fordi jeg er veldig trøtt og ukonsentrert etter over 24 timer uten søvn.
Vis hele sitatet...
Kan også legge til at en liten rant i går var i ruset tilstand.

Når jeg står ovenfor folk så er jeg egentlig ganske diplomatisk, omgjengelig og finner løsninger.

Men norsk barnevern har jeg ingenting til overs for. Hadde en undersøkelses sak med en bekymringsmelding som var bare jug og feil info men ikke graverende også forsvant barna med mor frivillig til ett familiesenter når alt fungerte greit og det var siste gang jeg så barna. Så ja jeg er faktisk noe redd for å miste helt besinnelsen i møte med de igjen men da er systemet så "smarte" at de sender damer på istedenfor for de tror de kjenner deg.

Rart med det. Siste årene så var det kun satt damer til å jobbe på meg når jeg ikke ville ha noen på meg med god yrkeskompetanse og klarte oss selv. Men når systemet skal jobbe så blir det mindre og mindre plass for andre til å arbeide i privat sektor.

Er ikke bevæpnet med verken kniv eller pistol så ett fair basketak er vel mer realistisk hva som hadde skjedd men også påfølgende slåsskamper mot offentlig ansatte. Tar ikke imot en dritt fra de.
Sist endret av Janikverulani; 20. februar 2024 kl. 12:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Er ikke i ett system. Uregistrert, spøkelse, ulovlig, kall det hva du vil.

Men har ikke problemer men mye venner men som noen påstå her så er det kun sinnet igjen om jeg starter i Norge og litt for gammel til å få behandling som 20 åring



Kan også legge til at en liten rant i går var i ruset tilstand.

Når jeg står ovenfor folk så er jeg egentlig ganske diplomatisk, omgjengelig og finner løsninger.

Men norsk barnevern har jeg ingenting til overs for. Hadde en undersøkelses sak med en bekymringsmelding som var bare jug og feil info men ikke graverende også forsvant barna med mor frivillig til ett familiesenter når alt fungerte greit og det var siste gang jeg så barna. Så ja jeg er faktisk noe redd for å miste helt besinnelsen i møte med de igjen men da er systemet så "smarte" at de sender damer på istedenfor for de tror de kjenner deg.

Rart med det. Siste årene så var det kun satt damer til å jobbe på meg når jeg ikke ville ha noen på meg med god yrkeskompetanse og klarte oss selv. Men når systemet skal jobbe så blir det mindre og mindre plass for andre til å arbeide i privat sektor.

Er ikke bevæpnet med verken kniv eller pistol så ett fair basketak er vel mer realistisk hva som hadde skjedd men også påfølgende slåsskamper mot offentlig ansatte. Tar ikke imot en dritt fra de.
Vis hele sitatet...
Ja, de fleste har nok ikke mye til overs for norsk barnehjem. Ikke engang meg som ble mobbet på skolen og av og til banket opp av faren min. Barnevernet kom av og til på besøk, og minst ei jeg gikk i klasse med visste dette. Men jeg ville ikke ha noe med barnevernet å gjøre. De gjør seg heller ingen tjeneste ved å få skrevet i nyhetene at de prøver å fjerne kulturen til barn og foreldrene fra utlandet. De får ikke snakke sitt eget språk engang. En ting jeg hater er fornorsking, selv om jeg hadde foretrukket at alle mennesker snakket 2 universielle språk. Altså Engelsk og Mandarin/Kinesisk.
Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Er ikke i ett system. Uregistrert, spøkelse, ulovlig, kall det hva du vil.
Vis hele sitatet...
Det er du som refererer til dette evinnelige systemet selv:


Sitat av Janikverulani Vis innlegg

Går alltid fint men skal absolutt ikke inni systemet og gi fra oss barn til noe land.
Vis hele sitatet...
Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Nå er jeg lovløs og kommer ikke til å bruke systemet for å få ett lovlig liv igjen.
Vis hele sitatet...
Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Jeg som far er 10 ganger viktigere uansett der jeg er nå, contra tidligere hvor man skal forsøke med systemet og se hva som skjer.
Vis hele sitatet...
Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Sikkert ikke meningen for de som har vært innvolvert tidligere at jeg skal ha ett godt liv som jeg har men har nå det og må ordne ett liv utenfor systemet når pengene aldri kommer derifra.
Vis hele sitatet...

Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Jeg mente at det blir utfordrende for meg å ikke bli utelukket fra ett fedre liv med systemet med på mitt.
Vis hele sitatet...

Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Også mente jeg som jeg skrev at når pengene kommer fra stat så gjør de nettopp det og mye i underbevisstheten til folk når det er en mulighet for alle men som skrevet, ikke en mulighet her verken med fødselspenger, barnebidrag eller noe slikt så da blir det ikke toleranse ovenfor system.
Vis hele sitatet...
Fuck the system burde oppsummerer godt for min del også får Kari Nordmann som har utviklet ett så fint system språk stå på videre med sin telefon og datamaskin som alle andre.

Kan også legge til at man unngår person angrep når man henviser til systemet.

De opererer jo som regel på ordre eller noe som allerede er igang og de kan ikke få det riktig på tross av forrige kammerat på kontoret nedi gata.

Når noe blir feil, så blir det galskap og slikt eller mentale lidelser.

Pragmatisk er man så man for okkupere seg med penge inntjening istedenfor å starte noe selv med det offentlige.

Og holde mer kjeft med det private men om man ikke er på det også så har det en lei tendens til å smelle ekstra hardt når det smeller.

Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Ja, de fleste har nok ikke mye til overs for norsk barnehjem. Ikke engang meg som ble mobbet på skolen og av og til banket opp av faren min. Barnevernet kom av og til på besøk, og minst ei jeg gikk i klasse med visste dette. Men jeg ville ikke ha noe med barnevernet å gjøre. De gjør seg heller ingen tjeneste ved å få skrevet i nyhetene at de prøver å fjerne kulturen til barn og foreldrene fra utlandet. De får ikke snakke sitt eget språk engang. En ting jeg hater er fornorsking, selv om jeg hadde foretrukket at alle mennesker snakket 2 universielle språk. Altså Engelsk og Mandarin/Kinesisk.
Vis hele sitatet...
Jeg har 2 barn født i London og når 3 var på vei så ville hun tilbake til familie i Norge. Med at hun snakket utrolig dårlig norsk så ble Engelsk ett familie språk og barn hadde det fint hjemme men integrering gikk dårlig midt oppi den syriske flyktingkrisa.

Sikkert mye det samme nå med den ukrainske flyktning krisa + masse andre land.

Rart å bli behandlet som flykting å stå i kø i eget land når SYSTEMET maste om ulovlig flytt til feil by osv osv.

Hadde god business erfaring fra London men de nektet at jeg gjorde om det til Norsk og slik er det med de dessverre, man skal starte på nytt men det går ikke med en CV som har pågått i 20 år.

De endte ikke på barnehjem om ikke mor har fucket opp helt. De endte hos hennes omsorg så får man håpe at bvt ++++ bare skylder på meg i det uendelige og at de klarer seg fint i ny by i Norge med god hjelp i starten ihvertfall håper jeg.

Historien er lang og mye drama men har ikke tenkt å skrive bok riktig ennå eller noen gang egentlig.

Får bare stå på videre

Da er det bestemt at man reiser til Nord Norge etterhvert.

Har lest at de har en manko på immigranter som har reist sørover så gleder jeg meg til å arbeide i fiskeindustrien, på en fabrikk eller eget selskap.

Da har ihvertfall kone og barn muligheter uansett og ikke bli straffet for å være forelsket og lage barn som kan skje hvor vi er.
Sist endret av Janikverulani; 21. februar 2024 kl. 11:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Janikverulani Vis innlegg
Fuck the system burde oppsummerer godt for min del også får Kari Nordmann som har utviklet ett så fint system språk stå på videre med sin telefon og datamaskin som alle andre.

Kan også legge til at man unngår person angrep når man henviser til systemet.

De opererer jo som regel på ordre eller noe som allerede er igang og de kan ikke få det riktig på tross av forrige kammerat på kontoret nedi gata.

Når noe blir feil, så blir det galskap og slikt eller mentale lidelser.

Pragmatisk er man så man for okkupere seg med penge inntjening istedenfor å starte noe selv med det offentlige.

Og holde mer kjeft med det private men om man ikke er på det også så har det en lei tendens til å smelle ekstra hardt når det smeller.



Jeg har 2 barn født i London og når 3 var på vei så ville hun tilbake til familie i Norge. Med at hun snakket utrolig dårlig norsk så ble Engelsk ett familie språk og barn hadde det fint hjemme men integrering gikk dårlig midt oppi den syriske flyktingkrisa.

Sikkert mye det samme nå med den ukrainske flyktning krisa + masse andre land.

