Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 963
Hei!
Jeg har laget en liten opplastningstjeneste, hvor brukeren skal ha mulighet til og laste opp PDF-filer. Alt gikk som normalt da jeg testet programmet med en pdf-fil fra internett.

Da jeg prøvde og laste opp en pdf-fil som er opprettet av en scanner, støtet jeg på problemer. Virker som filene scanneren oppretter er beskyttet. Jeg får hverken til å skrive ut filstørrelse, navn eller filtype, når jeg prøver og feilsøke.

Hva kan være årsaken og hvordan kan jeg eventuelt fikse problemet?

Programmeringsspråket jeg bruker er PHP. Selv tror jeg at selve problemet ligger i PDF-filen. Ikke i selve programmeringen.
Siden PHP ikke leser en eneste byte av fila for å finne f.eks filstørrelse og navn er det helt umulig at innholdet i fila skal påvirke scriptet ditt. Derfor er jeg redd problemet må ligge i programmeringen. Kan det være at fila er større enn det PHP tillater å laste opp? PHP-manualen har en side om vanlige problemer rundt filopplasting det kan være lurt å gå gjennom.
Da har jeg vært inne i php.ini-filen og endret memory_limit, upload_max_filesize og max_input_time. Det ligger på en lokal server, så alt skal egentlig gå ganske kjapt. Problemet er der fortsatt. Er det andre innstillinger jeg bør endre? Får fortsatt ikke til og motta en eneste byte.
Ja, det står en innstilling til på siden jeg linket deg til. Pass også på at du restarter Apache etter endringene.