Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5160
Hei. Jeg bestillte 10 mg melanotan 2 fra en svensk leverandør for en mnds tid siden. For noen dager fikk jeg dette i et brev fra posten:

Varsel: Din pakke inneholder legemidler som ikke er lov å importere til Norge.
SENDINGEN INNEHOLDER FORBUDT VARE
SENDINGEN VIL BLI RETURNERT TIL AVSENDER VED RETURFRISTENS UTLØP.

Du har fått tilsendt et legemiddel som ikke er lov å importere til Norge. Forsendelsen din er derfor stoppet av Tollvesenet og oppbevares hos Posten. Om du mener at dette legemiddelet er lovlig å importere, har du en frist på 10 dager på å sende svar med begrunnelse på e-post eller i posten til adressen angitt i bunnteksten. Dette brevet må følge med begrunnelsen din.

Etter fristen vil pakken bli returnert eller destruert, avhengig av Tollvesenet sin avgjørelse.

++ info om hva som skjer med pakken vedr. destruksjon/ tilbakesendelse osv.

Mitt spørsmål her er hva gjør jeg? Så vidt som jeg har forstått det er ikke melanotan 2 ulovlig i Norge, og heller ei et legemiddel men et peptid. Er det noe jeg kan svare til posten som gjør at jeg får pakken min, eller skal jeg bare la det gå?

Håper noen kan svare meg!
Tror ikke du vill få noe mer stress med det ( vist du tenker på politiet og sånn) men pakken får du nok ikke. Vist de sender pakken tilbake i stede for å destruere den så kan det hende du kan få pengene dine tilbake (utenom frakt så klart) om du kontakter selger
Du må vise resept eller innførselstillatelse, eller du må dokumentere at det er tillatt. Ellers blir det: Snipp snapp du er ute.

Hadde det vært en Politi-sak, hadde nok dem kontaktet deg før tollerne gjør det. Tror jeg.
Trådstarter
2 1
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Du må vise resept eller innførselstillatelse, eller du må dokumentere at det er tillatt. Ellers blir det: Snipp snapp du er ute.

Hadde det vært en Politi-sak, hadde nok dem kontaktet deg før tollerne gjør det. Tror jeg.
Vis hele sitatet...
Ja, er ingen politisak av det, da det selv står på politiets sider at melanotan ikke kan klassifiseres som ulovlig.

Jeg lurer bare på om det er verdt å sendte posten en mail med sitat fra politiets sider:

"Statens legemiddelverk har uttalt at melanotan ikke er et narkotisk stoff og at det heller ikke kan settes på dopinglisten (fordi det ikke bygger kroppsmasse). På denne bakgrunn kan ikke Statens legemiddelverk forby stoffet eller gjøre det ulovlig. "

Problemet her er vel heller at det importeres fra sverige, som derimot er ulovlig. Hva tror dere?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Privatimport av legemiddel er strengt regulert nå, stoffet må være godkjent legemiddel i Norge med norsk pakningsvedlegg.

Norsk definisjon av legemiddel er så bred at melanotan er legemiddel
Men hva med LGD 4033? Vil det anses som et legemiddel som vil bli returnert til avsender, eller er det rett i avhør til onkel blå?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg vet lite om prestasjonsfremmende midler , men av det jeg finner på Google så anser WADA LGD 4033 som et dopingmiddel og det har visst blitt testet for i noen omstendigheter. Vår dopingliste er såvidt meg bekjent basert på deres.
Straffereaksjon blir vill gjetning , så det sparer jeg meg for å spekulere i.
Sist endret av Dodecha; 9. februar 2017 kl. 22:45.
Sitat av miissee Vis innlegg
Så vidt som jeg har forstått det er ikke melanotan 2 ulovlig i Norge, og heller ei et legemiddel men et peptid.
Vis hele sitatet...
For det første, så kan et (poly)peptid fint være legemiddel, eller livsfarlig for den saks skyld. Du har bl.a. amanitin som er et polypeptid og et av giftsoffene i hvit- , grønn fluesopp og flatklokkehatt. Og virkningen til amanitin, er at det ødelegger levra og nyrene. Så har du fått i deg nok, vil du mest sannsynlig dø uten levertransplantasjon. Ellers er giftstoffene i cone snails (kjeglesnegler?) og de fleste andre dyr også polypeptider. Ja noen planter har også kastet seg på polypeptider. Altså om det står peptid, så er det dermed ingen automatikk i, at det er trygt!
Men mange er også helt ufarlige, for proteiner (også i maten) er også polypeptider. Ellers heter enzymet, som bryter ned proteiner i magen pepsin.

For det andre, så var kp'en et feilklikk.
▼ ... flere år senere ... ▼
Hvordan gikk det her trådstarter?