Rart å bli behandlet som flykting å stå i kø i eget land når SYSTEMET maste om ulovlig flytt til feil by osv osv.

Hadde god business erfaring fra London men de nektet at jeg gjorde om det til Norsk og slik er det med de dessverre, man skal starte på nytt men det går ikke med en CV som har pågått i 20 år.

De endte ikke på barnehjem om ikke mor har fucket opp helt. De endte hos hennes omsorg så får man håpe at bvt ++++ bare skylder på meg i det uendelige og at de klarer seg fint i ny by i Norge med god hjelp i starten ihvertfall håper jeg.

Historien er lang og mye drama men har ikke tenkt å skrive bok riktig ennå eller noen gang egentlig.

Får bare stå på videre

Da er det bestemt at man reiser til Nord Norge etterhvert.

Har lest at de har en manko på immigranter som har reist sørover så gleder jeg meg til å arbeide i fiskeindustrien, på en fabrikk eller eget selskap.

Da har ihvertfall kone og barn muligheter uansett og ikke bli straffet for å være forelsket og lage barn som kan skje hvor vi er.
Vis hele sitatet...
Du foretrekker blogg foran bok da eller?
Hei Bloggen her går det helt fint og været er 30 grader celsius med romservice og kalde budweisere.

Så hvordan få til 30- er vanskelig å se men varmet i hjemmet skal fungere greit, men hva med de kalde jævlene?

Bl8gg går greit det. Bedre enn sitcom som på 2000 tallet eller reality show som tilbudt forrige gang i Norge.

Eller musikk for den saks skyld.

Stor mann med stor airflow ehhh?

Blogge på freak. Er helt okay for min del.
Er det ikke blogginga som fikk den forrige brukeren din banna?
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Er det ikke blogginga som fikk den forrige brukeren din banna?
Vis hele sitatet...
Hva snakker du om? Må være en annen person.

Snakker du om han i Zambia så ble bloggen bare stengt frivillig og bannet pga dårlig oppførsel ovenfor andre freakere.

Tror det som satt punktum var at han angrep gay paraden og at det var for mye seksualisering av samfunnet med ett allerede for seksualisert samfunn med motstand mot porno og slikt. Passet sikkert greit med de folka han hadde med å gjøre fra Jehovas vitner på den tiden men nå tror jeg at han er bannet fra Jehovas for godt med kona. Pga ulovlig ekteskap og graviditet.

Hadet bloggen. Fint å hilse på bloggen igjen.

Ett siste visdomsord på norsk fra meg er start å lev selv enn å starte airflow på ett utgangspunkt som etter 5 minutter er deg selv bare.

Er faktisk vice guy på engelsk gjennom mange år men hva faen er det på Norsk?? For store forskjeller. Nord Norge, blir en falitt og drar til Barcelona hvor jeg fortsatt har papirløse flotte mennesker som bryr seg utenom stat faen skap.

Ytringsfrihet på norsk lenge leve og lenge leve janteloven og hva det er lov å prate om.

Hærlig alkohol behandling jeg var sendt på for 1 år og 2 måneder siden forbanna dritt Støre som står og sier på tv at de som skal til alkohol behandling skal ha det tøft.

Snakke kun om øl.

Fuck you Jonas Gahr Støre we all hate you with all our hearrts that should not excist. Should just be brain and system. Fuck you so much and eat shit.
Sist endret av Janikverulani; 21. februar 2024 kl. 16:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Og... ellers har du det bra?
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Dessverre vet vi ikke hvor farlig det er. For alt vi vet kan cannabis og mange andre rusmidler føre til skader på genene. Noe som isåfall er ekstremt farlig, for ikke å snakke om at babyen kan bli født med sterke smerter før h*n dør. Litt satt på spissen.

Er enig i at sedativer må være blant det farligste mtp. Effekten det har på respirasjonen.
Vil påstå alkohol er det verste. Skader på både lever, respirasjonen, høy blodtrykk, høy puls også videre. Selv om kokain og amfetamin nok er verre.
Vis hele sitatet...
Kjenner du mange narkomane kvinner som har født? Hvis ikke, hvorfor uttaler du deg?

Det er helt riktig at man ikke vet hvor farlig det er, men det betyr ikke at man er kvalifisert til å svare.

Rusmidler som er giftig for kroppen, er åpenbart giftig for fosteret. Men rusmidler som IKKE er giftig, men gir litt headspace er følgelig ikke giftig for fosteret.

