Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1717
Hallo. Er det noen verktøy eller måter å sjekke om man har legget igjen finger avtrykkende noen steder? Har sett på film, om det er sant, sånn blå infrarød lys (tror jeg) som man har brukt for å sjekke om man finner fingertrykk på gjenstander.
bruk hansker, problem løst.
Funker fett med noe pulver av noe slag. Du må deretter blåse. Fingeravtrykk er rett og slett fett som suger dette til seg.
Trådstarter
9 2
Ja, ser dette med pulver, og det funker ganske bra. Men la oss si jeg har en hel bag jeg har lyst å sjekke finger avtrykk på, da er det ikke spesielt kult med å pulversere hele bagen :P finnes det andre alternativer for å sjekke fingertrykk?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Dette blå infrarøde lyset du snakker om er nok ultrafiolett lys. Dette er PDF-en som spretter opp når jeg taster "ultraviolet light fingerprints" inn i adressefeltet i Firefox, og forklarer at du trenger et fluoriserende pulver for å synliggjøre med UV-lys (Beklager, men CSI er ikke virkelighet).

Ellers; Tja, en del overflater kan man jo se det på (les: skjermer, annet glass), men om du ønsker å ikke etterlate dem, så gjør som Onkel Smågodt sier.
Når vi er inne på dette temaet så lurer jeg litt på om det finner noen programmer som kan sammen ligne avtrykk som man legger inn i en DB?

noe alla slik CSI har. ikke at jeg regner med noen har et program som er like presist da men
Sitat av haxxor Vis innlegg
Når vi er inne på dette temaet så lurer jeg litt på om det finner noen programmer som kan sammen ligne avtrykk som man legger inn i en DB?

noe alla slik CSI har. ikke at jeg regner med noen har et program som er like presist da men
Vis hele sitatet...
Ja, det finnes.. Det er jo dette politiet bruker.
Sitat av Zeco Vis innlegg
Ja, det finnes.. Det er jo dette politiet bruker.
Vis hele sitatet...
Joda, men tenker på noe som er tilgjengelig for oss. det politiet tviler jeg at man kan få tak i. men om noen vet om noe som fungerer på samme måte, som igjenn vi kan innstalere og bruke på egen maskin
Sist endret av 4asd13; 12. desember 2010 kl. 22:43.
Sitat av haxxor Vis innlegg
Joda, men tenker på noe som er tilgjengelig for oss. det politiet tviler jeg at man kan få tak i. men om noen vet om noe som fungerer på samme måte, som igjenn vi kan innstalere og bruke på egen maskin
Vis hele sitatet...
Godt mulig du kan få tak i et slikt program, men databasen må du nok i så fall legge inn selv.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Godt mulig du kan få tak i et slikt program, men databasen må du nok i så fall legge inn selv.
Vis hele sitatet...
Føler jeg tar over tråden litt nå, men kan ikke bare noen si i fra om dem vet om noe?

Også håpper vi till over til det vi skal snakke om
Fiks en ny bag!
Salmiakk fjerner fett, og fingertrykk er for det meste fett.

Problem solved.