Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2238
Har følelsen på at jeg begynner å bli litt "snobbete". Var i byen en fredag med noen venner da klarte jeg å bruke opp 2500kr på en skjorte og en bukse, jakken min fra diesel kosta 2500. jeg kjøper knapt klær til under 700 og tenker ofte at jeg er bedre enn andre! Hva kan jeg gjøre?
Slutte å bruke kort?
Innse at enhver idiot har råd til å kjøpe dyre klær om h*n prioriterer det. Om du har mye penger, så har det vel fint lite å si om buksen din koster 200 eller 1200. Har du lite og prioriterer så mye på klær bør du kanskje prøve å tenke over hva du egentlig prøver å bevise for hvem.
kjøp for all del hva du vil å vær hvem du vil, men om du ikke vil ha en snobbete fremtoning kan det lønne seg å øve seg på å være litt ydmyk i væremåte bare, folk driter stort sett i hva du har på deg om du er en ok type.
Sitat av seven_up Vis innlegg
kjøp for all del hva du vil å vær hvem du vil, men om du ikke vil ha en snobbete fremtoning kan det lønne seg å øve seg på å være litt ydmyk i væremåte bare, folk driter stort sett i hva du har på deg om du er en ok type.
Vis hele sitatet...
True story!
Ting kan jo kombineres. Når du kjøper en bukse som sitter fint til 1400,- kan du fortsatt gå til H&M og få 3-4 skjorter av god kvalitet istedenfor 1 skjorte du syns er kjempefin.

Dyre klær, i alle fall for oss som er litt voksne, imponerer ingen. Det viktigste er at det ser bra ut, og ikke minst, at du trives i klærne. Trives du i en genser til 1500,- så er det helt greit. Da blir det mindre penger til andre ting.
klærne forandrer ikke den du er uansett hvor mye penger du putter i dem.
Virkelig snobbete... men som sagt før i tråden, bryr ingen seg om prisen men om personligheten.
Som alle andre sier, det spiller ingen rolle hvor mye du bruker på klær. Så lenge DU synes det ser bra ut (Hvis det er noe som er viktig for deg)
Når jeg handler klær går jeg først og fremst etter plagg som jeg synes er fine, deretter ser jeg på prisen.
2500 er ingenting. Du er langt i fra snobbete.
Men det jeg lurer på er hva vil du at vi skal gjøre? Om du føler at du bruker for mye penger på klær, javell. Er ikke det bare å bestemme seg for å bruke mindre? Har du greit med penger å har råd til det så sier jeg kjør på! Man kjøper jo det man vil hvis man har råd til det. Ikke vits å tenke så veldig mye på hva andre tenker om saken. Jeg sier som narvesen: har du lyst har du lov.
Man er snobbete hvis man kjøper noe pga. prisen, uansett hvor stygt plagget måtte være. *ehemMoodsOfNorwayhosthark*
Jeg kjøper da minst like dyre klær jeg. Ofte dyrere og, men jeg er langt ifra snobb. Klærne mine går for det meste innen skate/snowboard/ski stilen.

Du trenger da ikke være snobb om du kjøper dyre klær
med mindre du er i et überdouchy miljø, så bryr ingen seg om hva klærne dine koster, det blir for dumt.
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Man er snobbete hvis man kjøper noe pga. prisen, uansett hvor stygt plagget måtte være. *ehemMoodsOfNorwayhosthark*
Vis hele sitatet...
Skjorte jeg kjøpte for 1000kr var fra moods
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Skjorte jeg kjøpte for 1000kr var fra moods
Vis hele sitatet...
Var den kul?
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Var den kul?
Vis hele sitatet...
Sikkert en skjorte med en traktor på :P
usertitle import
bleh's Avatar
"La oss chatte på nFF"
Eller nei.

Topic; Du er 15/16 år og bor da muligens hjemme? Hvorfor skal det da være "snobbete" at du prioriterer på den måten som du gjør. Spørsmålet blir vel heller om du jobber for pengene selv, men egentlig er dette urelevant ihht om du er "snobbete" eller ikke. Dette blir jo et definisjonsspm, men slik jeg ser det er det hvordan en oppfører seg som bestemmer dette, ikke hva slags klær man går med...oppstyret rundt merker/pris på klær osv ga seg fort etter u.skolen, men tidene går jo så hva vet jeg.
Sist endret av bleh; 23. desember 2010 kl. 02:17.
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Har følelsen på at jeg begynner å bli litt "snobbete". Var i byen en fredag med noen venner da klarte jeg å bruke opp 2500kr på en skjorte og en bukse, jakken min fra diesel kosta 2500. jeg kjøper knapt klær til under 700 og tenker ofte at jeg er bedre enn andre! Hva kan jeg gjøre?
Vis hele sitatet...
Hva er unormalt med dette?
Hater slike renfargete gensere med et lite trykk på brystet til 1500kroner som andre kjenner igjen. Jeg går ikke med klær som obviously er merkeklær, blir for drøyt med slike kjedelig klær som ikke setter noe personlighet.

Ser at Moods of Norway er tatt opp. De lager forøvrig klær som ikke heelt er min stil. At noen vil betale masse penger for å gå reklamere for de er absurd. Når det er sagt, så går jeg i skjorte og slips hele tiden på skolen. det er mere classy en å kjøpe "dyre klær" som ikke har personlighet. Jeg liker å se på meg selv som " å sette standard" uten at jeg føler meg snobbete. Nå bor jeg i en landsdel som er i steinalderen når det gjelder klær også. ;an kan knapt gå slik jeg går uten at "hvorfor har du pyntet deg?" Men som en i klassen da sa en gang " Det er forskjell på å pynte seg og kle seg". Vise ord, vise ord.

for å holde seg innen topic spm så syns jeg det ikke er snobbete å handle klær til en slik penge.
Personlig driter jeg i hvordan en person kler seg så lenge han ikke gasser.

Folk med dyre klær ser jeg på som douches som prøver å være bedre en andre. Tenk på det og stikk på H&M eller Cubus neste gang.

Liker dog å kle meg kjekt så jeg ikke ser ut som en bums.
Sist endret av Oransje; 23. desember 2010 kl. 02:34.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Å prioritere hvordan du presenteres til omverdenen er på ingen måte galt. Det vil naturligvis variere ut fra hvilke miljøer du velger å tilbringe din tid i, men mange vil nok også bry seg om hvordan du kler deg. Selv fremstiller jeg automatisk en ide om personligheten til et menneske ut i fra klesstilen, og til tross for hvor overfladisk og ignorant dette kanskje høres ut, så stemmer det valigvis også til en viss grad. Ser jeg en kar som som holder seg oppdatert innen "moten", og kler seg pent, så er han vanligvis også en person som er relativt oppegående og bryr seg om hvordan han blir oppfattet av oss andre. Noe vi i bunn og grunn alle gjør.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
HAHAH, lolet kraftig da eg så navnet på tråden xD

legg igjen kortet hjemme: problem solved!

tror ikke du skal søke psykologisk-hjelp for dette, da det ikke er ett problem før det går ut over de vanlige utgiftene dine å bruke litt penger på seg selv kan være godt, men tenk på de som ikke har det så bra og gi vekk litt penger du kunne klart deg uten, istedefor å kjøpe ting du ikke trenger, det er en følelse som gir valuta for pengene, bokstavelig talt
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
På butikken jeg jobber på kommer det ofte folk innom som skal bare ha en genser men bruker 15000 tilsammen. De er ikke snobbete, de liker bare fine klær, ser ikke problemet. Det er som folk sier, det er holdningen din som er viktig.