Kona tok også litt amfetamin i svangerskapet. Amfetamin er heller ikke spesielt giftig for kroppen. Det det primært gjør er å trekke sammen blodårene til en viss grad, så her vil fosteret potensielt få litt mindre næring.

Ellers er det utrolig mange ting som er giftig for fosteret som nødvendigvis ikke er rusmidler/legemidler. Er man gravid så skal man blant annet ikke spise lakris.

Ser ut som for lite sollys også er farlig for fosteret.
A 2020 study published by Frontiers suggests a link between Vitamin D deficiency during pregnancy and an increased risk of autism in children.
Vis hele sitatet...
https://www.autismparentingmagazine....ildren-autism/

Dette er veldig relevant for flykninger som kommer fra rundt ekvator. De pleier å få mange barn, og forskerne ser en link mellom d vitamin mangel (sollys) og autisme.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Dessverre vet vi ikke hvor farlig det er. For alt vi vet kan cannabis og mange andre rusmidler føre til skader på genene. Noe som isåfall er ekstremt farlig, for ikke å snakke om at babyen kan bli født med sterke smerter før h*n dør. Litt satt på spissen.

Selv om det gikk bra for deg, så kan det ende katastrofalt for andre. Kanskje er det bare 0.001% sjanse for at noe alvorlig skjer, men faren er der fortsatt.

Er enig i at sedativer må være blant det farligste mtp. Effekten det har på respirasjonen.
Vil påstå alkohol er det verste. Skader på både lever, respirasjonen, høy blodtrykk, høy puls også videre. Selv om kokain og amfetamin nok er verre.

Jeg er egentlig for at kvinner som er gravide og samtidig aktivt bruker rusmidler burde bli tvangsinnlagt til de har født. Eller at de må ta abort for å skjerme barnet for svært smertefulle komplikasjoner.

Altså visst de nekter å slutte når de har funnet ut de er gravid.

Jeg er også sikker på at antipsykotika kan skade forsteret.

Mange antipsykotika har f.eks. Plutselig død som bivirkning. Den er svært uvanlig, men viser hvor giftig og ødeleggende det er for den fysiske kroppen. Skulle heller ikke blitt overrasket visst bruk av antipsykotika skulle kunne gi dopamin relaterte sykdommer.

Alle skrek når vi fikk en vaksine som hadde dødelige bivirkninger, men ingen ser ut til å ha noe imot å gi oss psykiatriske mennesker medisiner med dødelige og alvorlige bivirkninger som også akutt dystoni, ekstrapyramidale bivirkninger.
Antipsykotika er litt som psykiatriens cellegift. Noe som heller aldri bør gis visst man er gravid. Da bør man ta abort.
Vis hele sitatet...
Her er din vurdering ubalansert i retning det totalitært forsiktige.
Til informasjon forblir mange bipolare, schizofrene og manisk depressive stående på samme medisinering når de blir gravid og bærer frem til termin. Man kan ta initiativ til å gå ned eller gå uten, men da blir man også møtt med at det i seg selv og kan være farlig.

Rusbruk + mor bør unngås men man slå fast skadelighet og "risiko" i ethvert tilfelle, ikke vurdere alle etter egen norske norm eller slå fast at psykiatriske medisiner er uforenlig med å bære frem et frisk barn eller være en god gravid. For noe kjipe greier for kvinner i den situasjonen å lese, også tar du feil også,hvis vi bruker norsk helsevesen som fasit.

Angående cannabis og graviditet så har vi heldigvis forskning som man selv får vurdere kvaliteten på som gir en pekepinn, fks forskning på Jamaikanske mødre og bruk.

Det tryggeste er å la være, men lik mulighet og like liv, det har vi ikke.
Cannabis kan være faktor som tillater en graviditet for enkelte fks enten fysisk eller psykisk.

Jeg er egentlig for at kvinner som er gravide og samtidig aktivt bruker rusmidler burde bli tvangsinnlagt til de har født. Eller at de må ta abort for å skjerme barnet for svært smertefulle komplikasjoner."


Tilfellene der dette er legitimt er nok under 1% av alle graviditeter

Jeg er for at menn og staten skal holde seg unna desiderte kvinnehelse spørsmål og problemstillinger særlige for kvinner,

og syns folk med din holdning burde vært satt i husarrest med kun absolute Music 1995-1996 som underholdning,

til du lærer at å respektere andres frihet og liv, er basisen for din egen, og det burde du sette mer pris på.
Sist endret av meaculpaUIO; 21. februar 2024 kl. 18:31.